نقاشی کنایه‌آمیز بنکسی ۹.۸ فروخته شد/ عکس

منبع: ایران آرت

104

1399/8/2

22:56


ایران آرت: یک تابلوی نقاشی در سبک امپرسیونیسم که به دست بنکسی، هنرمند ناشناس بریتانیایی، کشیده شده است در حراجی لندن به قیمت ۹.۸ میلیون دلار فروخته شد. این نقاشی با الهام از اثر "برکه نیلوفرهای آبی" کلود مونه کشیده شده است.

بنکسی هنرمند ناشناس انگلیسی، در بازآفرینی کنایه دار خود ترکیب بندی زیبا و دلپذیر مونه را با تصاویری از سبدهای خرید و مخروط ترافیکی فرو رفته در برکه، به نابودی کشانده است. از قرار معلوم بنکسی تلاش داشته درباره  آلودگی ها و صدمات زیست محیطی ناشی از انسان آگاهی بخشی کند.

بنکسی اولین بار ۱۵ سال قبل در نمایشگاه خود از این تابلو رونمایی کرد، نمایشگاهی به نام "نفت خام: گالری از شاهکارهای دوباره ترکیب بندی شده، خرابکاری و انگل اجتماعی" که در لندن برگزار شد. در این نمایشگاه که بازدید از آن رایگان بود، ۲۲ نقاشی از بنکسی به نمایش درآمد که در آن ها تفسیر دوباره ای از شاهکارهای قدیمی هنری ارائه داده بود. بنکسی در این تابلوها نه تنها ترکیب بندی ها بلکه مفهوم آن آثار هنری را هم تغییر داده بود.

نقاشی کلود مونه سوژه بنکسی شد/ حراج تابلوی ۵ میلیون موندی

تابلوی "مونه را نشانم بده" یکی از چندین اثری است که بنکسی با نگاه کنایه‌دار خود به بازآفرینی آن ها پرداخته است. بنکسی "گل های آفتابگردان" ونسان ون گوگ را پژمرده و "پیشخدمت آوازه خوان" جک وتریانو را در کنار دو مرد با لباس های محافظ به تصویر کشید و در اثر معروف اندی وارهول، چهره ی کیت ماس را جایگزین "مریلین مونرو" کرد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو