گلایه رضا صادقی از اوضاع زندگی اهالی موسیقی

منبع: برترین ها

44

1399/7/30

14:10


رضا صادقی می‌گوید زندگی جامعه موسیقی از نظر معیشتی بعد از هفت ماه بیکاری در حال فروپاشی است.

خبرگزاری صبا: رضا صادقی می‌گوید زندگی جامعه موسیقی از نظر معیشتی بعد از هفت ماه بیکاری در حال فروپاشی است.
 

گلایه رضا صادقی از اوضاع نابه‌سامان اهالی موسیقی

 
رضا صادقی با انتشار یک متن در صفحه شخصی‌اش از اوضاع نابه‌سامان زندگی اهالی موسیقی گلایه کرد.
 
او با بیان این که زندگی خیلی‌ها در این صنف در حال فروپاشی است، نوشت: «نمیدونم دقیقا باید روی صحبتم با کدوم مسئول باشه، اداره ارشاد میگه ستاد مبارزه با کرونا، اونا میگن یکی دیگه و هر کسی به یکی دیگه پاس میده. پس میگم آقایون مسئولین. جامعه موسیقی الان بیش از هفت ماه بیکارن، همه مشاغل با رعایت پروتکل هاى بهداشتى حتى شده نصف و نیمه مشغول به کارن و امروز آمار کشته ها به ۲۵۰ نفر در روز رسیده، حداقل این اجازه رو به بخش موسیقى می‌دادید که مثل بقیه با رعایت پروتکل بهداشتى به زندگى برگرده.»
 
این خواننده پاپ در ادامه این متن با اشاره به بیکار شدن نوازنده‌ها نوشت: «آقایون! نوازنده‌هایى که نه بیمه هستن و نه حمایت میشن، زندگیشون در معرض فروپاشیه، دارن ساز میفروشن، میدونین یه نوازنده سازش و بفروشه یعنى چى؟ هرچند، وقتى موسیقى ما هنوزم بین “حرام و مکروه” حق اظهارنظر نداره، نمیدونم باید به کى پناه برد. این موسیقى همش هم لباساى فیک و فارسی با لهجه حرف زدن و موى مش کرده نیست به خدا … . حرف هم بزنیم یا تهدید به ممنوعیت می‌شیم یا کلا بی‌جواب می‌مونیم .. این موسیقی همش هم هنرمندای با ماشین مدل بالای قسطی نیست، یه عده هم هستن که سخت می‌گذره زندگی روزمره براشون، انگار برای نمایندگان مجلس، اهل موسیقی جزیی از مردم نیستند که یک بار هم برای درد اونا صدای فریادشون بلند بشه…»
 
رضا صادقی در پایان این متن از سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری و رفع مشکل معیشتی خانواده موسیقی را درخواست کرد.
 
بعد از شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه سال گذشته کنسرت‌های موسیقی به حالت تعطیل درآمده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو