کاهش سهم ارز واردات دارو

62

1399/8/1

12:56


کاهش سهم ارز واردات دارو

سلامت نیوز:رئیس سازمان غذا و دارو، کاهش سهم ارز واردات دارو در سال گذشته را یک اقدام مهم در راستای حمایت از تولید داخل دانست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،محمدرضا شانه ساز، به مهم‌ترین اقدام سازمان غذا و دارو در راستای حمایت از تولید داخل اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ توانستیم سهم ارز تخصیصی به تأمین مواد اولیه دارویی را نسبت به ارز واردات دارو افزایش دهیم و این یک گام مهم در راستای حمایت از تولید داخل است.


وی با عنوان این مطلب که در گذشته ۶۰ درصد ارز دارویی برای واردات بود و ۴۰ درصد برای تولید، افزود: در سال گذشته توانستیم این سهم را جابجا کنیم و ارز بیشتری به تولید اختصاص دهیم.


شانه ساز با اشاره به اینکه برای سه درصد داروی وارداتی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد ارز دارویی اختصاص می‌یافت، گفت: در سال گذشته موفق شدیم این سهم ارزی را تا ۳۰ درصد کاهش دهیم و این یک اقدام مهم در راستای حمایت از تولید داخل است.


رئیس سازمان غذا و دارو، بر مدیریت بازار دارویی کشور با هدف جلوگیری از تقاضاهای القایی تاکید کرد و افزود: یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، حمایت از داروی تولید داخل و ممنوعیت واردات اقلام دارویی است که در کشور تولید می‌شود.


شانه ساز با تاکید بر حمایت از کیفیت داروی تولید داخل، تصریح کرد: آنچه مسلم است، داروی ایرانی قابل رقابت با برندهای معتبر جهانی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو