تغییر موضع عجیب منتقد سرسخت برجام

منبع: برترین ها

35

1399/8/2

11:32


یک سیاستمدار اصولگرا خطاب به قالیباف گفت:‌شما برای اداره مملکت راهکار داری خب آن را ارائه کن، در جایگاه رییس مجلس به دولت راهکار بدهید اگر عمل نکرد بعد به استیضاح روی آورید.

برنا نوشت: یک سیاستمدار اصولگرا خطاب به قالیباف گفت:‌شما برای اداره مملکت راهکار داری خب آن را ارائه کن، در جایگاه رییس مجلس به دولت راهکار بدهید اگر عمل نکرد بعد به استیضاح روی آورید.

سید حسین نقوی حسینی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و چهره سیاسی اصولگرا در گفتگویی با اشاره به فعالیت مجلس یازدهم و بروز برخی تندروی‌ها، اظهار داشت: با توجه به اوصافی که در همان ابتدا در وصف مجلس یازدهم تحت عنوان «مجلس انقلابی» بکار برده شد، توقع و انتظارات مردم از این مجلس افزایش یافت. مردم انتظار دارند مجلس، کارهای انقلابی و طرح های مهم را در دستورکار خود قرار دهد. مشکلات مردم کاملا مشخص است و نیاز به بررسی ندارد. مسائل اقتصادی، کاهش شدید ارزش پول ملی، تورم شدید، بیکاری و عدم رونق در تولید کارخانجات و صنایع از جمله مشکلات مردم است.

وی افزود: سوال جامعه اکنون این است که در صورت انتخاب شدن و یا نشدن ترامپ، کشور چه کار انجام می دهد، مجلس باید در این زمینه کارهای اساسی انجام دهد. در تماس و ارتباط هایی که با گروه ها و آحاد جامعه دارم، از مجلس یازدهم ناامید هستند و معتقد هستند که مجلس کارایی ندارد و نمی تواند، کاری انجام بدهد.

سخنگوی اسبق کمیسیون امنیت مجلس تأکید کرد: دخل و خرج کشور در دستان مجلس نیست، دولت طبق چارچوب‌ها عمل می‌کند. نظارت باید از کانال های قانونی خود صورت بگیرد نه اینکه به استان ها سفر کنید ولی نتوانید اقدام خاصی انجام دهید، این ها فقط توقع مردم را سرکوب می کند و نتیجه، دیگری ندارد. مجلس باید یک طرح قانونی محکم، استوار، کارساز و موثر برای مشکلات اصلی کشور تهیه کند.

وی با اشاره به برجام، گفت: زمانی برجام منعقد شد که امریکا هم عضو برجام بود؛ من منتقد شدید برجام بودم اما حال شرایط برجام بسیار متفاوت تر از گذشته است. در آن زمان با انعقاد برجام مشکل داشتیم اما حال می گوییم، برجام نه تنها باید حفظ بشود بلکه باید آن را محکم نگه داشت.

وی یادآور شد: در آن زمان به شخصه ده ها برنامه تلویزیونی علیه برجام داشتم و به آن ایراد می‌گرفتم اما در این شرایط، حتی اگر کشورهای اروپایی از برجام خارج شدند، جمهوری اسلامی باید محکم برجام را نگه دارد؛ سنگری جز برجام وجود ندارد. وقتی آمریکا از برجام خارج می شود و علیه آن اقدام می کند نباید، دیگر در جبهه مخالف برجام ایستاد و با ترامپ هم سنگر شد. درک رویدادهای بین المللی با توجه به زمان و مکان باید صورت بگیرد. ایران حتی باید پای جنازه برجام بایستد و نباید از خروج برجام صحبت کند چه برسد به خروج از NPT.

نقوی حسینی در خصوص اظهارات اخیر ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت مجلس نیز گفت: با مواضع ذوالنور کاری ندارم، ایشان در چهار سال دوره مجلس دهم کاندیدای ریاست کمیسیون امنیت بود، در این چهار سال یکبار به او رای ندادم و صریح هم به خودش گفتم، برای رای ندادن به ذوالنور دلایلی داشتم که اکنون آن ها با رفتارهای او، نشان داده می شود. توییت ذوالنور در مورد روحانی مورد تایید کیست؟ جمهوری اسلامی چنین چیزی را تایید می کند؟ آیا بسیج این توییت را تایید می کند؟ آیا مقام معظم رهبری توییت ذوالنوری را تایید می کنند؟ نیروهای حزب اللهی روشن و آگاه به شرایط مکان و زمان موضع ذوالنوری را تایید می کند؟ آیا سپاه توییت ذوالنوری را تایید می کند؟

وی تصریح کزد: برخی از صحبت های من اینگونه تحلیل می کنند که نقوی حسینی به جبهه اصلاح طلب ها روی آورده اما من اصولگرا هستم، اعتقاد راسخ به اصول خودم دارم، شورای نگهبان من را ردصلاحیت کرد اما در بیانیه ای که صادر کردم، گفتم شورای نگهبان نظارت استصوابی دارد؛ ما مطیع قانون هستیم.

نقوی حسینی تصریح کرد: اگر رئیسی، رییس جمهور بود چه کار می خواست انجام بدهد؟ راهکارش چه بود؟ خب این راهکار را به آقای روحانی ارائه کنند، اگر روحانی عمل نکرد بعد محاکمه اش کنند. آقای قالیباف شما برای اداره مملکت راهکار داری خب آن را ارائه کن، در جایگاه رییس مجلس به دولت راهکار بدهید اگر عمل نکرد بعد به استیضاح روی آورید. اگر قالیباف رییس جمهور بود، می توانست یک بشکه نفت بفروشد!؟ می توانست یک دلار جا به جا کند؟

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: رقابت ۱۴۰۰ رقابت دعوا و تهمت زدنی نیست باید کاندیداها برنامه داشته باشند. اینکه بگویند «تو دزدی کردی» و دعوا کنند و از مردم توقع رای دشته باشند، خیر این خبرها نیست. در این شرایط باید شاهد وحدت قوا و حمایت قاطع و تلاش شبانه روزی هر سه قوه باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو