با داشتن رژیم غذایی سالم سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم

67

1399/7/30

11:36


کارشناس تغذیه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یکی از راه های تقویت و افزایش سیستم ایمنی افراد در کنار رعایت موازین بهداشتی، داشتن رژیم غذایی سالم است.

با داشتن رژیم غذایی سالم  سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم

به گزارش بهداشت نیوز، آذر مختاری در گفتگوی تلفنی با برنامه رادیویی موج جوان از صدای شبکه آفتاب، بیان کرد: باید با کسب آگاهی از افراد متخصص یک رژیم غذایی صحیح و متعادل را رعایت و سیستم ایمنی بدن را تقویت نماییم.

وی خاطرنشان کرد: بدن برای ادامه حیات و انجام عملکرد صحیح خود نیاز به مواد مغذی دارد و مواد مغذی شامل میکرو و ماکرو نوترینت ها می باشد.

کارشناس تغذیه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: پروتئین‌ها، چربی ها و کربوهیدرات ها در دسته ماکرونوترینت ها و میکرونوترینت ها، شامل ویتامین ها و مینرال ها هستند که از طریق سیستم ایمنی، عملکرد سلول های درمانی را بهبود می بخشند.

وی تاکید کرد: سبد غذایی روزانه ما باید شامل تمام گروه های غذایی در حد اعتدال باشد و نباید افراط و تفریط صورت بگیرد، بسیاری از مواد غذایی با دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی همواره در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها موثر بوده اند، اما این به معنی نبوده که در استفاده از آنها زیاده روی شود.

مختاری، مصرف پروتئین ها را توصیه کرد و گفت: در حال حاضر استفاده از پروتئین های حیوانی و گیاهی بسیار مفید بوده و استفاده از حبوبات، غلات، گوشت پخته، تخم مرغ پخته و لبنیات مفید می باشد؛ همچنین بهتر است که میوه ها و سبزیجات به صورت تازه مصرف شوند.

کارشناس تغذیه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری کرونا و تسریع روند بهبودی مبتلایان بسیار مفید بوده چرا که در حال حاضر درمان قطعی برای کرونا ویروس در جهان وجود ندارد.

منبع: دانشگاه علوم پزشکی اراک

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو