مراکز خرید مشهد

منبع: همگردی

265

1399/8/1

12:53


مشهد پایتخت مذهبی ایران است و سالانه مسافران زیادی برای زیارت بارگاه امام رضا (ع) و گردشگری وارد این شهر می شوند. طبیعتاً شهرهای گردشگری دارای مراکز خرید فراوانی هستند که هم یک جاذبه توریستی محسوب می شوند و هم آنکه محیطی مناسب برای خرید سوغات هستند.

مراکز خرید مشهد را باید یکی از عمدله جاذبه های گردشگری این شهر دانست که توجه مسافران این شهر را به خود جلب می کند. با توجه به حجم زائران ورودی به این شهر، فروشگاه ها، مراکز خرید و بازارهای فراوانی در مشهد ایجاد شده است که افراد اقلامی را به عنوان یادگاری برای خود به خانه ببرند.

خرید سوغاتی و کادو جهت تبرک را باید عامل دیگر محبوبیت مراکز خرید مشهد معرفی کرد. زائران زیادی اعتقاد دارند که هنگام بازگشت به خانه، باید هدیه ای را به بارگاه امام رضا (ع) برده و متبرک کنند و به دوستان و آشنایان خود هدیه دهند. همین امر اهمیت مراکز خرید مشهد بیش از پیش می کند. شما با چند مرکز خرید مشهد آشنا هستید؟ در ادامه به معرفی مراکز خرید مشهد می پردازیم.

همچنین شما می توانید برای سفر به مشهد و خرید بلیط هواپیما مشهد و یا بلیط اتوبوس مشهد، از سایت ره بال آسمان به صورت اینترنتی اقدام کنید.

مرکز خرید الماس شرق مشهد

یکی از بهترین مراکز خرید مشهد الماس شرق

مرکز خرید الماس شرق در بین گردشگران و زائران از محبوبیت زیادی برخوردار است. در این مرکز خرید علاوه بر پاساژ و مغازه، مرکز تفریحی نیز وجود دارد که از این حیث برای خانواده هایی که همراه با بچه به خرید می روند، بسیار مناسب است.

الماس شرق تلفیقی از معماری سنتی و مدرن است که ظاهر آن را بسیار جذاب و گیرا کرده است و خریداران ساعت ها میل به ماندن در این مرکز خرید را دارند. آب نمای جامپینگ ازجمله زیبایی های این مکان است که از تمامی طبقات قابل روئیت بوده و افراد می توانند صدای قطرات آب را در طول خریدشان بشنوند.

این مرکز خرید دارای 6 طبقه و 1200 مرکز تجاری است. عمده محصولاتی که در این مکان به فروش می رسد شامل سوغات مشهد، پوشاک، کیف و کفش، ظروف چینی، لوازم آرایشی، عطر، صنایع دستی، لوازم خانگی و لوازم صوتی و تصویری می شود. همچنین در مرکز تفریحی آن سینما پنج بعدی، سرزمین اعجایب، عکاس خانه، شهربازی، رستوران و کافی شاپ قرار دارد.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق

مرکز خرید پروما مشهد

مرکز خرید پروما بهترین مکان برای گذراندن اوقات فراغت است و گردشگران ایرانی و حتی خارجی علاقه زیادی به این ساختمان مکعب شکل شیشه ای دارند. در پروما هر چه که بخواهید پیدا می شود؛ از فروشگاه های زنجیره ای گرفته تا رستوران های عالی و مراکز بازی.

پروما یک مرکز خرید لاکچری است؛ زیرا محصولات برندهای معروف روز دنیا را می توان در اینجا پیدا کرد. علاوه بر آن، این مرکز خرید شامل هایپرمارکت، فروشگاه های زنجیره ای و مغازه هایی با انواع محصولات مانند لباس، سیسمونی کودک، زیورآلات و جواهرات، محصولات بهداشتی و آرایشی، لوازم آشپزخانه و خانگی، لوازم صوتی و تصویری، صنایع دستی، قنادی، خشکبار و غرفه زعفران می شود. طبقه آخر مجموعه، اختصاص به سالن های تفریحی مانند شهربازی، بولینگ، بیلیارد، کافی شاپ و فست فوت دارد.

آدرس: مشهد، بلوار فردوسی، میدان جانباز

مرکز خرید آرمیتاژ مشهد

مرکز خرید آرمیتاژ مشهد در زمره مراکز لاکچری این شهر حساب می شود که ساختمان 34 طبقه شیشه آن با معماری منحصربه فرد برای گردشگران خودنمایی می کند. آرمیتاژ در حال حاضر بلندترین برج مشهد است.

آرمیتاژ تنها به مرکز خرید و عرضه پوشاک، کیف و کفش، اکسسوری، آرایشی و بهداشتی و غیره محدود نمی شود و دارای کامل ترین مراکز تفریحی، سرگرمی و تجاری مشهد نیز است. به جرأت می توان گفت که بهترین رستوران های بین المللی در برج آرمیتاژ وجود دارد و محیط دل نشین آن، طعم و خاطرات فراموش نشدنی را برای بازدیدکنندگان رقم می زند.

از جمله امکانات این برج می توان به صرافی، کلوپ ورزشی، شهربازی، گالری هنری، موزه، سالن زیبایی، کارواش، فودکورت، کافی شاپ و رستوران اشاره کرد.

آدرس: مشهد، نبش هفت تیر 8، خیابان گلشن

مجتمع تجاری آرمان مشهد

مرکز خرید آرمان مشهد مرکز خریدی برای تمام مسافران مشهدی

مجتمع تجاری آرمان در نزدیکی حرم مطهری رضوی قرار دارد و یکی از بزرگ ترین و مدرن ترین مجتمع های تجاری، تفریحی و اقامتی مشهد به شمار می آید. در این مجتمع انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانگی، شال و روسری، سوغات مشهد، زیورآلات و غیره به فروش می رسد. همچنین این مکان دارای رستوران، فودکورت و کافی شاپ است.

آدرس: مشهد، خیابان نواب صفوی

مجتمع تجاری گردشگری وصال

مجتمع تجاری گردشگری وصال را باید یک مرکز با امکانات فراوان دانست. از رستوران های متنوع و زیاد همانند اطلس، وصال و فست فود MAX گرفته تا مغازه های شیکی که انواع محصولاتی مانند پوشاک، لوازم آرایشی، عطر، کیف و کفش، عینک، خشکبار و غیره را می فروشند؛ همگی در این مکان وجود دارد.

همچنین مجتمع وصال دارای مراکز تفریحی مانند پارک علمی پروفسور بازیما، شهربازی انگری برد، کلبه وحشت، پارک بازی، عکاسخانه و گیم نت است.

آدرس: مشهد، بلوار خیام شمالی، بلوار بهارستان، جنب مجتمع الماس شرق

بازار بزرگ مشهد

بازار بزرگ مشهد دیگر نیازی به تعریف ندارد؛ زیرا تمام زائران و گردشگران آن را به خوبی می شناسند و دسته کم، یک بار برای خرید سوغات اعلا مشهد به بازار بزرگ مراجعه کرده اند. بافت و بنای قدیمی این مکان، توجه گردشگرانی که به مشهد سفر می کنند را به خود جذب می کند تا برای تماشا هم که شده به آن سری بزنند.

بازار بزرگ شامل یک بنا دو طبقه می شود و مغازه های کوچک و بزرگ بسیاری انواع محصولات را به فروش می رسانند. عمده معروفیت این بازار به علت نزدیکی به حرم رضوی و خرید سوغات مشهد مانند تسبیح، سجاده، زعفران، زرشک، گلاب، سنگ های قیمتی، چادر نماز، انگشترهای فیروزه و غیره است.

آدرس: مشهد، چهارراه شهدا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو