کلی کرافت روز سه‌شنبه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع بررسی جامع وضعیت خلیج فارس به ابتکار روسیه برگزار شد، به رویکرد دولت ترامپ در قبال خاورمیانه اشاره کرد و افزود: آنچه طرح صلح دولت ترامپ را از تلاش‌های گذشته بسیار متفاوت می‌کند این است که می‌توان آن را به صورت واقعی اجرا کرد.

وی در اظهاراتی متناقض که این روزها سکه رایج دولت ترامپ شده است، مدعی شد: تاکنون، این جدی‌ترین و دقیق‌ترین طرحی است که برای تامین صلح بین اسرائیل و فلسطینیان ارائه شده است. اگرچه می‌دانیم که فلسطینی‌ها ممکن است از هر جنبه‌ای از طرح خوششان نیاید.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد ادامه داد: اما این یک نقطه شروع قانونی برای مذاکرات است و امیدواریم آنها از این فرصت استفاده کنند. من منتظر زمانی هستم که به زودی اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها، مذاکرات مستقیم را برای رسیدن به یک حل مسالمت‌آمیز از منازعات خود از سر بگیرند و ما باید پایان دادن به دخالت‌های خارجی از جمله فعالیت‌های سیاسی افراطی از بازیگران بد در خلیج فارس را مورد توجه قرار دهیم.

کرافت اضافه کرد: واقعیت این است که دولت ترامپ تفکر تازه‌ای ایجاد و رویکرد جدیدی را به خاورمیانه اتخاذ کرده است و نتیجه خوبی هم دارد. توافق آبراهام و چشم‌انداز صلح نشان‌دهنده چیزی است که در منطقه تحت رهبری جسورانه آمریکایی امکان پذیر است.

وی مدعی شد: ریشه این موفقیت در تلاش‌های ما برای بازسازی اعتماد و بازیابی اعتبار نزد شرکایمان در منطقه است. اتخاذ استراتژی صحیح در مورد ایران بخش مهمی از این تلاش‌ها بوده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، طبق معمول بدون در نظرگرفتن جنایاتی که برخی متحدان منطقه‌ای آنها با حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا انجام می‌دهد، ادعا کرد ایالات متحده تصدیق می‌کند که ایران بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت در خاورمیانه است. ما می‌دانیم که وقتی کشورها کنار هم می‌ایستند و با ایران مقابله می‌کنند، جهان مکان امن‌تری است.

کرافت افزود امروز ، ما با طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران ، از حمایت از گروه‌های تروریستی و نیابتی‌ها، تا توسعه موشک‌های بالستیک در مخالفت با شورای امنیت روبرو هستیم.

وی با اعلام اختلاف نظر با روسیه در امنیت منطقه خلیج فارس، بار دیگر مسیر یکجانبه‌گرایی را پیمود و گفت: با احترام ، من فکر می کنم راه حل بسیار ساده تر است: این شورا باید به سادگی شهامت لازم را داشته باشد تا ایران را در قبال تعهدات بین المللی موجود پاسخگو دهد و این یک واقعیت است که ایران به حرف و روح تصمیمات این شورا پایبند نیست.