آمادگی برای دورکاری کارمندان در دروان کرونایی

منبع: برترین ها

17

1399/8/2

11:22


در پی مصوبه اخیر دولت برای دورکاری در دوران کرونا، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: آمادگی کامل برای اجرای مصوبات دولت و ستاد ملی کرونا را در این زمینه داریم و هم اکنون برخی کارمندان به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای یا نوزاد در حال انجام وظایف خود به صورت دورکار هستند.

ایسنا نوشت: در پی مصوبه اخیر دولت برای دورکاری در دوران کرونا، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: آمادگی کامل برای اجرای مصوبات دولت و ستاد ملی کرونا را در این زمینه داریم و هم اکنون برخی کارمندان به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای یا نوزاد در حال انجام وظایف خود به صورت دورکار هستند.

با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور و بالا رفتن آمار مبتلایان و جانباختگان در هفته‌های گذشته، اخیرا دولت مصوبه‌ای درباره دورکاری کارمندان ابلاغ کرد.

جمشید انصاری - رئیس سازمان اداری و استخدامی - در این باره گفت: اعلام تعطیلی هیچ ارتباطی به سازمان اداری استخدامی ندارد، بلکه مرتبط به ستاد ملی کرونا است و اگر ستاد مقابله با کرونا تهران پیشنهادات خود را به ستاد ملی بدهد، این موضوع در آن ستاد بررسی می‌شود.

وی با اشاره به فراهم بودن امکان دورکاری کارکنان ادارات خاطرنشان کرد: در دولت مصوبه‌ای در زمینه شرایط دورکاری کارکنان دولت وجود داشت که پس از شیوع کرونا اصلاحاتی در آن انجام و به دستگاه ها ابلاغ شد. تنها شرطی که در این مصوبه وجود دارد، فراهم بودن زیرساخت انجام دورکاری در دستگاه مربوطه است.

در این زمینه عبدالهاشم حسن‌نیا - رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- اظهار کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و مصوبات دولت، آمادگی کامل برای اجرای مصوبه دورکاری کارمندان را در سازمان راهداری داریم چرا که زیرساخت‌های آن فراهم است.

وی افزود: کارمندان می‌توانند از طریق اتوماسیون و از منزل خود همه امور اداری مربوط به این سازمان را انجام دهند و بنابراین هیچ مشکلی در زمینه اجرای مصوبه دورکاری نداریم و از هفته آینده این برنامه ابلاغی اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه دورکاری بیشتر در مراکز استانی قابلیت اجرایی دارد تا ستاد مرکزی سازمان، گفت: پیش از این نیز افرادی که بیماری های زمینه‌ای داشتند یا دارای نوزاد بودند را بر اساس همین مصوبات دورکار کردیم و در این میان عده‌ای از کارمندان سازمان راهداری در حال انجام وظایف به صورت دور کاری هستند.

سفر نروید

حسن نیا همچنین درباره تاثیر سفر بر شیوع ویروس کرونا اعلام کرد: بر اساس آمارهای دریافت شده از مرکز مدیریت راه‌های کشور رابطه مستقیم و معناداری بین سفرهای مردم و شیوع ویروس کرونا وجود دارد، چراکه در هر بازه زمانی مردم کمتر مسافرت می روند و در خانه می مانند شاهد کاهش آمارهای ابتلا هستیم و هر هفته‌ای به دلیل تعطیلات مردم سفرهای بین استانی خود را افزایش می‌دهند میزان ابتلا و نرخ مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: از مردم انتظار می‌رود با توجه به اینکه دغدغه همه مسئولان کنترل ویروس کرونا در کشور است به توصیه های بهداشتی توجه ویژه ای کنند و تا زمانی که این ویروس کنترل نشده است، به مسافرات نروند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو