توصیه های طلایی برای بارداری سالم و کم خطر

50

1399/7/30

14:44


مدیرگروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: اگرچه تعداد دفعات رفت و آمد برای زنان باردار باید کاهش یابد، اما برای داشتن بارداری سالم و کم خطر، معاینات دوره ای از سوی زنان باردار و خانم هایی که اخیراً زایمان کرده اند از جمله مبتلایان به کووید-19 انجام شود.

توصیه های طلایی برای بارداری سالم و کم خطر

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مریم پورآدینه افزود: زنان باردار برای جلوگیری از ابتلا به کووید-19 باید مانند سایر افراد اقدامات احتیاطی را برای محافظت از خود در برابر کووید-19 استفاده کنند.

وی به زنان باردار برای مقابله با ویروس کرونا توصیه کرد: بطور مرتب دست های خود را با آب و صابون بشویید یا با مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل تمیز کنید، فاصله خود را با دیگران رعایت کرده و از رفتن به مکان های شلوغ پرهیز کنید.

پورآدینه ضمن تاکید بر رعایت بهداشت تنفس، گفت: بهداشت تنفس به معنی پوشاندن دهان و بینی با آرنج خمیده یا استفاده از دستمال هنگام سرفه و عطسه کردن است و بعد از آن سریعا دستمال استفاده شده را در سطل زباله بیاندازید همچنین از لمس کردن چشم ها، بینی و دهان خودداری کنید.

وی خاطرنشان کرد: نوزادان متولد شده از مادران مبتلا یا مشکوک، مشکوک تلقی می شوند و در بیمارستان و زایشگاه، ارزیابی های اولیه از آن ها به عمل می آید.

پورآدینه تاکید کرد: اگر تب یا سرفه دارید و یا به سختی نفس می کشید، سریعاً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید و قبل از رفتن به یک مرکز بهداشتی درمانی، با آن مرکز تماس گرفته و به توصیه های مسئولین بهداشتی محل زندگیتان عمل کنید.

 

 

نظرات


تصویری


ویدئو