زمان طلایی برای درمان سکته مغزی

37

1399/7/29

21:15


برای اینکه درمان بهترین اثربخشی و کمترین عوارض را داشته باشد، رساندن فوری بیمار به بیمارستان در کمتر از سه ساعت اولیه وقوع سکته است.

زمان طلایی برای درمان سکته مغزی

به گزارش بهداشت نیوز ،  طی نشستی مشترک با حضور رئیس مرکز آموزشی درمانی پورسینا، متخصصین گروه نورولوژی،  تیم پرستاری و رئیس مرکز اورژانس گیلان، فراینده ارایه خدمت به بیمارانی که با کد 724 (سکته مغزی) از طریق اورژانس 115 به مرکز آموزشی درمانی پورسینا اعزام می شوند بازبینی شد تا زمان دریافت خدمات تشخیصی و درمانی برای این بیماران به کوتاه ترین زمان ممکن کاهش یابد.
 
برنامه 724 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت استفاده از داروی تی پی ای در درمان سکته حاد مغزی در بیمارستان های منتخب کشور در حال اجراست و در این راستا مرکز آموزشی درمانی پورسینا به عنوان تنها مرکز در استان به صورت 24 ساعته در هفت روز هفته، خدمات لازم برای درمان بیماران سکته حاد مغزی ارائه می دهد.
 
گفتنی است: لازمه شروع درمان برای اینکه بهترین اثربخشی و کمترین عوارض را داشته باشد، رساندن فوری بیمار به بیمارستان در کمتر از سه ساعت اولیه وقوع سکته است در این صورت درمان بیماران پس از انتقال به بیمارستان با داروی «تی پی ای» انجام می شود .
 
شایان ذکر است؛ با توجه به شیوع ویروس کرونا بیمارانی که علایم سکته مغزی در آنها بروز می کند به موجب ترس از ابتلا به این ویروس، تماس با اورژانس و یا مراجعه به بیمارستان را به امید رفع علایم به تعویق می اندازند و زمان طلایی برای درمان سکته مغزی و بهره مندی از داروی« تی پی ای» را از دست می دهند که غیر قابل جبران است.
 
لذا مردم شریف  توجه داشته باشند در صورت بروز علایم سکته با اورژانس 115 تماس حاصل نمایند و با رعایت پروتکل های بهداشتی در اسرع وقت به بیمارستان مراجعه کنند.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو