سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در خصوص آخرین وضعیت امنیتی مرزهای کشور به خصوص مناطق مجاور با کشورهای آذربایجان و ارمنستان اظهار داشت: در حال حاضر امنیت مرزهای کشور پایدار بوده و وضعیت مرزها، مطلوب و مناسب است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی به درگیری‌های آذربایجان و ارمنستان اشاره و تصریح کرد: این درگیری باعث شده که ماموران مرزبانی به زحمت افتاده و مشکلاتی برای مرزنشینان به وجود آید؛ با توجه به اصابت چند گلوله به نقاط مرزی ایران، به هر دو کشور تذکر داده و مرزبانان آنها را احضار کردیم؛ هرچند اصابت گلوله ها ‌‌تلفاتی نداشته و خسارت های جزئی بر جای گذاشته است اما تذکرات لازم را اعلام کردیم. 

سردار گودرزی گفت: مرزبانی ناجا به حکم قانون و وظیفه ای که بر عهده دارد به مرزبانان هردو کشور تذکر داده و از دو کشور آذربایجان و ارمنستان درخواست کردیم که به قوانین بین‌المللی پایبند باشند.

فرمانده مرزبانی ناجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص تشدید لایه های امنیتی در مناطق مذکور اعلام کرد: یگان های تکاوری، تجهیزات لازم ،‌‌ سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی، پهپادی و شناسایی در این مناطق تقویت شده و در دستور کار ویژه قرار گرفته است؛ همچنین قرارگاه های مقدم در هر دو استان مجاور مناطقی که درگیر جنگ هستند فعال شده و به صورت لحظه‌ای وضعیت موجود را گزارش می‌کنند.

سردار گودرزی با بیان این مطلب که ستاد کل نیروهای مسلح این مسؤولیت را به مرزبانی واگذار کرده است‌،گفت: مرزبانی این توانایی را دارد که این مهم به این سازمان ابلاغ شده است؛ لذا مرزبانان در این زمینه به وظیفه خود با دقت و حساسیت لازم عمل کرده و در راستای حفظ روحیه مرزنشینان با حضور قوی مأموران باعث قوت قلب مردم آن دیار شده‌ایم. 

وی با بیان این مطلب که هر کشوری برای دفاع از حدود و ثغور خود دستوراتی دارد از تشکیل لایه های امنیتی و توجه به امنیت مرزبانان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکانات لازم برای مرزنشینان اطراف رودخانه ارس و همچنین تجهیزات و نیرو برای مرزداران ارسال شده و مشکل خاصی نداریم.