به گزارش هفته نامه "اشپیگل"، "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم تست کرونایش مثبت اعلام شد. این خبر را وزارت بهداشت آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت آلمان اعلام کرد که این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی بلافاصله در قرنطینه خانگی قرار گرفت. تا به حال تنها علائم سرماخوردگی در وزیر بهداشت آلمان دیده شده است.

تا به حال خبری درباره افرادی که با وزیر بهداشت آلمان در ارتباط بوده اند منتشر نشده است. اماتصاویر نشان می دهند که اشپاهن در قبل از ظهر چهارشنبه در نشست کابینه در دفتر صدر اعظم آلمان شرکت کرده بود. البته او در این نشست ماسک داشته است.

سخنگوی دولت آلمان اعلام کرده که نیازی به قرنطینه شدن اعضای کابینه دولت فدرل آلمان که در نشست با اشپاهن حضور داشته اند نیست. این نشست منطبق با قوانین ضد کرونایی و با رعایت فاصله برگزار شده و این مسئله در نظر گرفته شده که در صورت مثبت بودن تست کرونای یکی از افراد، دیگران و یا برخی افراد نیازی به رفتن در قرنطینه پیدا نکنند.

"کارل لاترباخ"، کارشناس مسائل بهداشت و درمان حزب سوسیال دموکرات آلمان و شمار دیگری از سیاستمداران ارشد آلمان برای ینس اشپاهن آرزوی بهبودی هر چه سریع‌تر کرده اند.

شمار سیاستمداران بلند پایه آلمانی که طی هفته‌های گذشته ناگزیر به قرنطینه شده‌اند، رو به افزایش است. روز شنبه ۱۷ اکتبر، فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهوری آلمان نیز به علت ابتلای یکی از محافظان خود به ویروس کرونا، ناگزیر به قرنطینه خانگی رفته بود. این در حالی است که نتیجه هر دو تست کرونای رئیس جمهوری آلمان منفی بوده است.

دوشنبه ۱۹ اکتبر نیز هوبرتوس هایل، وزیر کار آلمان نیز به علت دریافت هشدار از طریق اپلیکیشن کرونا ناگزیر به قرنطینه خانگی رفت.

در اواخر ماه سپتامبر، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان و پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد این کشور نیز به قرنطینه رفته بودند. علت قرنطینه هایکو ماس، ابتلای یکی از محافظان او به ویروس کرونا اعلام شده بود.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز در ماه مارس ناگزیر دو هفته به قرنطینه خانگی رفته بود. علت قرنطینه مرکل، ابتلای پزشک معالج او به ویروس کرونا اعلام شده بود.