قالیباف علیه فرودستان با ژست جهادی

منبع: برترین ها

30

1399/8/1

22:18


مهدی افروزمنش، فعال رسانه‌ای طی یک رشته توییت درباره فعالیت‌های این روزهای قالیباف نوشت...

اسکان نیوز: مهدی افروزمنش، فعال رسانه‌ای طی یک رشته توییت درباره فعالیت‌های این روزهای قالیباف نوشت:

اطلاعات این رشته توییت از مستندات زمانه خود قالیباف است و به وضوح نشان می دهد سمت و سوی این مدیریت ‏به سمت فرادستان و علیه فرودستان شهری بوده است.

حتی در آن فعالیت‌های عمرانی مورد افتخار هم جهت به نفع فرادستان بوده است، از ساخت پل و زیرگذر بگیرید تا استخدام و ‏شهرداری عملگرا!!!

29 هزار و پانصد میلیارد تومان بدهی قطعی به جا گذاشت که 65 درصد این عدد اصل و سود و جرایم تسهیلات بانکی بود. این عدد 7/4 برابر مطالبات شهرداری بود. در طول تاریخ برای نخستین بار است که بدهی شهرداری از مطالباتش پیشی گرفته است.

‏در پایان دوره حدود 674 ملک مسکونی، تجاری شهرداری در اختیار اشخاص و نهادهایی بود که نگاهی به فهرست اسامی‌شان نشان می دهد از چه و در چه طبقه‌ای از قدرت قرار دارند.

‏پل صدر حدود 4400 میلیارد هزینه داشت.معادل 25 کیلومتر مترو . پل در راستای منافع خودرو سواران است و مترو در جهت رفاه بی ماشین ها. اما جدا از این پل ساخته شد تا بلوار اندرزگو در موازات به یک محور تجاری بدل شود. با صدور مجوزهای تجاری ارزش زمین و ملک در این محدوده 340 درصد رشد کرد.

‏در این سالها حدود 226 کیلومتر بزرگراه ساخته شد در حالی که فقط 73 کیلومتر مترو. جدا از توسعه شهر به نفع فرادستان نگاهی به فهرست پیمانکاران این بزرگراه ها هم نشان می دهد پروژه ها به نفع چه کسانی تعریف شد.

‏قالیبافی ها شهرداری تهران را زمانی ترک کردند که اگر کل پروژه های تهران را یک پروژه در نظر بگیریم این پروژه فقط 36 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، 25 درصد هم پیشرفت ریالی و این یعنی برای تکمیل آنها شهردار بعدی باید 34 هزارمیلیارد تومان پول خرج می کرد.

‏در سال 95 حدود 157 میلیارد تومان به ساخت مساجد و .... پرداخت شد در ازای 7/1 میلیارد تومان به اسکان موقت شهروندان، این در حالی است که در همان سال دومین انتظار شهروندان از شهرداری طبق نظرسنجی خود شهرداری حمایت از فقرا بود اما شهرداری 370 میلیارد تومان به موسسات عمومی اهدا کرد.

‏جالب ترین بخش اما قالیباف وقتی شهرداری را برعهده گرفت به ازای هر 60 کارمند شهرداری یک مدیر وجود داشت و وقتی تحویل داد به ازای هر 4 نفر یک مدیر. یعنی در این مدت مناصب شهرداری را از 9000 به 16 هزار افزایش داد و کاملا مشخص است چه کسانی روی این صندلی های اضافه شده نشستند.

‏مثلا در گزارش سازمان بازرسی از مترو آمده که از 4200 نفر استخدامی شرکت مترو در یک سال فقط 1319 نفر در حوزه مدیرعامل بوده است. 306 نفر بالای 40 سال سن داشتند.

‏سهم زنان از سرانه فضاهای فرهنگی و اجتماعی بدون احتساب پارک های ویژه زنان کاهش پیدا کرد و از 2/1 در زمان کرباسچی به 04/0 در سال 95 رسید.

‏در سال 84 شهرداری 114 اتوبوس نو تحویل شرکت اتوبوسرانی داد اما این در سال 95 یک سوم شد. 34 عدد. در عوض رشد ناوگان خصوصی بود که بهتر از هر چیز مشاهده نمودار خودشان است. شهرداری از حمل و نقل عمومی کم هزینه به نفع شرکت های خصوصی کاملا عقب کشید.

‏به نفع مجتمع های بزرگ تجاری و اداری حدود 292 هزار متر باغ از بین رفت که یک نمونه آن باغ تاریخی تجریش به خاطر مجتمع ارگ بود و یا تحمیل ترافیک سنگین به بزرگراه ستاری به خاطر ساخت مجتمع کوروش. در این مدت 47 مجتمع مجوز گرفتند.

‌‏و در آخر رتبه تهران در شاخص های جهانی و بین شهرهای جهان را ببینید.

قالیباف علیه فرودستان با ژست جهادی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو