ناتو تکلیف اردوغان را یکسره کرد

منبع: برترین ها

45

1399/7/30

19:19


دبیرکل ناتو اعلام کرد: سامانه‌های اس-۴۰۰ که ترکیه از روسیه گرفته امکان ادغام‌شان در سامانه دفاع هوایی منسجم ائتلاف ناتو وجود ندارند و ائتلاف از تلاش‌های به کار گرفته شده برای ایجاد راه‌حل‌های جایگزین حمایت می‌کند.

ایسنا: دبیرکل ناتو اعلام کرد: سامانه‌های اس-۴۰۰ که ترکیه از روسیه گرفته امکان ادغام‌شان در سامانه دفاع هوایی منسجم ائتلاف ناتو وجود ندارند و ائتلاف از تلاش‌های به کار گرفته شده برای ایجاد راه‌حل‌های جایگزین حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ائتلاف ناتو پیش از آغاز نشست دور روزه وزیران دفاع این ائتلاف اعلام کرد: من نگران تصمیم ترکیه درباره خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ هستم این مساله بارها و مکررا در جریان نشست‌ها در آنکارا مطرح شده، ادغام این سامانه‌ها در سیستم‌های دفاع هوایی منسجم ائتلاف ناتو ممکن نیست.

ناتو تکلیف اردوغان را یکسره کرد

استولتنبرگ به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر این‌که این تدابیر احتمالا مجازات‌هایی را در پی خواهند داشت، اشاره کرد و گفت: من طرفدار تلاش‌های به کار گرفته شده برای راهکارهای جایگزین هستم.

دبیرکل ناتو همچنین تاکید کرد، او از تماس‌های ترکیه و آمریکا در خصوص استقرار سامانه‌های پاتریوت حمایت می‌کند و آنکارا با اعضای اروپایی ناتو برای استرار سامانه‌های دفاع هوایی فرانسوی و ایتالیایی همکاری می‌کند.

استولتنبرگ اعتراف کرد که کشورها خودشان تمصمیم می‌گیرند به چه سلاح‌هایی دست یاند اما مهم است که توافق ضروری در داخل ناتو تضمین شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو