دریاچه دو قلوی سیاه گاو آبدانان؛ دیدنی طبیعی در استان ایلام

دریاچه دو قلوی سیاه گاو آبدانان؛ دیدنی طبیعی در استان ایلام


منبع: همگردی

157

1399/8/3

10:01


ایلام یکی از استانهای غربی بوده که علیرغم ناشناخته بودن، سرشار از دیدنی های طبیعی و بکر است. یکی از این زیبایی های طبیعی، دریاچه های سیاه گاو هستند. اطراف این دریاچه دشت و کوه های بلندی دیده می شوند که بسیار زیبا و دل انگیز خواهند بود. دریاچه دو قلوی سیاه گاو آبدانان از سرچشمه ای در اعماق زمین بالا می آید و جز جاذبه های بکر این منطقه است. رودخانه سیاه گاو نیز با عبور از میان دره های میان کبیرکوه، به سمت دریاچه دوقلو حرکت می کند. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه شوید تا قدری بیشتر برایتان از دیدنی های دریاچه دو قلوی سیاه گاو ایلام سخن بگوییم.

دریاچه دو قلوی سیاه گاو ایلام

نام دریاچه از کجا آمده است؟

در مورد اینکه چرا این دریاچه را به نام سیاه گاو می شناسند، افسانه های زیادی وجود دارند. تعدادی از مردم بومی منطقه می گویند بدلیل شباهت دریاچه به شاخ گاو، این نام را روی آن گذاشته اند. بعضی نیز اعتقاد داشتند، تعدادی اسب آبی در این دریاچه دوقلو زندگی می کرده اند و از آنجا که هیبتشان شبیه به گاوهای سیاه بود و نامی برایش نداشتند، این نام را برایش گذاشتند. البته، در زبان بومی به آن «سیاگ او» هم می گویند. سیاگ در گویش مردم منطقه و استان ایلام به معنای کبود رنگ یا فیلی بوده و «او» هم همان آب معنا می دهد.

دو دریاچه زیبای استان ایلام در کنار یکدیگر بوده و از طریق یک کانال طبیعی با همدیگر ارتباط دارند. این کانال حدود دو متر عرض و هفتاد متر طول دارد که عمقش در گودترین قسمت، به یک و نیم متر می رسد. آب دریاچه دوقلو شیرین بوده و جریان آب در آن دائمی است، بطوریکه آبی زلال و شفاف در آن جریان دارد. با رشد نیزارها و گیاهان مساحتش به تدریج در حال کاهش است. لازم هست بدانید که در تمام فصل ها می توان به این طبیعت بکر سفر کرد.

دریاچه دو قلوی سیاه گاو ایلام 2

دریاچه دو قلوی سیاه گاو ایلام 3

دریاچه دو قلوی سیاه گاو ایلام 4

در ادامه بخوانیدجاهای دیدنی ایلام با تور ایلام | راهنمای کامل ایلام گردی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو