پوتین: نظم دنیا در حال تغییر است

منبع: برترین ها

102

1399/8/2

00:18


رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه زمان هیمنه قدرت‌های بزرگ بر دنیا به پایان رسیده، در باره هرگونه تلاش علیه این کشور هشدار داد.

خبرگزاری فارس: «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در باره اقدام علیه این کشور هشدار داد و گفت که روسیه با هر گونه اقدامی علیه خود مقابله خواهد کرد.

پوتین امروز پنجشنبه گفت: «کسی که بخواهد روسیه را به عنوان یک کشور بزرگ دفن کند، ما برای او مراسم تشییع جنازه برگزار خواهیم کرد».

پوتین: نظم دنیا در حال تغییر است

او که در نشست بین‌المللی «والدای» سخنرانی می‌کرد، گفت که دنیا و نظام جهانی از زمان پاپان جنگ جهانی دوم که در آن، اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا و انگلیس بر آلمان نازی پیروز شدند، در حال تغییر است و دوره هیمنه کشورهای بزرگ بر دنیا به سر آمده است و کشوری مانند ایالات متحده آمریکا بعید است که بتواند همچنان از این قضیه مستثنا باشد.

او گفت: «از آن زمان به بعد (بعد جنگ جهانی دوم) نقش انگلیس دچار تغییر و تحول شد و شوروی هم که دیگر وجود ندارد و برخی تلاش دارند روسیه را از معادلات و حسابات حذف کنند».

پوتین ادامه داد: «چین و آلمان هم‌اکنون به سمت قدرت بزرگ بودن از حیث تأثیرات سیاسی و اقتصادی حرکت می‌کنند و کشور‌های مانند برزیل و آفریقای جنوبی در حال تقویت مواضع خود هستند».

رئیس جمهور روسیه با انتقاد از رقابت تسلیحاتی در جهان گفت که اگر سقف و حدودی برای این رقابت تعیین نشود، جهان آینده‌ای نخواهد داشت.

او به تنش و درگیری در منطقه قره باغ کوهستانی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اشاره کرد و گفت: «روسیه با هر دو کشور ارمنستان و آذربایجان روابط دارد و آنچه در قره باغ در حال رخ دادن است، فاجعه بوده و ما برای پایان آن تلاش می‌کنیم».

رئیس جمهور روسیه به شیوع کرونا و قربانیان حاصل از گسترش این ویروس در جهان اشاره کرد و گفت که این ویروس محدود نشده و یک تهدید خطرناکی برای جهان و انسان‌هاست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو