امامزاده بی‌بی حکیمه ( س )

منبع: تاپ تراول

159

1399/8/1

09:21


لیدوما تریپ

امامزاده بی ‌بی حکیمه (س)

در این مقاله از مجله سفر و گردشگری تاپ تراول شما را با امامزاده بی ‌بی حکیمه (س) که یکی از امکان مقدس در شهرستان گچساران می باشد آشنا خواهیم کرد در ادامه با ما همراه باشید

گچساران یکی از شهرستان های جنوب غرب استان کهگیلویه و بویراحمد است. مرکز این شهرستان، شهر دوگنبدان است که در زمان های قبل جزو استان فارس بوده است. گچساران دارای طبیعتی زیبا و بکر است که می تواند هر گردشگری را به سوی خود جذب کند. جاذبه های گچساران بسیار زیاد بوده و همه روز و به ویژه در ایام بهار و تابستان گردشگران بسیاری برای بازدید و استفاده از دیدنی ها و آثار باستانی این شهر به این منطقه از غرب کشور مان سفر می کنند. در ادامه شما را با امامزاده بی بی حکمتیه (س) آشنا خواهیم کرد

امامزاده بی ‌بی حکیمه (س)

بی‌بی حکیمه خاتون یکی از خواهران علی بن موسی الرضا و فرزند موسی کاظم است که در روستایی به همین نام در حوالی گچساران (دهستان بی‌بی‌حکیمه) بخاک سپرده شده‌است و دارای زائران فراوانی است.

داستان آمدن بی‌بی حکیمه خاتون به ایران به روایت ساکنان منطقه به این شرح است که بی بی حکیمه به دعوت علی بن موسی الرضا برای دیدار او به همراه «گل‌گل خاتون» و «کاکا مبارک» به ایران می‌آیند و در طی مسیر کفار یا ماموران مامون به آن‌ها حمله می‌کنند و بی‌بی حکیمه پس از کشته شدن غلام خود به داخل غاری که هم‌اکنون زیارتگاه است پناه می‌برد و در همانجا جان می سپارد.

امامزاده بی ‌بی حکیمه (س) کجاست؟

این مرقد در ۸۱ کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی‌بی حکیمه از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

امامزاده بی ‌بی حکیمه (س)




   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو