حمایت پرتیراژترین روزنامه آمریکایی از بایدن

منبع: برترین ها

55

1399/7/30

15:42


«یواس‌ای تودی» که پرتیراژترین روزنامه آمریکا است، در اقدامی کم‌سابقه، از مردم این کشور خواست که با رای دادن به بایدن، مانع از انتخاب دوباره ترامپ شوند.

خبرگزاری مهر: «یواس‌ای تودی» پرتیراژترین روزنامه آمریکایی، در اولین جانبداری انتخاباتی خود، از «جو بایدن» نامزد دموکرات این دور از رقابت‌ها، حمایت کرد.

این روزنامه در بخش «مقاله سردبیر» خود، رای‌دهندگان مرددی را که هنوز تصمیم نهایی‌شان را نگرفته‌اند؛ خطاب قرار داد و نوشت: شاید رفتار پوپولیستی (عوام‌فریبانه) ترامپ و شعارهای او علیه نظام نخبه‌سالاری را دوست داشته باشید. شاید ایده حمایت از دموکراتی مانند هیلاری کلینتون به مذاقتان خوش نیاید. شاید دوست دارید رای‌تان را به نامزد یکی از احزاب اقلیت بدهید یا حتی ترجیح می‌دهید که خانه بمانید (و رای ندهید). اما دو هفته مانده به انتخابات، به قول «رونالد ریگان» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، از خودتان یک سوال بپرسید: آیا وضعیت آمریکا نسبت به چهار سال پیش، بهتر است؟

این رسانه آمریکایی حتی مدعی شد که از مردم ایالات کلیدی چون اوهایو، میشیگان و ویسکانسین هم نظرخواهی کرده و اگرچه بعضی‌ها ابراز رضایت کرده‌اند، اما اغلب آنها از سمت و سویی که آمریکا در پیش گرفته، ناراضی هستند.

یواس‌ای تودی در انتخابات ۲۰۱۶، از دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه حمایت نکرد حال آنکه نسبت به هیلاری کلینتون دموکرات هم موضع بی‌تفاوتی داشت.

اما این رسانه در توجیه اقدام اخیر خود مدعی شد که به استثنای مورد بایدن، در ادوار انتخاباتی آتی از هیچ نامزدی حمایت نخواهد کرد یا دست‌کم امیدوار است که مجبور نباشد؛ چنین کاری کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو