آیا می‌توان بدون وکیل به کانادا مهاجرت کرد؟

منبع: نوداد

90

1399/7/30

12:28


اگر می‌خواهید بدون مراجعه به موسسه مهاجرتی یا وکیل مهاجرت به کانادا، خودتان برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید، سایت اداره مهاجرت کانادا بهترین راهنمای شماست.

کشور درخت‌های سوزنی‌برگ، برف‌های سپید، سرمای استخوان سوز اما به‌غایت زیبا. این مقصد با همه سوز و سرمایی که دارد می‌تواند برای هر مهاجری خانه‌ای گرم و مکانی امن باشد. کانادا چند سالی است که تب‌وتابی در بین متقاضیان مهاجرت به پا کرده که در ابتدای لیست گزینه‌های مناسب برای زندگی قرارگرفته است. افراد زیادی هستند که تحت عناوین مختلف ازجمله ازدواج، ادامه تحصیل، کار، راه‌اندازی استارت آپ و ... قصد سفر و ادامه زندگی در کانادا را دارند. همه ما می‌دانیم که پروسه مهاجرت به‌سادگی سایر کارهای اداری نیست و به‌هرحال قرار است از کشوری دیگر مجوز گرفته و وارد خاکشان شویم. به همین خاطر نیاز به کسی داریم که بتواند راهنمایی کند، مشاوره دهد و پیچ‌وخم راه را برای ما هموار سازد. معمولاً افراد در چنین شرایطی به موسسه مهاجرتی مراجعه کرده و سعی می‌کنند از مشورت یک کارشناس و وکیل مهاجرت به کانادا بهره ببرند. آیا تنها راه مهاجرت مشاوره با وکلای مهاجرت است؟ آیا بدون اینکه به دفتر مهاجرتی مراجعه کنیم توانایی اقدام و گذراندن پروسه‌های مربوط به مهاجرت نیستیم؟ همان‌طور که می‌دانید جهت دریافت خدمات از موسسه مهاجرتی و یا وکیل مهاجرت به کانادا باید هزینه‌ای پرداخت کنید که برای کشوری همچون کانادا این هزینه به دلار کانادا محاسبه می‌شود. بنابراین کار خیلی ارزانی نیست و ممکن است برخی توانایی پرداخت این هزینه را نداشته باشند و ترجیح بدهند که چنین مبلغی را پس‌انداز کرده و در کشور مقصد هزینه ملزومات دیگری کنند. در این مقاله سعی داریم شما را برای اقدام تک‌نفره، توسط خودتان یاری دهیم.

وکیل مهاجرت به کانادا


قدم اول، انتخاب شیوه مهاجرت 

پس از بسم‌الله و پیش از انجام هر کاری مشخص کنید که با چه روشی قصد دارید ویزای کانادا را دریافت کنید. توانایی، شرایط و بودجه خود را به‌خوبی بررسی کرده و سپس مشخص کنید که قرار است از طریق تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و یا سایر روش‌های موجود به کانادا مهاجرت کنید. اینترنت این روزها در اختیار همگان است و با دسترسی به آن می‌توانید صدها مقاله معتبر در مورد روش‌های مهاجرت به کانادا را مطالعه کنید. همچنین موسسه مهاجرتی و یا سایت شخصی وکیل مهاجرت به کانادا نیز ممکن است مطالب آموزنده‌ای جهت اخذ ویزای کانادا به شما ارائه کند ولی همه این اطلاعات و استفاده از آن‌ها مستلزم برداشتن قدم اول یعنی انتخاب بهترین شیوه جهت مهاجرت به کانادا است.

فراموش نکنید که در هر شرایطی و با هر شیوه‌ای که مهاجرت می‌کنید سایت سازمان مهاجرت کانادا بهترین راهنمای شما خواهد بود. برای اطلاع کامل از اینکه چه مدارکی برای ارسال موردنیاز است حتماً به این سایت مراجعه کنید البته دانستن زبان انگلیسی در این شرایط به کمک شما خواهد آمد اگر خیلی به زبان انگلیسی مسلط نیستید بسیاری از سایت‌های فارسی متعلق به موسسه مهاجرتی یا دفتر مهاجرتی اطلاعات لازم را منتشر کرده‌اند. تکمیل مدارک از مهم‌ترین مراحل این پروسه بسیار حساس است.

برخی مؤسسات مهاجرتی و یا برخی که به‌عنوان وکیل مهاجرت به کانادا شناخته می‌شوند با ارائه مشاوره رایگان می‌توانند راهگشای شما باشند و بسیاری از ابهامات شما را برطرف کنند.

موسسه مهاجرتی کانادا


روش تحصیلی: چنانچه قصد ادامه تحصیل در سن زیر 18 سال و یا بالای آن و در مقاطع دانشگاهی دارید باید از همین اول بدانید که برایتان فرش قرمز پهن نکرده و صرف ادامه تحصیل اقامت دائم به شما نمی‌دهند. اما قطعاً شرایط و امتیازاتی برای دریافت اقامت به شما اعطا خواهد شد. داشتن مدرک زبان برای تحصیل دانشگاهی الزامی ست و باید در نظر داشته باشید که هزینه‌های تحصیلی به عهده شماست و با ویزای دانشجویی ساعات محدودی در هفته اجازه کار دارید بنابراین فکر خرج و مخارج و هزینه‌های گذران زندگی در کانادا باشید. این نکته را باید بیان کنیم که داشتن مدرک زبان برای گروه تحصیلی زیر 18 سال الزامی نیست. البته دانشجویانی که موفق به اخذ مدرک آیلتس نشده‌اند می‌توانند ویزای کاندیشنال گرفته و در کشور کانادا با صرف هزینه بیشتر کورس های زبان گذرانده و سپس به تحصیل در دانشگاه بپردازند. برای اخذ ویزای تحصیلی، میزان گپ تحصیلی، سن، معدل، مدرک زبان، سابقه علمی – پژوهشی و ... در افزایش امتیاز و احتمال دریافت ویزای تحصیلی بسیار مؤثر است.

سرمایه گذاری: برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری در کانادا نیز باید این نکته را مدنظر قرار دهید که تمام سرمایه‌گذاری‌ها به اخذ اقامت کانادا منجر نمی‌شوند و باید با سرمایه‌ای که در اختیاردارید در این کشور کارآفرینی کرده، چند نفر از اتباع کانادا را استخدام و همچنین دولت را از سودده بودن کسب‌وکارتان مطمئن کنید. داشتن مدرک زبان یا تحصیلات خاص در این روش خیلی ملاک نیست اما حتماً باید پشتوانه مالی خوبی به دولت ارائه دهید.

کار و استخدام: یکی دیگر از روش‌ها اخذ اقامت کانادا از طریق کار و استخدام در این کشور است. به همین منظور حتماً باید از یک کانادایی داخل کانادا که صاحب کسب‌وکار است درخواست استخدام و دعوت‌نامه داشته باشید. در چنین شرایطی در صورت دریافت اقامت، خانواده شما به‌عنوان همراه نیز اجازه اقامت در این کشور را خواهند داشت.

اسکیل ورکر: روش دیگر از طریق روش اسکیل ورکر است که دارای دو مرحله است و در هر مرحله باید حداقل امتیاز مشخص‌شده‌ای را کسب کرده و به مرحله بعد و نهایتاً به دریافت اقامت برسید. جهت اطلاع از جدول امتیازات روش اسکیل ورکر هم به سایت اداره مهاجرت کانادا و هم به سایت‌های معتبر فارسی‌زبان در زمینه مهاجرت مراجعه کنید.

دفتر مهاجرتی کانادا


اقدامات لازم برای مهاجرت

انتخاب روش و ارسال مدارک و آماده‌سازی اقدامات دریافت ویزا تنها یک مرحله از این مسیر طول و دراز است. پس‌ازاینکه ارسال مدارک به‌سلامت طی شد باید وقت سفارت گرفته و جهت انجام انگشت‌نگاری به نزدیک‌ترین سفارتخانه کانادا به خود مراجعه کنید. متأسفانه کانادا در کشور ایران سفارتخانه ندارد و اکثر متقاضیان برای انجام این کار یا به امارات و یا به ترکیه مراجعه می‌کنند. معمولاً پس از ده روز تا یک ماه و پس از بررسی پرونده توسط آفیسر ایمیلی توسط سفارت کانادا به شما ارسال خواهد شد که در آن ذکر می‌کند آیا شما ویزا شده‌اید یا خیر؟ در صورت عدم ویزا شدن دلایل آن را ذکر کرده و به شما اجازه می‌دهند ظرف مدت معینی به این رأی اعتراض کنید تا دوباره پرونده شما به جریان بیفتد.اگر بخت با شما یار بود و ویزا شدید باید بلیت به مقصد کانادا تهیه‌کرده و به این کشور مهاجرت کنید. توجه داشته باشید که این پروسه نیازمند هزینه‌هایی است که در سایت مهاجرت کانادا مشخص و ارائه‌شده است. تمامی هزینه‌ها به دلار کانادا می‌باشد.

همان‌طور که می‌بینید اقدام به مهاجرت بدون کمک گرفتن از وکیل هم امکان‌پذیر است اما ممکن است کمی بیشتر زمان ببرد. به هرحال پیشنهاد ما این است درصورتی‌که توانایی مالی مشورت با وکیل مهاجرت به کانادا و یا مراجعه به یک موسسه مهاجرتی دارید، درنگ نکرده و از این فرصت نهایت استفاده را ببرید. پیش از انتخاب وکیل مهاجرت به کانادا حتماً در مورد درستی و اعتبار کارشان تحقیق کرده و سپس کار خود را به آن‌ها بسپارید. در پایان به معرفی یکی از موسسات مهاجرتی شناخته شده و معتبر می‌پردازیم که می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان تلفنی به آن مراجعه کنید.

موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ با تیم تخصصی مشاوران حرفه ای در ایران و کانادا آماده ارائه مشاوره مهاجرت به کانادا و یافتن بهترین راه های اقامت دائم و اخذ ویزا در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه است. محدوده خدمات دفتر مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ شامل مهاجرت از طریق استارتاپ، سرمایه گذاری، کار و تحصیل است.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو