حقایقی جالب درباره هلنا بونهام کارتر؛ بازیگری که به استانداردهای زیبایی هالیوود تن نداد

حقایقی جالب درباره هلنا بونهام کارتر؛ بازیگری که به استانداردهای زیبایی هالیوود تن نداد


منبع: روزیاتو

422

1399/8/3

14:02


در دنیایی که زنان همیشه آرزو دارند ظاهر خاصی، مطابق با استانداردهای زیبایی هالیوود داشته باشند، هلنا بونهام کارتر همواره به این قواعد بی اعتنا بوده و تنها دنباله روی سلیقه و ذائقه ی خود بوده است. بسیاری از مردم هلنا بونهام کارتر را صرفاً به عنوان بازیگری می شناسند که همیشه نقش زن های عجیب را بازی می کند. اما نکات زیادی در زندگی این بازیگر وجود دارد به مراتب تحسین برانگیزتر از نقش آفرینی هایش در فیلم ها.

با چند حقیقت جالب درباره هلنا بونهام کارتر همراه باشید.

خانواده و کودکی

پدرجد و مادربزرگ هلنا بونهام کارتر

خانواده ی پدری و مادری هلنا بونهام کارتر از اشراف زادگان و سیاستمداران انگلیس بودند. مادربزرگ او دختر لرد هنری اسکویت، نخست وزیر سابق بریتانیا و از دوستان نزدیک وینستون چرچیل بود. او همچنین رئیس فدراسیون لیبرال زنان بریتانیا بود، آن هم در دوره ای که حضور زنان در عرصه ی سیاست سبب تعجب و تمسخر می شد.

هلنا بونهام کارتر از کودکی آرزو داشت بازیگر شود. وقتی ۱۳ ساله بود برنده ی یک مسابقه ی نویسندگی کشوری شد و با پولی که برنده شد عکس هایی از خود برای رزومه ی بازیگری اش تهیه کرد.

مادر هلنا روان درمانگر است. وقتی هلنا ۵ سال داشت مادرش گرفتار یک فروپاشی عصبی شد و همین اتفاق انگیزه ای شد تا مادر هلنا این شغل را برای خود انتخاب کند. او حالا از راه بررسی کارشناسانه ی فیلمنامه ی فیلم های دخترش کسب درآمد می کند.

از نخستین نقش ها تا نقش های بزرگ تر

هلنا اولین گام هایش در عرصه ی بازیگری را با پوشیدن لباس های کلاسیک برداشت. او در ابتدا فقط برای بازی در نقش بانوان جوان قرن بیستمی انتخاب می شد، مثل نقشش در فیلم های «بانو جین» (Lady Jane) و «اتاقی با یک چشم انداز» (A Room with a View) که هلنای جوان در آن ها کوچک ترین شباهتی به بلاتریکس لسترنج مجموعه فیلم های «هری پاتر» (Harry Potter) یا همدست سویینی تاد در فیلم «سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت» (Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street) نداشت.

هلنا بونهام کارتر در فیلم «اتاقی با یک چشم انداز»

هلنا بونهام کارتر در فیلم «بانو جین»

اولین نقشی که تغییر چشمگیری در فعالیت بازیگری هلنا بونهام کارتر ایجاد کرد، شخصیت مارلا در فیلم «باشگاه مشت زنی» (Fight Club) بود. هلنا به قدری با نقشش ارتباط برقرار کرده بود که از گریمور فیلم خواست آرایش او را با دست چپ انجام دهد. او معتقد بود مارلا حتماً در همه چیز و همه کار بی دقت بوده و حتی نمی توانسته تمیز و مرتب آرایش کند.

هلنا بونهام کارتر در فیلم «باشگاه مشت زنی»

با این حال هلنا نقش های دیگر خود را هم با همان مسئولیت پذیری ایفا می کند. وقتی نقش پرنسس مارگارت، خواهر ملکه انگلیس، در سریال «تاج» (The Crown) به او پیشنهاد شد، هلنا حتی به سراغ یک مدیوم (واسطه روحی) رفت تا از روح خواهر فقید ملکه اجازه ی بازی کردن نقشش را بگیرد! معلوم نیست آیا این کار اعتماد به نفس او برای بازی در این نقش را بالا برد یا به خاطر آن بود که هلنا یک بار شخصاً  با پرنسس مارگارت دیدار کرده بود (عموی هلنا از دوستان نزدیک پرنسس بود). در هر حال او توانست بازی درخشانی در این نقش از خود ارائه دهد.

هلنا بونهام کارتر نشان امپراتوری بریتانیا برای بازی اش در نقش دوشس الیزابت، مادر ملکه الیزابت دوم، در فیلم «سخنرانی پادشاه» (The King’s Speech) را دریافت کرد. این نشان توسط شخص ملکه به هلنا تعلق گرفت.

زندگی شخصی

نامتعارف ترین زوج هالیوود، تیم برتون و هلنا بونهام کارتر ، هرگز به طور رسمی با یکدیگر ازدواج نکردند. با این حال ۱۳ سال با یکدیگر زندگی کردند، صاحب ۲ فرزند شدند و حتی بعد از جدایی هم دوستان خوب یکدیگر باقی ماندند. تیم و هلنا در جریان ساخت فیلم «سیاره میمون ها» (Planet of the Apes) با یکدیگر آشنا شدند.

هلنا اخیراً در مصاحبه ای اذعان کرد بعد از جدایی از برتون، عشق دوباره ای برای خود پیدا کرده است. او گفت: «جدا می شوی، عزا می گیری، از عزا گرفتن خسته می شوی و بعدش بالاخره کارت را دوباره از سر می گیری. نشانه ی موفق بودن یک رابطه نباید این باشد که تا ابد ادامه پیدا می کند یا نه. گاهی وقت ها شما برای اینکه تا ابد باهم باشید ساخته نشدید. اما آن رابطه یک موهبت بود، یک موهبت عظیم.» عشق جدید هلنا بونهام کارتر، رای دگ هولمبو است که نویسنده است و ۲۱ سال از او کوچک تر است.

تیم برتون و هلنا بونهام کارتر زمانی که باهم بودند در دو خانه ی جداگانه زندگی می کردند. هلنا این موضوع را اینگونه توضیح داده: «من خانه ی خیلی خوبی داشتم و وقتی با تیم آشنا شدم او نتوانست به خانه ی من بیاید چون به اندازه ی کافی اتاق نداشت. به خاطر همین تیم خانه ی بغلی من را خرید.» علاوه بر این، هر دوی آن ها روحیات عجیبی داشتند و گاهی نیاز داشتند از یکدیگر فاصله بگیرند. بعد از جدایی، تیم برتون هر دو خانه را برای هلنا گذاشت.

در سال ۲۰۰۶ هلنا بونهام کارتر یک برند لباس زیر زنانه به نام  The Pantaloonies به راه انداخت که سود حاصل از فروش محصولات آن به صندوق کودکان سازمان ملل متحد اختصاص می یابد.

اصول زندگی هلنا بونهام کارتر

  • «باید فقط کاری را انجام دهید که مناسب شما است و مهم نیست که مثل بقیه به نظر نرسید. خودتان باشید. این موهبتی است که داریم و باید به آن افتخار کنیم.»
  • «هر چه راحتید بپوشید. دیگران حرف های زشتی درمورد لباس هایی که در خیابان می پوشم می زنند. من همیشه در فهرست بدلباس ترین ها هستم. ولی شما باید فقط برای خودتان لباس بپوشید نه هیچ کس دیگری.»

  • «همه ی آدم ها یک عقده ی حقارت دارند، ولی سن تان که بالاتر می رود، دیگر واقعاً اهمیتی ندارد. جوان که بودم عقده های حقارت زیادی داشتم، مثلاً به خاطر اینکه نتوانستم بروم دانشگاه. بعدش دیگر خسته کننده می شود و حتماً از آن خسته می شوید.»
  • «زانوهایم واقعاً پیر شده اند. چشم هایم همیشه ضعیف بوده و اوضاع پشتم هم همیشه افتضاح بوده. بازوها و شکمم ولی کاملاً خوب اند… می دانید، همه اش به خاطر نور محیط است. بعضی وقت ها محشر به نظر می رسید و بعضی وقت ها هم افتضاح. ولی لازم نیست بروید و یک فکری به حال خودتان کنید.»

  • «وقتی آدم های مشهور به سمتم می آیند متوجه نمی شوم که هستند چون چشم هایم خیلی ضعیف اند. این اتفاق همیشه وقتی به استخر هتل می روم می افتد که عینکم را در اتاق می گذارم.»
  • «هیچوقت دندان های سفیدی نداشتم. راستش هیچوقت هم از من چنین چیزهای وحشتناکی را نخواستند، که مثلاً دندان هایم را سفید کنم یا دماغم را عمل کنم.»
  • «بدم می آید که اطرافیانم فکر می کنند آدم ضعیف و ریزه میزه ای هستم. ولی این من را تشویق می کند. من خیلی هم فربه و قوی ام. دوران مدرسه ژیمناستیک کار می کردم و کلی هم عضله دارم.»

 

تماشای این ویدئو را به شما پیشنهاد می کنیم:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو