روحانی: شعار «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» را به کرسی نشاندیم

منبع: برترین ها

24

1399/7/30

11:16


رییس جمهور گفت: درست است که فشار اقتصادی وجود دارد، امّا موفقیت‌های سیاسی ما را در سطح دنیا باید بدانند. حتی این ممکن است مرهمی باشد بر آلام مردم. مردم ببینند که دولت و سیاست خارجی نظام با قدرت و تحرک پیش می‌رود. آن حرفی که امام زد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، یکی از موادری که این سخن به کرسی نشانده شد همین ایام بود.

خبرگزاری ایسنا: رییس جمهور گفت: رییس جمهور گفت: درست است که فشار اقتصادی وجود دارد، امّا موفقیت‌های سیاسی ما را در سطح دنیا باید بدانند. حتی این ممکن است مرهمی باشد بر آلام مردم. مردم ببینند که دولت و سیاست خارجی نظام با قدرت و تحرک پیش می‌رود. آن حرفی که امام زد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، یکی از موادری که این سخن به کرسی نشانده شد همین ایام بود.

روحانی: لغو تحریم تسلیحاتی برای مردم مهم بود

روحانی رییس جمهور در جلسه امروز هیات دولت:

تحریم تسلیحاتی ایران روز یکشنبه برداشته شد و این برای مردم ما بسیار مهم بود.

 نه از این نظر که ما امروز از لحاظ مقررات سازمان ملل برای خرید یا فروش اسلحه آزادیم که البته این مساله در جای خودش بسیار مهم است؛ اما از این مهم تر اینکه منطق حق و حقیقت، منطق قانون و منطق عقلانیت بر زور و قلدری پیروز شد.

اینکه چه حزبی در آمریکا پیروز می‌شود اصلا برای ما مهم نیست. هر کسی در آمریکا روی کار بیاید ناچار است در برابر ملت ایران تسلیم شود.

اهمیت این موضوع نه از این لحاظ بود که ما از نظر مقررات آزاد هستیم که اسلحه بخریم و بفروشیم که البته به جای خودش این بسیار مهم است، امّا از این مهم تر اینکه منطق حق و حقیقت و قانون و منطق عقلانیت بر زور و قلدری پیروز شد. این مسئله مهم است.

آمریکایی‌ها سال‌ها تلاش کردند برای اینکه ملّت ایران را از حقوق خودشان محروم کنند. اصلاً مهم نیست ما چقدر سلاح می‌خریم و می‌فروشیم، مهم این است که به حق‌مان برسیم. ملت باید آزاد باشد اگر سلاحی خواست بخرد و بفروشد. احقاق حقوق مردم بسیار حائز اهمیت بود و در روز یکشنبه معلوم شد توطئه‌های آمریکا در این چهار سال ناموفق بوده است.

(با بیان اینکه آمریکایی‌ها از ابتدای دولت جدید این کشور به‌دنبال این بودند که برجام را بهم بزنند نه اینکه خودشان به‌تنهایی خارج شوند): چرا آن‌ها از همان روز اول دولت جدید از برجام خارج نشدند و یکسال معطل شدند. تمام تلاش‌شان این بود که همه دست جمعی از برجام خارج شوند. دنبال این بودند شورای حکام و آژانس را وادار کنند با توطئه‌های رژیم صهیونیستی و خودشان قطعنامه‌ای علیه ما صادر کنند و کشورهای دیگر را هم وادار کنند تا از برجام خارج شوند. امّا در نهایت ترامپ ناچار شد به‌تنهایی از برجام خارج شود.

این تاریخ را باید دقیق برای مردم توضیح دهیم. آمریکایی‌ها می‌خواستند ما بلافاصله از برجام خارج شویم تا همه قطعنامه‌ها برگردد. تدبیر نظام و حاکمیت بسیار مهم بود. ما سیاست بسیار پیچیده‌ای را پیش گرفتنیم و نتایج درخشانی گرفتیم. ما هم به نوعی از تعهدات برجامی کاستیم امّا بسیار حساب شده و قدم به قدم به گونه‌ای که دوست و دشمن در برابر کار ایران نتوانستند ایراد بگیرند. کسی نتوانست بگوید کار ایران خلاف مقررات بین‌المل بوده است.

(با بیان اینکه روزهایی در تاریخ کشور وجود داشت که دوستان ما نتوانستند از ما حمایت کنند): همین روسیه و چین قبلاً هم دوست ما بودند امّا ناچار شدند بروند کنار صف دشمنان ما بایستند. امّا بعداً دیدیم که دوستان ما با قدرت در کنار ما ایستادند. ما این شرایط را برایشان فراهم کردیم. نظام این شرایط را فراهم کرد که دوستان و حتی کشورهای اروپایی بتوانند کنار ما قرار بگیرند.

درست است که فشار اقتصادی وجود دارد، امّا موفقیت‌های سیاسی ما را در سطح دنیا باید بدانند. حتی این ممکن است مرهمی باشد بر آلام مردم. مردم ببینند که دولت و سیاست خارجی نظام با قدرت و تحرک پیش می‌رود. آن حرفی که امام زد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، یکی از موادری که این سخن به کرسی نشانده شد همین ایام بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو