«محمد البصری» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی روز چهارشنبه در سخنانی تصریح کرد: تحقیقات در پرونده حمله راکتی به شهرک الرضوانیه در نزدیک فرودگاه بغداد "دست داشتن سفارت آمریکا در آن را ثابت کرده است".

البصری گفت: این تحقیقات از طریق نیروهای امنیتی عراق و بعد از اصابت راکت به خانه ای در شهرک الرضوانیه صورت گرفت که در جریان آن تعدادی زن و کودک کشته شدند اما در پی اثبات دست داشتن آمریکایی ها، پرونده بسته شد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق روز ۲۹ ماه سپتامبر سال جاری میلادی (۸ مهر) از کشته شدن پنج زن و کودک و زخمی شدن دو نفر دیگر در حمله راکتی به خانه ای در شهرک الرضوانیه در اطراف فرودگاه بغداد خبر داده بود.

این فرمانده سازمان الحشد الشعبی عراق گفت: طرف آمریکایی این گونه توجیه کرد که عملیات عمدی نبود و این کار (حمله راکتی) در جریان عملیات آموزشی روی برخی از موشک های مستقر در سفارت (آمریکا در بغداد) روی داد.

به نوشته پایگاه خبری «الاعلام المقاوم»، البصری افزود: سفارت آمریکا تلاش کرد که مبالغ زیادی پول به خانواده های شهدا بدهد اما آنها دریافت هرگونه مبلغی به عنوان دیه را نپذیرفتند.

در آن زمان سیاستمداران، شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی مختلف عراقی از جمله «نوری المالکی» رهبر ائتلاف دولت قانون، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی، «هادی العامری» رهبر ائتلاف الفتح و «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت النجباء این حادثه را محکوم کرده و خواستار شناسایی، معرفی و مجازات عاملان آن شده بودند.

گردان‌های حزب‌الله عراق آن زمان در بیانیه‌ای تأکید کرده بود که ردپای آمریکا در عملیات جنایتکارانه شهرک رضوانیه مشاهده می شود و شواهد علمی زیادی در این باره وجود دارد.