جاهای دیدنی اطراف اصفهان

منبع: مینویسم

74

1399/7/30

09:45


جاهای دیدنی اطراف اصفهان

شهر اصفهان یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ایران و مرکز استان اصفهان به‌حساب می‌آید. این استان علاوه‌بر جاذبه‌های مشهور شهر اصفهان،  از جاذبه‌های بسیار بالایی در سایر شهرهای خود نیز برخوردار است. اگر این جاذبه‌ها را بشناسیم، علاوه‌بر جمع‌آوری اطلاعات هتل های اصفهان یا رزرو هتل اصفهان از علی بابا به فکر اقامت در سایر شهرهای این استان نیز خواهیم بود. چراکه هم هزینه سفر کاهش پیدا می‌کند و هم از جاذبه‌های بیشتری بهره خواهیم برد. در این مطلب به معرفی و بیان ویژگی‌های هریک از جاذبه‌های اطراف اصفهان خواهیم پرداخت تا هنگام مسافرت به این استان گزینه‌های زیادی برای بازدید داشته باشیم.

ویژگی‌های برتر استان اصفهان

استان اصفهان یکی از استان‌های مرکزی کشورمان است و ششمین استان پهناور ایران محسوب می‌شود؛ همچنین استان اصفهان جایگاه سوم تراکم جمعیت ایران را به خود اختصاص داده است. این استان با مساحت ۱۰۶هزار کیلومترمربع در مرکزی‌ترین نقطه کشور و همسایگی استان‌های سمنان، قم، یزد، خراسان جنوبی و مرکزی قرار دارد. استان اصفهان قطب تولیدات آهن، مصالح ساختمانی، پتروشیمی، فولاد و صنایع دستی ایران است. هرساله هزاران گردشگر از سراسر ایران به استان اصفهان سفر کرده و ضمن بهره‌گیری از طبیعت بکر این خطه، از جاذبه‌های تاریخی فراوان این منطقه هم دیدن می‌کنند. اصفهان سالانه پذیرای مهمانان و گردشگرانی از سراسر جهان نیز می‌شود.

جاذبه های گردشگری اطراف اصفهان

 از سال‌ها پیش این استان و به‌خصوص مرکز آن با عنوان «نصف جهان» شهرت پیدا کرده و همواره یکی از اصلی‌ترین مقصدهای سفر در تعطیلات بوده است. اکثر افرادی که قصد سفر به استان اصفهان را دارند، فقط روی مرکز آن یعنی شهر اصفهان حساب و از رفتن به سایر شهرهای تاریخی و توریستی این استان صرف‌نظر می‌کنند. دلیل این موضوع به عدم آگاهی افراد نسبت به سایر جاذبه‌های استان مربوط می‌شود. به‌همین خاطر در این مطلب بخشی از بهترین و دیدنی‌ترین مناطق استان اصفهان را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفرهای آتی خود بتوانید علاوه‌بر شهر اصفهان، به همه شهرهای این استان هم سفر داشته باشید. آن‌گاه متوجه خواهید شد که اصفهان فقط یک شهر نیست، بلکه یک منطقه گسترده است که در آن دیدن مکان‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی تمامی ندارد.

جاذبه‌های دیدنی اطراف اصفهان

همان‌طورکه اشاره کردیم، همه شهرهای استان اصفهان از مکان‌های دیدنی زیادی برخوردار هستند. این شهرها همگی قدمت طولانی دارند که به این موضوع می‌توان از روی بافت شهری، معماری و صنایع‌دستی مردمانش پی برد. هیچ شهری را در استان اصفهان پیدا نمی‌کنید که مکان‌های دیدنی‌اش شما را به‌وجد نیاورد. ازجمله این شهرهای زیبا می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • آران و بیدگل

آران و بیدگل از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های بشری محسوب می‌شود. این شهر در شمالی‌ترین قسمت استان اصفهان قرار گرفته است. در این شهر آنقدر جاذبه‌های تاریخی وجود دارد که مسافران ترجیح می‌دهند به‌جای ماندن در هتل های اصفهان در اقامتگاه‌های این شهر به‌سر ببرند و شب‌ها هم به گردش بپردازند.

  • نطنز

در ۱۲۰ کیلومتری شمال اصفهان، یکی از خوش آب‌وهوا‌ترین شهرهای ایران قرار گرفته است که نطنز نام دارد. این شهر به داشتن بناهای تاریخی بسیار شهرت دارد.

  • نجف‌آباد

نجف‌آباد را شهر کبوتر و کبوترخانه‌ها می‌گویند که در ۲۷ کیلومتری غرب اصفهان واقع شده است. هنگام سفر، شما از روی خیل کبوترانی که بالای سرتان به پرواز درمی‌آیند، خواهید فهمید که به این شهر نزدیک شده‌اید.

  • نائین

نائین نیز یکی دیگر از شهرهای اطراف اصفهان به‌شمار می‌آید که در مسیر رفتن به استان یزد قرار گرفته است. درواقع نائین ۱۴۰ کیلومتر با اصفهان و ۱۷۰ کیلومتر هم با یزد فاصله دارد. این شهر ۳۰۰۰ ساله هنوز هم مسجد، قلعه و مکان‌های تاریخی زیادی از دوران‌های گذشته را در خود جای داده است. آب‌انبار، بازار، مصلی و خانه پیرنیای نائین از شهرت زیادی برخوردار هستند.

  • سمیرم

شهر سمیرم جنوب اصفهان واقع شده و از قطب‌های گردشگری استان اصفهان محسوب می‌شود. این شهر با ارتفاع ۲۴۶۰ متری که از سطح دریا دارد، با عنوان بلندترین شهر ایران معرفی شده و «بام ایران» لقب گرفته است. قدمت این شهر به ۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. سمیرم بهترین شهر استان از نظر منابع آبی و طبیعی است که سالانه هزاران نفر از آبشار بزرگ آن دیدن می‌کنند. بهتر است به‌جای رزرو هتل اصفهان چند شبی را در اقامتگاه‌های شهر سمیرم بمانید.

  • کاشان

کاشان یکی از تاریخی‌ترین و مشهورترین شهرهای ایران است که در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شهر اصفهان قرار گرفته است. باغ فین، خانه بروجردی، مجموعه تاریخی عامری‌ها، خانه طباطبایی و مجموعه تاریخی بازار ازجمله مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر هستند.

  • قمصر

قمصر یکی از ییلاق‌های خوش آب‌وهوای استان اصفهان است که نزدیکی کاشان قرار می‌گیرد. هر ساله مراسم سنتی گلاب‌گیری در قمصر برگزار می‌شود که اگر بتوانید در فصل گلاب‌گیری به آن‌جا سفر کنید، لذت سفرتان دو چندان خواهد شد.

  • ورزنه

ورزنه سفیدترین شهر ایران نام دارد؛ دلیل این نام‌گذاری پوشش سفید زنان این شهر است. درواقع زنان ورزنه به‌جای چادرهای مشکی از چادرهای سفید استفاده می‌کنند. همین یک موضوع کافی است تا کنجکاوی زیادی برای رفتن به ورزنه در شما ایجاد شود. این شهر نزدیکی نائین واقع شده و یکی از شهرهای مذهبی اطراف اصفهان است.

نکات سفر به مناطق اطراف اصفهان

علاوه‌بر مواردی که تا اینجا معرفی کردیم، خمینی‌شهر، چادگان، زرین‌شهر و …نیز جزو مناطق دیدنی اطراف اصفهان هستند که معرفی همه این موارد از وقت این مطلب خارج است. شما می‌توانید برای سفر به استان اصفهان، نقشه این استان را قبل از سفرتان مطالعه کنید. توصیه می‌کنیم بین یک یا دو هفته را برای گردش در شهرهای این استان اختصاص دهید تا بتوانید حداقل از بخشی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد این ناحیه دیدن کنید. شما میتوانید هر زمان، با رعایت پروتکل های بهداشتی و توصیه های قانونی برای سفر، برای رزرو هتل اصفهان از http://bia2safa.net/goto/web/url/1941448  در علی بابا اقدام کنید.

 

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو