براساس اسناد و مدارک دادگاه که اوایل ماه جاری میلادی تنظیم شده‌اند، "الکساندر هیلل تریسمن" هم‌چنین با اتهامات پورنوگرافی مواجه است و بازرسان شهادت داده‌اند که  اسناد و مدارکی پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهند وی نقشه انجام اقدامات خشونت‌آمیز را در سر داشته و به رویدادهای تروریستی و تیراندازی‌های گسترده علاقه‌مند بوده است.

اگرچه تریسمن با اتهامات پورنوگرافی مواجه است و به هیچ جرمی مرتبط با داشتن سلاح متهم نشده است، یک قاضی براساس این اسناد و مدارک حکمی صادر کرد دال بر اینکه وی باید در بازداشت بماند.

تریسمن که از نام مستعار "الکساندر اس. تیس" استفاده می‌کرد، اهل واشنگتن است و در ماه مه پس از آنکه پلیس شهر "کنپلیس" واقع در ایالت کالیفورنیای جنوبی تماس‌هایی را درباره پارک شدن طولانی مدت یک ون دریافت کرد، بازداشت شد.

براساس اسناد و مدارک دادگاه، "آرون سرس"، مامور ویژه اف‌بی‌آی شهادت داده که افسران پلیس کنپلیس از پنجره ون تریسمن یک تفنگ نیمه خودکار "AR-۱۵"، مواد منفجره، یک جعبه اسلحه و مهمات مشاهده کردند.

در این اسناد و مدارک آمده است: پلیس پس از انجام بررسی‌ها و تحقیقات چند قبضه اسلحه دیگر به ارزش بیش از ۵۰۰ هزار دلار که گمان می‌رود متعلق به تریسمن هستند و کتاب‌هایی درباره بقا، ساخت بمب و تسلیحات کشف کردند.     

پس از بازرسی این خودرو، تریسمن بازداشت شد. در این اسناد و مدارک دادگاه آمده است: متهم افشا کرد که به رویدادهای تروریستی و تیراندازی‌های گسترده علاقه دارد. متهم اعلام کرد که تعدادی از دوستان خود را به خاطر جوک‌هایی که درباره تیراندازی‌های گسترده و حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ می‌گفت، از دست داده است. او همچنین افشا کرد که به سراسر آمریکا سفر کرده و از ایالت‌های مختلف تسلیحات گرم خریداری کرده است.

در بخش دیگری از این اسناد آمده است: اف‌بی‌آی سپس حکم بازرسی تلفن همراه تریسمن را گرفت و بازرسان تصاویر مستهجنی از کودکان در تلفن همراه او کشف کردند. حکم بازرسی ۱۵ وسیله الکترونیکی دیگر نیز که از خودروی تریسمن کشف شده بود صادر شد. پورنوگرافی کودکان در هشت تا از این وسیله‌ها نیز کشف شد.

این اسناد همچنین شامل پست‌های تریسمن در اینترنت بود که نوشته بود "آیا باید جو بایدن را به قتل برسانم؟". بازرسان در جریان بررسی پست‌های اینترنتی وی کشف کردند که تریسمن به دنبال بدست آوردن اطلاعاتی درباره آدرس محل سکونت جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰، قوانین دولتی درباره سلاح، قطعات تفنگ و عینک‌های دید در شب بود.

در حکم قاضی آمده است: ‌براساس این اسناد هیچ تضمینی برای حفظ امنیت جامعه در صورت آزادی تریسمن وجود ندارد و این احتمال وجود دارد که وی پس از آزادی به قید وثیقه در دادگاه حاضر نشود.