هزینه ۵میلیاردی برای انسداد کامل مرز با باکو

منبع: برترین ها

135

1399/7/30

01:29


فرمانده هنگ مرزی آستارا گفت: ۲۸ کیلومتر از مرز این شهرستان با جمهوری آذربایجان مسدود شده و برای انسداد ۱۰ کیلومتر باقیمانده، به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

ایرنا: فرمانده هنگ مرزی آستارا گفت: ۲۸ کیلومتر از مرز این شهرستان با جمهوری آذربایجان مسدود شده و برای انسداد ۱۰ کیلومتر باقیمانده، به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

سرهنگ نوذر مرادی روز سه شنبه در نشست خبری در ستاد فرماندهی هنگ مرزی آستارا اظهار کرد: نوار مرزی این شهرستان به صورت شبانه روزی پایش می شود و طرح انسداد مرزی، با اختصاص اعتبار از وزارت کشور تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: طرح پایش الکترونیکی مرز آستارا مطالعه شده و با اجرای آن، ترددهای مرزی به صورت دقیق و آنلاین رصد خواهد شد و امنیت مرز ارتقا خواهد یافت.

وی ادامه داد: در سال جاری مرزبانان آستارای ایران و جمهوری آذربایجان ۲۰ مرتبه با همدیگر ملاقات داشتند و در این نشست ها توافق هایی در حوزه مرز و ساخت دیواره بتنی رودخانه مرزی آستاراچای حاصل شد.

وی بیان کرد: امسال ۱۷ صیاد غیرمجاز در شهرستان آستارا توسط نیروهای مرزبانی دستگیر و به دادگاه معرفی شدند و مقابله با قاچاق شن و ماسه در ساحل سیبلی تشدید شده است.

فرمانده هنگ مرزی آستارا گغت: امنیت مرزهای این شهرستان مثال زدنی است و مرزبانان بیدار با بهره گیری از امکانات و استحکامات دفاعی، در تقویت امنیت نوار مرزی عملکرد رضایت بخشی دارند.

۲۷ مهر تا دوم آبان، هفته نیروی انتظامی است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و با جمهوری آذربایجان ۳۸ کیلومتر مرز خشکی و ۱۵ کیلومتر مرز آبی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو