«روزهای نارنجی» اکران آنلاین خوبی داشت

منبع: برترین ها

82

1399/8/3

10:33


تهیه‌کننده «روزهای نارنجی» با ابراز رضایت از فروش این فیلم در اکران آنلاین، اعلام کرد به بازگشت سرمایه فیلمش امیدوار نیست.

خبرگزاری صبا: تهیه‌کننده «روزهای نارنجی» با ابراز رضایت از فروش این فیلم در اکران آنلاین، اعلام کرد به بازگشت سرمایه فیلمش امیدوار نیست.
 

«روزهای نارنجی» اکران آنلاین خوبی داشت

 
علیرضا قاسم‌خان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» به کارگردانی آرش لاهوتی که اکران پرده ای بدون تبلیغاتی داشت در گفتگو با ما درباره این فیلم که به تازگی اکران آنلاین شده است، گفت: ما فیلم را از همان سال ۹۶ برای اکران آماده کردیم ولی شرایط اکران در سینما فراهم نشد. بارها به ما پیشنهاد کردند که این فیلم را به هنر و تجربه ببریم اما من اعتقاد نداشتم که «روزهای نارنجی»، فیلمِ هنر و تجربه است بلکه این فیلم با حضور هنرپیشه‌های سرشناس برای اکران گسترده در سینما ساخته شده بود.
 
وی ادامه داد: وقتی از یک ماه پیش فیلم را اکران کردیم، می‌دانستیم که شرایط اکران در این روزها مناسب نیست، اما باید این کار را می‌کردیم تا بعد به سمت اکران آنلاین برویم. شرایط اکران آنلاین هم به نوعی به ما تحمیل شده است. روند طبیعی این بود که «روزهای نارنجی» باید در سالن سینما که برای آن ساخته شده، اکران شود و بعد از آن به اکران آنلاین برود ولی مسیر ما میان‌بری به اکران آنلاین بود.
 
این تهیه‌کننده سینما بیان کرد: باید این بحث را که چرا این‌طور فیلم‌ها اکران درستی نمی‌شوند، از مبادی قبل‌تری شروع کنیم؛ از چندین سال پیش که سینمای ما به سمت نوعی فیلم دیگر رفته و آن‌ها می‌توانند بازار بیشتری داشته باشند و بازار ما بازار اندکی است.
 
وی درباره راه حل این معضل بر لزوم رسیدن به راه‌کارش برای ایجاد تعادل تاکید کرد و گفت: باید برای بزرگان و اندیشمندان سینما هم فرصت‌هایی ایجاد شود که آن‌ها هم کار کنند. ممکن است بگویند این همان نظر حمایتی – هدایتی است، اما واقعیت این است که سینما بخش جدایی‌ناپذیری از حوزه فرهنگ در ایران است و اگر حوزه فرهنگ مهم است، باید برای سینما نیز نقش خاصی قائل باشیم وگرنه سینما به سمت شرایطی می‌رود که فقط یک نوع فیلم می‌تواند ادامه حیات داشته باشد و بقیه فیلم‌ها باید در جشنواره‌ها باشند.
 

«روزهای نارنجی» اکران آنلاین خوبی داشت

 
قاسم‌خان درباره وضعیت بازگشت سرمایه فیلم «روزهای نارنجی» در اکران آنلاین آن گفت: الحق و الانصاف فروش آنلاین فیلم خوب است، اما بخش عمده‌ای از ۲ میلیارد تومانی را که در سال ۹۶ برای این فیلم سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، برنمی‌گرداند.
 
تهیه‌کننده «روزهای نارنجی» افزود: خوبی اکران آنلاین این است که ۶۰ تا ۷۰ درصد به تهیه‌کننده می‌رسد و نسبت به اکران روی پرده، مستقیم‌تر و مشخص‌تر است. این مورد شاید از برخی هزینه‌های جانبی فیلم‌ها کمتر کند تا ببینیم در نهایت سرمایه ساخت فیلم برمی‌گردد یا نه.
 
وی درباره قرارداد با دو پلتفرم فیلیمو و نماوا برای اکران آنلاین گفت: همکاری بسیار خوبی بود و قراردادی هم که داریم، عادلانه است. از واریزی‌ها برای فیلم قبلی‌ام «ایستگاه اتمسفر» هم راضی هستیم. بر اساس پروانه مالکیت فیلم، به هر یک از سهامداران مستقیما پرداخت می‌کنند و گزارش آنلاین می‌دهند.
 
این تهیه‌کننده سینما با اشاره به قاچاق فیلمش اظهار کرد: وقتی فیلم ما اکران شد، بلافاصله در شبکه‌های خارجی منتشر شد. اما این‌طور نیست که بگوییم چون فیلم را آن‌ها کپی و پخش کرده‌اند، مشتریان ما از دست می‌روند. برای فیلم «ایستگاه اتمسفر»، ۲۰ هزار بلیت فروخته شد آنهم با این که ۳ شبکه خارجی، فیلم را به فاصله چند ساعت از آغاز اکران پخش کردند. به نظر من مشتری شبکه‌های خارجی با مشتری اکران آنلاین فرق می‌کند.
 
قاسم‌خان که تهیه کنندگی اش زمانی که در سازمان سینمایی مسئولیت داشت با حاشیه هایی رو به رو شد در پایان در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا قانونی برای منع مدیران سینمایی برای ورود به عرصه تهیه‌کنندگی -نظیر حواشی که اخیرا برای ابراهیم داروغه‌زاده ایجاد شد- وجود دارد یا خیر، بیان کرد: درباره پروژه سینمایی آقای داروغه‌زاده اطلاعی ندارم و نمی‌توانم اظهارنظر کنم، اما به طور کلی هیچ ماده قانونی وجود ندارد. اگر کسی کارمند دولت باشد و از دولت حقوق بگیرد، نمی‌تواند حقوق دیگری از دولت دریافت کند اما تهیه‌کنندگی که شغل غیردولتی است و بحث دریافت حقوق در آن مطرح نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو