طرز تهیه پیتزا پاکتی لذیذ و متفاوت در منزل

طرز تهیه پیتزا پاکتی لذیذ و متفاوت در منزل


منبع: آرگا

153

1399/8/1

08:03


در این بخش از آشپزی مجله آرگا با طرز تهیه پیتزا پاکتی خوشمزه و خوش طعم در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع پیتزا را در منزل تهیه نمایید.

طرز تهیه پیتزا پاکتی لذیذ و متفاوت در منزل

پیتزای پاکتی از انواع غذاهای ایتالیایی محبوب و پرطرفدار می باشد و شما می توانید این نوع پیتزا را در منزل به راحتی بپزید. طرز تهیه پیتزا پاکتی از سس مارینا و خمیر پیتزا و سوسیس پپرونی و پنیر موزارلا و تخم مرغ استفاده می شود.

برای پخت پیتزا از روش های مختلف نظیر پیتزا قیفی و پیتزا توپی و پیتزا پپرونی و پیتزا پاکتی و … استفاده می شود و شما می توانید به کمک روش های ذکر شده در پخت پیتزا تنوع ایجاد کنید.

دستور تهیه پیتزا پاکتی

مواد لازم

  • خمیر پیتزا یا خمیر پای : دو عدد به قطر ۲۵ سانت
  • سس مارینارا : نصف پیمانه
  • سوسیس پپرونی : ۳۰ حلقه
  • پنیر موزارلا رنده شده : ۲/۳ پیمانه
  • تخم مرغ : یک عدد

طرز تهیه ی پیتزا پاکتی در منزل

برای پخت پیتزا پاکتی ابتدا فر را روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و روی سینی فر کاغذ روغنی بکشید سپس به کمک کاتر دایره ای یا لیوان خمیر پیتزا را به شکل دایره هایی کوچک برش بزنید و نیمی از دایره ها را برای روی پیتزا ها در مکانی مناسب قرار دهید.

باقی مانده خمیرهای دایره ای را در مکانی مناسب کنار هم بچینید و روی هر کدام از آن ها یک قاشق چایخوری سس مارینارا بریزید توجه داشته باشید که باید یک سانت از قسمت حاشیه را خالی نگه دارید.

پیتزای پاکتی خوش طعم

۳ حلقه از سوسیس پپرونی را روی هر یک از خمیرهای پوشیده از سس بچینید. یک قاشق غذاخوری پنیر موزارلا رنده شده و یک قاشق چایخوری سس مارینا را روی سوسیس ها قرار بدهید.

تخم مرغ ها را درون ظرفی مناسب بشکنید و آن ها را به خوبی هم بزنید سپس روی حاشیه خمیرها را که خالی گذاشته اید مقداری تخم مرغ بزنید و روی خمیرهایی که کنار گذاشته اید را به کمک نی چهار سوراخ کوچک ایجاد نمایید به صورتی که خمیر شبیه دکمه شود.

دستور تهیه پیتزا پاکتی در خانه

خمیرهای سوراخ دار را روی خمیرهایی که به کمک مواد پوشانده اید قرار دهید و روی هر کدام از آن ها مقداری تخم مرغ بمالید سپس حاشیه خمیرها را به کمک لیوان یا انگشت تان روی یکدیگر پرس نمایید و پیتزاهای پاکتی را روی سینی فر قرار دهید و به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه آن ها را درون فر قرار بدهید و اجازه دهید تا پیتزا ها طلایی رنگ شوند.

پیتزا پاکتی را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید سپس این پیتزای خوشمزه را میل کنید همچنین می توانید برای تزیین پیتزا از برش های گوجه فرنگی و خیارشور و … استفاده نمایید.

طرز تهیه پیتزا پاکتی در خانه

در این مطلب آموزش طرز تهیه پیتزا پاکتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم از تهیه این نوع پیتزا در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو