تن‌فروشی و آب آشامیدنی! ببخشید که ما نمی‌میریم

منبع: برترین ها

113

1399/8/1

05:24


فکر می‌کنید بعد از دیدن این فیلم خواب‌شان برده؟ زنی به خاطر آب آشامیدنی تن فروشی کرده است؟ جا دارد که بمیریم با شنیدن این خبر!

مصطفی داننده در عصرایران نوشت: معین الدین سعیدی، نماینده چابهار در جلسه‌ای که وزیر نیرو هم در آن حضور داشت، بطری آبی را آورده بود به رنگ «آبغوره‌»های خانگی و می‌گفت که مردم سیستان و بلوچستان از این آب می‌خورند. نماینده جوان خطاب به وزیر می‌گوید « از همین آب بدهید که رئیس‌جمهور و قالیباف و رئيسی هم بخورند.»

سعیدی، داستان دردناک‌تری را هم تعریف می‌کند.« زنی بیوه (دربلوچستان) جهت تامین آب فرزندانش مجبور به هم‌خوابی با یک مرد می‌شود که بعداً خودکشی می‌کند.»

نماینده چابهار: این آب را بدهید سران قوا بخورند!

فکر می‌کنم دیگر الان این فیلم به دست روسای جمهور و مجلس رسیده است. نه تنها آنها بلکه احمدی نژاد و خاتمی هم آن را دیده‌اند. اگر مرحوم هاشمی هم زنده بود، قطعا این فیلم را می‌دید. علی لاریجانی، حداد عادل و حتی مهدی کروبی محصور هم به احتمال زیاد این فیلم را دیده‌اند.

فکر می‌کنید بعد از دیدن این فیلم خواب‌شان برده؟ زنی به خاطر آب آشامیدنی تن فروشی کرده است؟ جا دارد که بمیریم با شنیدن این خبر!

دوران جنگ را فاکتور می‌گیریم که شرایط خاص خودش را داشت. در سال‌های بعد از جنگ چه کرده‌‌اید که هنوز برخی از مردم سیستان و بلوچستان مجبور هستند برای خوردن آب به «هوتِگ یا هوتَک» سر بزنند. می‌دانید اینها چیست؟ هوتِگ یا هوتَک نام گودال مصنوعی و یا طبیعی نسبتاً بزرگی است که آب حاصل از بارندگی‌ها در آن هدایت و جمع آوری می شود تا در طول سال به مصارف کشاورزی و آشامیدنی انسان و حیوانات اهلی و وحشی می‌رسد.

تن‌فروشی و آب آشامیدنی! ببخشید که ما نمی‌میریم

چندی پیش بود که منیره و مریم خدمتی و یسرا دلشب برای برداشتن آب یا آبتنی به "هوتگ" رفته بودند که به داخل آب افتادند و غرق شدند.

خبرتان هست یا همچنان به دنبال دعواهای سیاسی هستید؟ می‌خواهید رییس جمهور یا رییس مجلس بشوید که چه کنید؟ سال به سال بیایید و اوضاع زندگی مردم را بدتر از گذشته کنید؟

ما مردم که در تهران و یا شهرهای بزرگ و پر امکانات زندگی می‌کنیم با شنیدن سخنان معین الدین سعیدی، غم‌ها و مشکلات یادمان رفت، نمی‌دانیم شما چگونه با دیدن این فیلم‌ها می‌خوابید و دوباره صبح لبخند زنان به محل کار خود می‌روید و برای یکدیگر کُری هم می‌خوانید.

واقعا گریه دار است که باید 170 میلیارد تومان به خاطر بی‌کفایتی یک عده به ویلموتس بلژیکی بدهیم و کاری برای مردم سیستان و بلوچستان نکنیم. همه آنهایی که در تمام این سال‌ها در دولت و مجلس بودند باید در مورد وضعیت سیستان و بلوچستان جواب بدهند.

آقای احمدی نژاد که این روزها نقش مدعی العموم را بازی می‌کند، می‌گوید برای سیستان و بلوچستان چه کرده است؟ خاتمی هم که ا گوشه نشین شده است و فقط پیام تسلیت می‌دهد، از اوضاع سیستان و بلوچستان در زمان خودش و کارهایی که برای این مردم کرده است، بگوید.

مادر برای تامین آب، تن‌فروشی و خودکشی کرد

واقعا رییس جمهور یا نماینده مجلس می‌شوید که چه کار کنید؟ نمی‌دانم با این سیل مشکلات، یکسری آدم چگونه این همه به انتخابات 1400 مشتاق هستند؟ واقعا دوست دارید رییس جمهور شوید که چه کار کنید؟ مشکلات مردم سیستان و بلوچستان را بیشتر کنید؟ کدام‌تان آمدید و باری از دوش مردم برداشتید؟ آمدید، دلار را گران‌تر و وضعیت اقتصادی را بدتر از گذشته تحویل بعدی دادید.

چه آش دهن‌سوزی است این ریاست جمهوری نمی‌دانم که این همه کُشته و مُرده دارد.

مردم عزیز سیستان و بلوچستان مسؤولین را نمی‌دانم اما ما را ببخشید که برای دردهای‌تان نمی‌میریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو