روش های پیگیری مرسوله پستی

روش های پیگیری مرسوله پستی


منبع: بیتوته

251

1399/7/30

04:23


روش های پیگیری مرسوله پستی



 

آشنایی با روش های پیگیری مرسوله پستی, نحوه ی پیگیری مرسوله پستی

راهنمای پیگیری مرسولات پستی

 

طریقه پیگیری مرسوله پستی

امروز خرید اینترنتی بسیار رواج پیدا کرده است، برای ارسال خریدهای اینترنتی از پست استفاده می کنند. بعد از ارسال با پست کد رهگیری برای شما ارسال می شود.

همانطور که می دانید امروزه اکثر سازمان ها، نهادها، شرکت ها، فروشگاه های اینترنتی و ... از طریق پست مرسوله های خود را ارسال می کنند. حتی خود شما هم شاید برای ارسال یک کارت پستال تبریک از پست استفاده کنید.

 

اما گاهی پیش می آید که انتظار ما برای دریافت و یا ارسال مرسوله پستی طولانی می شود و ما دوست داریم بدانیم که دقیقا سفارش یا بسته ما کجا قرار دارد. امروزه با کمک پست بسته های پستی شخصی یا سازمانی خود مثل کارت پایان خدمت، کارت ماشین، گواهینامه و ... را تا درب منزل رهگیری کنید.

 

خریدهای اینترنتی و پیگیری مرسولات پستی:

به طور کلی فرآیند خرید اینترنتی این گونه است که شما وارد فروشگاه معتبر می شوید و محصول مورد نظرتان را انتخاب می کنید و سپس با وارد کردن اطلاعات کلی اعم از آدرس، شماره تماس، کد پستی و ... اقدام به پرداخت می کنید. عموما اکثر فروشگاه ها بعد از چند ساعت، پیامکی را ارسال می کنند که در آن یک کد رهگیری وجود دارد.

 

برخی از سایت ها از زمانی که شما سفارش خود را ثبت می کنید تا زمانی که آن را برای شما ارسال می کنند وقفه زیادی دارند. این دسته از سایت ها امکان دارد که آن کالای مورد نظر شما را در انبار خود نداشته باشند. بر همین اساس شما تا زمانی که کالا به اداره پست تحویل داده نشده باشد نمی توانید کد رهگیری مرسولات پستی را دریافت کنید.

 

بعد از اینکه فروشنده کالای خریداری شده شما را به پست تحویل می دهد کد رهگیری آن را برای شما ارسال می کند و از طریق آن کد می توانید محصولات خود را پیگیری کنید که اکنون در چه وضعیتی هستند و حدودا چه زمانی به دست تان می رسد.

 

اگر بسته شما به مقصد ارسال شود و روز تعطیلی باشد بدون شک برای شما ارسال نخواهد شد، ولی شما می توانید نام فردی که نامه رسان می باشد را در سایت مشاهده کنید. بنابراین از این طریق مطمئن خواهید شد که بسته تان رسیده است.

 

راه های پیگیری مرسولات پستی

 

روش های پیگیری مرسولات پستی:

روش های رهگیری مرسولات پستی در خریدهای اینترنتی

روش هایی که برای رهگیری مرسولات پستی وجود دارد بر اساس آن شرکتی که بسته پستی شما را ارسال کرده است متنوع می باشد. یکی از این روش ها استفاده از اپلیکیشن آن شرکت می باشد که می توانید کد رهگیری را در قسمت مربوطه وارد کنید تا از وضعیت بسته پستی خود اطلاع پیدا کنید.

 

روش دیگر ارسال پیامک به سرشماره هایی می باشد که به شما ارائه می دهند. همچنین از دیگر روش های پیگیری مرسولات پستی که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد از طریق سایت پست بار است.

 

شما می توانید به سایت پست بار وارد شده و در قسمت رهگیری مرسولات پستی کد رهگیری را وارد کرده تا از وضعیت بسته مطلع شوید.

 

همچنین با استفاده از قسمت " ثبت سفارش " در پست بار می توانید بسته خودتان رو به سراسر ایران و جهان ارسال نمایید.

 

راهنمای پیگیری مرسولات پستی

 

پیگیری با استفاده از شماره بارکد

وقتی بسته پستی را تحویل پست می دهید، یک شماره مشخص به نام شماره بارکد دریافت می کنید. این شماره 20 رقمی در قالب یک رسید به شما داده می شود. تفاوتی نمی کند که نوع بسته شما چه باشد، تنها نکته این است که این شماره مختص مرسولاتی است که به صورت پیشتاز ارسال می شوند. حال، شما بسته پستی خودتان را ارسال کرده اید و یک شماره در اختیار دارید. این کد و شناسه در رسید پستی و با عنوان شناسه قبض موجود است : 

 

کد و شناسه در رسید پستی

مرحله بعد مراجعه به سایتی است که شرکت پست برای پیگیری مرسولات پستی در نظر گرفته است. با وارد کردن آدرس سامانه رهگیری مرسولات سازمانی وارد وب سایت مربوطه می شوید.

 

در صفحه ای که پیش روی شما باز می شود، بخشی برای وارد کردن شماره مرسوله وجود دارد. شماره مرسوله همان شماره بارکد است که هنگام پست کردن بسته خود، دریافت کرده اید. کافی است آن را وارد کنید و روی علامت جست‌وجوی زرد رنگ کلیک کنید تا از آخرین وضعیت و جزئیات ارسال بسته خودتان مطلع شوید. 

 

رهگیری مرسولات پستی

 

نحوه رهگیری مرسولات سازمانی نظیر گواهینامه، کارت ماشین و ...

برای رهگیری شناسنامه،کارت خودرو، گواهینامه، مرسولات نظام وظیفه و ابلاغیه دیوان عدالت اداری وارد سامانه رهگیری مرسولات سازمانی شوید. در صفحه ای که پیش رو دارید نوع سند خود را انتخاب کنید. اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و روی دکمه جستجو کلیک کنید.

 

پیگیری مرسولات پستی ناجا با استفاده از کد USSD

برای پیگیری گواهینامه، کارت پایان خدمت، گذرنامه و ... کد ستاره 110 مربع را وارد کنید. در مرحله ی بعد از بین گزینه ها، پلیس + 10 را انتخاب کنید. پس از وارد شدن وضعیت مدارک را انتخاب کنید.

 

گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید (کارت پایان خدمت، گذرنامه، گواهینامه).

 

کد ملی (برای پیگیری گواهینامه و گذرنامه)، شماره گواهینامه (برای پیگیری گواهینامه) خود را وارد کنید و وضعیت مرسوله خود را مشاهده کنید.

 

پیگیری مرسولات سازمانی نظیر گواهینامه و کارت سوخت

یک راه دیگر هم برای پیگیری بسته‌های پستی وجود دارد. آن هم برای مواقعی است که بسته ارسالی یا دریافتی شما، شامل شناسنامه، کارت خودرو، گواهینامه، مرسولات نظام وظیفه و ابلاغیه دیوان عدالت اداری باشد. در این صورت باید وارد سامانه ای شوید که مخصوص رهگیری مرسولات سازمانی است. آدرس مخصوص رهگیری مرسولات سازمانی را وارد کنید تا وارد سایت مربوطه شوید.

 

در این مرحله ابتدا باید نوع سند خودتان را مشخص کنید. با انتخاب هر کدام از اسناد، اطلاعات مربوط به همان سند را باید وارد کنید. مثلا اگر قصد رهگیری گواهینامه را دارید باید شماره کارت ملی داشته باشید و اگر می خواهید بدانید کارت سوختتان در چه وضعیتی است، باید شماره VIN خودرو را وارد کنید. با تایید اطلاعات می توانید نتیجه را مشاهده کنید.

 

ارسال مرسولات پستی

 

پیگیری با پیامک

اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشید، راه پیگیری با پیامک بهترین گزینه است. برای این کار، حرف R را در متن یک پیامک جدید تایپ کنید و در کنار آن کد 10 یا 20 رقمی مرسوله خودتان را وارد کنید. این پیامک را به شماره 2000441 ارسال کنید. وضعیت بسته و راهنمای آن برای شما ارسال می شود.

 

علت برگشت مرسولات چیست؟

مرسولات پستی که به عللی از جمله نقص نشانی گیرنده، عدم مراجعه گیرنده برای دریافت مرسوله ثبتی، نقل مکان گیرنده محترم، شناخته نشدن گیرنده در نشانی مندرج روی مرسوله، فوت گیرنده و ... توزیع نشود به فرستنده مرسوله بازگردانده می شود.

 

توجه : شاید در محیط وب با عناوینی همچون « پیگیری مرسولات پستی با نام خانوادگی » و « پیگیری مرسولات پستی با کد ملی » روبرو شوید که لازم به ذکر است هیچ یک از آنها درست و صحیح نیستند و تنها روشی که شما می توانید از طریق آن اقدام به پیگیری مرسوله پستی خود کنید، استفاده از شماره مرسوله پستی مورد نظر است.

 

گردآوری : بخش خانه داری بیتوته

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو