به گزارش روسیا الیوم، وزارت خارجه آمریکا از نخست وزیر مکلف لبنان خواست تا به اصلاح امور و مقابله با فساد در این کشور پایبند باشد.

دیوید شنگر، معاون وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: دولت جدید لبنان به هر شکلی که تشکیل شود باید بتواند به اجرای اصلاحات و تحقق فرصت های اقتصادی و مقابله با فساد پایبند باشد.

شنکر مدعی شد که دولت آمریکا از خواسته های مردم لبنان حمایت می‌کند و به شرط های پیشین خود برای کمک به لنبان پایبند است.

معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین با متهم کردن حزب‌الله به فساد تاکید کرد: به تحریم‌های خود علیه حزب‌الله و متحدان آن در لبنان ادامه خواهیم داد.

میشل عون رئیس جمهور لبنان امروز پنج‌شنبه سعد الحریری، نخست وزیر سابق و رئیس جریان المستقبل را به عنوان نامزد نخست وزیری، مامور تشکیل کابینه جدید کرد.

صبح امروز رسانه‌ها از آغاز رایزنی‌های میشل عون برای معرفی نخست وزیر جدید لبنان خبر داده بودند. بر این اساس رئیس‌ جمهور لبنان امروز، پنج‌شنبه بر اساس بند ۲ ماده ۵۳ قانون اساسی این کشور رایزنی‌های پارلمانی را برای مأمور کردن نخست‌وزیر جدید به تشکیل دولت آغاز کرده بود.

بر اساس گزارش‌ها، نجیب میقاتی در پی دیدار با میشل عون گفته بود نامزد وی برای نخست وزیری دولت آینده سعد حریری است.

او همچنین ابراز امیدواری کرده بود که همه برای عملکرد موفق حریری و نیز تشکیل دولتی موثر که قادر به اصلاحات باشد، همکاری کنند.

«تمام سلام» نخست وزیر اسبق لبنان نیز سعد الحریری را برای نخست وزیری دولت آینده معرفی کرده بود.

«ایلی الفرزلی» معاون رئیس پارلمان لبنان هم ضمن اعلام اینکه گزینه وی سعد حریری است، افزود، تشکیل دولت جدید یک وظیفه ملی برای حریری است.

جریان المستقبل نیز پس از دیدار با میشل عون اعلام کرد، از نخست وزیری سعد حریری حمایت می‌کند.

این در حالی است که فراکسیون «الوفاء للمقاومه» شخص خاصی را برای نخست‌وزیری معرفی نکرد و بر توافق ملی برای حفظ لبنان تاکید کرد.

همچنین «طونی فرنجیه» نماینده فراکسیون گردهمایی ملی لبنان نیز به نوبه خود بر ضرورت انجام سریع رایزنی‌ها و تعیین نخست وزیر مکلف و تشکیل دولت در این شرایط دشوار تاکید کرد و با معرفی سعد حریری به عنوان نامزد مورد نظر این فراکسیون خواستار پایان دادن به رنج‌های مردم و رسیدگی به آینده و آرزو‌های جوانان شد.