چند ترفند آرایشی برای سفید نشان دادن دندان ها

چند ترفند آرایشی برای سفید نشان دادن دندان ها


منبع: روزیاتو

69

1399/8/3

11:13


هر قدر هم که برای مراقبت از دندان هایمان تلاش کنیم، خوردنی ها و نوشیدنی ها و گذشت زمان باعث پوسیدگی دندان ها می شود. رنگ دندان ها با بالا رفتن سن رو به زردی می گذارد. پس سلبریتی ها چطور همیشه چنین دندان های کاملاً سفید و درخشانی دارند؟ بسیاری از آن ها شاید زمان زیادی در دندانپزشکی صرف می کنند، اما کسانی هم هستند که به جای این کار از چند ترفند آرایشی ساده استفاده می کنند و نتیجه هم واقعاً فوق العاده است.

در ادامه چند ترفند آرایشی به شما یاد خواهیم داد که کمک می کنند بدون اینکه مجبور به سفید کردن دندان هایتان باشید، از لبخند درخشان تری برخوردار شوید.

۱- با یک رنگ طبیعی دور لب تان را مشخص کنید

خط لب تقریباً به اندازه ی رژ لب اهمیت دارد اما بیشتر اوقات هنگام آرایش از قلم می افتد. خط لب کمک می کند خطوط خارجی لب ها مشخص شوند و به این ترتیب لب ها حجیم تر به نظر برسند و ماندگاری رنگ رژ لب هم بیشتر شود. اگر می خواهید دندان هایتان سفیدتر به نظر برسند، یک روش خوب برای این کار استفاده از یک خط لب به رنگ طبیعی (نود) است. با این کار لب ها پُرتر به نظر می رسند و دندان ها درخشان تر می شوند. برای استفاده ی صحیح از خط لب، ابتدا انحنای بالای لب را بکشید. سپس دو سر انحنا را به گوشه های لب وصل کنید. برای لب پایینی، کشیدن خط لب را از وسط لب شروع کنید و سپس آن خط را به گوشه های لب برسانید. در نهایت، رژ لبی به همان رنگ خط لب یا دو درجه تیره تر از آن بزنید.

۲- از هایلایتر استفاده کنید

هایلایتر یک ابزار آرایشی است که هر کسی که آرایش کردن را دوست دارد باید یکی از آن همیشه در کیف لوازم آرایش خود داشته باشد. هایلایتر کمک می کند بعضی اجزای چهره ی خود را برجسته کنید تا درخشان تر و شاداب تر به نظر برسند. این مسأله شامل دندان ها هم می شود. برخی قسمت های صورت که باید به آن ها هایلایتر بزنید عبارتند از: استخوان بالای گونه ها، نوک بینی و فرورفتگی بالای لب. علاوه بر این، اگر می خواهید چشمان تان هم کمی درشت تر به نظر برسد، می تواند کمی هایلایتر به گوشه ی داخلی چشم ها بزنید.

۳- از برنزه کننده استفاده کنید

حتماً می دانید که پودر برنزه کننده یا برنزر می تواند به شما کمک کند حالتی برنزه به چهره ی خود دهید. اما کمتر کسی می داند که با این روش می توان کاری کرد دندان ها سفیدتر به نظر برسند. از برنزرهای مات استفاده کنید تا پوست تان مشخص و برجسته شود و تضاد بیشتری با رنگ مرواریدی دندان هایتان پیدا کند. این روش زمانی مؤثرتر خواهد بود که برنزر را به استخوان گونه ها، نوک بینی و مانند هایلایتر، به فرورفتگی بالای لب ها بزنید. البته اگر دوست دارید برنزر را به تمام صورت تان بزنید تا حالت یکدست تری پیدا کند، ایرادی ندارد و می توانید این کار را انجام دهید. اما مراقب باشید زیاده روی نکنید که چهره تان حالتی غیر طبیعی پیدا کند، چون در اینصورت این ترفند نتیجه ی عکس می دهد.

۴- توجه را به چشم هایتان جلب کنید

آرایش صحیح چشم ها کلید دور کردن توجه دیگران از دندان ها و واداشتن آن ها به تمرکز روی چشم ها به جای دهان است. دو موردی که هنگام به کار بردن این ترفند باید رعایت کنید، استفاده از خط چشم مشکی و مقادیر زیادی ریمل است. در مورد سایه ی چشم، باید از طیف آبی (مثل آبی روشن، بنفش، سبز یا فیروزه ای)  استفاده کنید که تضاد بیشتری با دندان ها ایجاد می کنند و باعث برجسته شدن چشم ها می شوند. از استفاده از رنگ هایی که پایه ی آن ها نارنجی است خودداری کنید چون ممکن است رنگ دندان ها را زردتر نشان دهند.

۵- رژلبی با ته رنگ آبی بزنید

میکاپ آرتیست بیانسه، خواننده ی مشهور، که سِر جان نام دارد از این ترفند همواره برای درخشان تر نشان دادن لبخند سلبریتی ها استفاده می کند. به گفته ی سِر جان، کلید برخورداری از یک لبخند سفید و درخشان انتخاب یک رژ لب با ته رنگ آبی یا از طیف رنگی سرد است. اگر می خواهید رژلب تان به چشم بیاید، می توانید سراغ رنگ بنفش بروید. اگر گزینه ی کلاسیک تری را ترجیح می دهید، یک قرمز آلبالویی انتخاب کنید که پایه ی آن رنگ ابی باشد یا یک رنگ طبیعی (نود) با ته رنگ قهوه ای یا حتی سرخابی. همه این طیف ها با رنگ دندان ها ایجاد تضاد می کنند و آن ها را سفیدتر نشان می دهند. مانند سایه چشم، از استفاده از رژلب های نارنجی یا مسی رنگ خودداری کنید، چون باعث می شوند دندان ها زرد رنگ به نظر برسند.

۶- برق لب بزنید

برق لب ابزار بسیار خوبی است برای براق تر و پُرتر نشان دادن لب ها و البته سفیدتر نشان دادن دندان ها. قبل از زدن برق لب، باید لب های خود را با یک نرم کننده ی لب خوب مرطوب کنید. بعد از آن، یک رژلب با ته رنگ آبی بزنید و در نهایت مقدار زیادی برق لب، به خصوص حوالی وسط لب ها بزنید . با این کار، نه فقط لب ها براق تر به نظر می رسند، بلکه دندان ها هم مشخص و برجسته می شوند.

مواد غذایی ای که به سفید شدن طبیعی دندان ها کمک می کنند

تکنیک های آرایشی روش بسیار خوبی برای براق تر و درخشان تر نشان دادن لبخند خود هستند. اما بهترین راه برای اینکه کاری کنیم دندان هایمان سفید به نظر برسند این است که مطمئن شویم واقعاً سفید هستند. برای اینکار نیازی به روش های پرهزینه و عاراضه دار نیست. به جای این کار می توانید عادت هایی در پیش بگیرید که سلامتی و تمیزی دندان ها را حفظ می کنند. علاوه بر ۳ بار مسواک زدن در روز، با خوردن مواد غذایی خاصی می توانید سلامت دندان های خود را بهبود بخشید.

  • توت فرنگی: این میوه گرچه خود رنگ تیره ای دارد اما حاوی آنزیمی به نام مالیک اسید است، نوعی سفیدکننده ی طبیعی دندان که به از بین بردن باکتری های دندان هم کمک می کند.
  • گل کلم: این ماده غذایی به جویدن زیادی نیاز دارد. به همین دلیل بزاق بیشتری در دهان تولید می کند، امری که به تمیز شدن و حفظ درخشندگی دندان ها کمک می کند.
  • لبنیات: پنیر، ماست و شیر حاوی کلسیم هستند، ماده ای معدنی که مینای دندان را مستحکم و سفید می کند.
  • کرفس: میوه ها و سبزیجات رشته ای نه تنها سفیدی دندان ها را حفظ می کنند بلکه به بهبود سلامت لثه ها هم کمک می کنند.
  • سیب: این میوه به پاک شدن پلاک های دندانی کمک می کند و به این ترتیب، سلامت و سفیدی دندان ها را هم حفظ می کند.

 

تماشای این ویدئو را به شما پیشنهاد می کنیم:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو