طریقه نصب کاغذ دیواری روی دیوار و نکات کلیدی آن

طریقه نصب کاغذ دیواری روی دیوار و نکات کلیدی آن


منبع: آرگا

180

1399/8/2

19:01


کاغذ دیواری یکی از محبوب ترین ابزار برای تغییر دکور منزل و یا اتاق شما است. نصب کاغذ دیوار کار بسیار راحتی است. شما به راحتی می توانید و بدون نیاز به تخصص به راحتی اقدام به نصب کاغذ دیواری کنید. در ادامه مطلب با آموزش اجرای کاغذ دیواری با ما همراه باشید.

طریقه نصب کاغذ دیواری روی دیوار و نکات کلیدی آن

حتما تا به الان به این فکر افتاده اید که منزل یا اتاق خود را رنگ آمیزی کنید و بعداز رنگ کردن متوجه مشکلات آن شده باشید. مشکلاتی مانند بوی تند رنگ، عدم خشک شدن به موقع رنگ و … . شما با اجرا کاغذ دیواری با این مشکلات مواجه نخواهید شد. شما با اجرای کاغذ دیواری در منزل یا اتاق خود از زیبایی بیشتری نیز بهره خواهید برد.

طریقه نصب کاغذ دیواری

برای نصب کاغذ دیواری شما به وسایلی نیاز دارید که قبل از اجرای کاغذ دیواری باید آنها را تهیه کنید. این وسایل شامل یک کاتر تیز یا تیغ موکت بری، چسب مخصوص کاغذ دیواری، کاردک و قلمو است که به راحتی می توانید از ابزار فروشی ها تهیه کنید.

طریقه نصب کاغذ دیواری

آماده سازی دیوار ها برای اجرای کاغذ دیواری

قبل از اجرای کاغذ دیواری بر روی دیوار اتاقتان ابتدا باید دیوار اتاق را تمیز کنید و یا اگر بر روی دیوار کاغذ دیواری دیگری اجرا است، کاغذ دیواری قدیمی را جدا کنید و چسب های خورده شده به آن و باقی مانده در دیوار را پاک کنید و دیوار را صاف و تمیز کنید تا کاغذ دیواری جدید به خوبی روی دیوار نصب شود. شما باید قبل از اینکه کاغذ دیواری را اجرا کنید به این موارد نیز توجه کنید که سطح سیمانی برای اجرای کاغذ دیواری مناسب نیستند.

آماده سازی دیوار ها برای اجرای کاغذ دیواری

شهر هایی که هوای آنها بیش از حد دارای رطوبت است به دلیل مرطوب بودن دیوار ها نمی توان در آنها کاغذ دیواری اجرا کرد. همچنین این مورد را نیز به خاطر داشته باشید که کاغذ دیواری را بر روی سطح کاملا صاف باید اجرا کرد. اما می توان کاغذ دیواری را بر روی دیوار هایی که دارای قوس هستند نیز اجرا کرد ولی به خاطر صاف نبودن دیوار اجرای کاغذ دیواری زیاد جالب نخواهد بود.

نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار

برای اجرای کاغذ دیواری باید ابتدا دیوار اتاق را اندازه بگیری و بعد اقدام به برش زدن کاغذ دیواری نمایید. کاغذ دیواری را باید حداقل ۵ تا ۱۰ سانتی متر بیشتر از اندازه ارتفاع دیوار برش بزنید تا در هنگام نصب آن با مشکل مواجه نشوید. بعداز اینکه کاغذ دیواری را به اندازه کافی برش زدید باید چسب مخصوص را بر روی دیوار به صورت یکنواخت با استفاده از قلموی تهیه شده به دیوار بزنید.

نحوه اجرای کاغذ دیواری بر روی دیوار

بعداز چسب کاری کردن سطح دیوار کاغذ دیواری را به صورت عمودی به دیوار بزنید و بعداز انجام اینکار سطح کاغذ دیواری را با استفاده از کاردک صاف کنید تا به خوبی به دسطح دیوار بچسبد. بعداز چسباندن کاغذ دیواری روی دیوار می توانید اضافه های کاغذ دیواری را برش بزنید و بردارید.

مواردی که باید به آنها توجه کنید

  • هنگام تهیه چسب دقت کنید که غلظت آن باید زیاد باشد تا کاغذ دیواری به خوبی روی سطح دیوار اجرا شود.
  • در هنگام اجرای کاغذ دیواری ممکن است کاغذ از وسط تا شود و یا اینکه شکسته شود، این ترک ها را می توان در آخر کار با استفاده از کاردک صاف کرد.
  • ممکن است در هنگام اجرای کاغذ حباب هایی در زیر کاغذ دیواری به وجود آید. این حباب ها پس از چند روز خود به خود از بین خواهند رفت.

برای آشنایی با جدیدترین انواع کاغذ دیواری سه بعدی، کاغذ دیواری اتاق پذیرایی و کاغذ دیواری اتاق خواب کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو