6 اصل سلامتی در طب سنتی

19

1399/7/30

16:48


واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر پانزدهمین جلسه آموزش مجازی ویژه رابطین منتخب پروژه ECD با محوریت "راهنمای خود مراقبتی و بهبود ایمنی در کرونا " برگزار کرد.

6 اصل سلامتی در طب سنتی

 به گزارش بهداشت نیوز، این جلسه که سه‌شنبه ۲۹ مهر ۹۹ در فضای اسکای روم  با موضوع «راهنمای خود مراقبتی و بهبود ایمنی در کرونا بر اساس آموزه‌های طب ایرانی»  از طریق لینک اختصاصی پروژه با حضور ۲۸ داوطلب سلامت، تعدادی از همکاران ستادی، مراقبان سلامت، برگزار شد، دکتر علیرضا عباسی، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی استان تهران در مورد رعایت اصول و موازین بهداشت عمومی، احتیاط در تماس با افراد مبتلا و مشکوک به کرونا و امتناع از حضور در بازارها و اماکن پرتجمع و همچنین رعایت موارد احتیاطی در افراد در معرض خطر مطالبی را بیان کرد.

 در ادامه در مورد مثلث عامل مهاجم، میزبان و محیط و دیدگاه حکیمان و طبیبان کهن در مورد تقویت اعضای حیاتی و تنفسی، حفظ اعتدال مزاج شخصی و تعدیل شرایط ناهنجار بدنی صحبت و بر ضرورت حفظ سلامتی و ۶ اصلی که در طب سنتی به‌عنوان اصول سلامتی شمرده می‌شوند شامل (خوردن و آشامیدن، خواب‌وبیداری، تحرک و سکون، آب‌وهوا، حالات روحی و استفراغ و احتباس) تأکید کرد.

دکتر عباسی در ادامه بر تدابیر طب سنتی ازجمله تدبیر در خوردن و آشامیدن تأکید کرد و افزود: در تمام زندگی، به‌ویژه در ایام کرونا  از پرخوری، درهم خوری و سنگین خوری باید پرهیز کرد.

در پایان در مورد توصیه‌های غذایی، داروهای خوراکی و موضعی و همچنین باورهای نادرست در مورد گیاهان دارویی و مکمل در بیماری کووید ۱۹ مطالبی بیان و به پرسش‌های شرکت‌کنندگان  پاسخ داده شد.

 

 

نظرات


تصویری


ویدئو