روز گذشته کمیسیون صنایع مجلس برگزار شد، در این کمیسیون علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت و فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو حضور داشتند.  طبق شنیده ها از جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع مجلس، فرشاد مقیمی در جایگاه معاون وزیر منصوب خواهد شد.

این تغییر دور از انتظار نیست چرا که رزم حسینی در مدت وزارت خود فعالیت انتصاباتی را انجام داد که از جمله آن می توان به انتصاب عباس قبادی دبیر جدید ستاد تنظیم بازار اشاره کرد.  محمدرضا کلامی که دبیر ستاد تنظیم بازار بود، بعد از مدت‌‌ها فعالیت در ستاد تنظیم بازار این جایگاه را ترک کرد و عباس قبادی، دبیر پیشین ستاد تنظیم بازار به این سمت برگشت.

همچنین صالحی نیا مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در جایگاه  ریاست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نشاند.

بیشتر بخوانید:

  • مدیرکل دفتر وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب شد

شنیده‌ها از برخی منابع مطلع در وزارت صمت خبر از انتصاب افراد جدید در این وزارتخانه می‌دهند. بنا بر آنچه که تا به امروز به دست ما رسیده رزم حسینی وزیر جدید صمت قصد دارد اغلب معاونان این وزارتخانه را تغییر داده و افراد جدیدی را برای انتصاب در این وزراتخانه منصوب کند. به نظر می‌رسد باید منتظر تغییراتی عظیم در وزارت صمت باشیم.

با توجه به مدت زمان کوتاه باقی مانده از دولت و شرایط خاصی که امروز وزارت صمت با آن دست و پنجه نرم می‌‌کند اعمال تغییرات بنیادین ریسکی بزرگ محسوب می‌شود. زمان مشخص خواهد کرد اعمال این تغییرات تا چه میزان بر عملکرد وزارت صمت تاثیر خواهد داشت.