راه اندازی موزه فرش در گذرگاه فرهنگی ایستگاه مترو خیام

منبع: همگردی

57

1399/8/1

14:02


ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، راه اندازی موزه فرش در گذرگاه فرهنگی ایستگاه مترو خیام صورت می پذیرد.

داستان چیست؟

فرنوش نوبخت گفت: جهانیان از گذشته های دور، مردم ایران زمین را با فرش و هنر قالی بافی که در آمیخته با خلاقیت و تلاش است، می شناسند.

وی تصریح کرد: چند سالی است که این هنر دیرینه و فروش آن رونق سابق خود را از دست داده و نیازمند به باز معرفی این هنر ملی است.

نوبخت خاطرنشان کرد: گذرگاه های فرهنگی مترو بستر مناسبی برای احیا و معرفی بخش مهمی از میراث فرهنگی است.

در این جلسه همچنین محمد جواد حق شناس، رئیس کیمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران اجرای این طرح را فرصتی موفقیت آمیز در حوزه فرهنگی برای شرکت بهره برداری مترو، شهرداری تهران و اتحادیه صنف فرش عنوان کرد و گفت: مترو تهران بعنوان بزرگترین سامانه حمل و نقل درون شهری زمینه مناسبی برای معرفی صنایع دستی و میراث فرهنگی فراهم می کند.

سید مجتبی تقوی نژاد، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره شرکت بهره برداری متروی تهران نیز در این هم اندیشی با تاکید بر ظرفیت فرهنگی متروی تهران تصریح کرد: گذرگاه های فرهنگی مترو همواره آماده برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: با بررسی فضای موجود در 127 ایستگاه فعال متروی تهران می توان از این ظرفیت برای ارائه خدمات فرهنگی، احیای صنایع دستی و معرفی هنرمندان به مسافران شهر زیرزمینی استفاده کرد.

علی محمد سعادتی، شهردار منطقه 12 گفت: موضوع ایستگاه موزه ها، مسأله سابقه داری در بسیاری کشورهای دنیاست و در شهرهای تاریخی نظیر مسکو، رم از بابت تردد و تعاملی که در شهر باید صورت گیرد، ایستگاه ها یکی از مهمترین بخش هایی هستند که هر فرهنگی می تواند ظرفیت ها و محصولات خود را در آنها عرضه کند.

وی افزود: از این رو، ما در منطقه مرکزی تهران از جنبه حضور اصناف مختلف، رویدادهای گوناگون تاریخی، همچنین از این جنبه که حجم قابل توجهی از خطوط متروی تهران و ایستگاه های اولیه و قدیمی این شهر در این منطقه وجود دارد، ظرفیت ایجاد ایستگاه موزه ها را داریم که اگر حمایت های لازم از سوی شورای شهر صورت گیرد، از همین الان می توان کارهایی را در این زمینه آغاز کرد و ما برای انجام این کار در همه ایستگاه های منطقه، اعلام آمادگی می کنیم.

راه اندازی موزه فرش در گذرگاه فرهنگی ایستگاه مترو خیام

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو