آموزش ساخت شمع ژله ای با دو روش حباب دار و بدون حباب

آموزش ساخت شمع ژله ای با دو روش حباب دار و بدون حباب


منبع: آرگا

184

1399/8/3

20:03


در این مطلب با آموزش ساخت شمع ژله ای حباب دار و بدون حباب در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم از ساختن این شمع تزیینی در منزل نهایت لذت را ببرید.

آموزش ساخت شمع ژله ای با دو روش حباب دار و بدون حباب

شمع ها در انواع مدل های متنوع موجود می باشند و از این وسایل تزیینی در مراسم خاص استفاده می شود. شمع ژله ای از انواع مدل های زیبا و خاص می باشد و شما می توانید به راحتی این نوع شمع را در منزل بسازید. برای ساخت شمع ژله ای ابتدا باید وسایل مورد نیاز را تهیه نمایید سپس اقدام به ساختن این شمع تزیینی کنید.

آموزش ساخت شمع ژله ای در منزل

شمع ماسه ای و شمع سرد و شمع ژله ای از انواع مدل های شمع می باشند و شما می توانید این نوع شمع ها را در منزل بسازید و در هزینه های خود صرفه جویی نمایید. در مطالب قبلی آموزش ساختن شمع ماسه ای و ساختن شمع سرد را مشاهده کردید در ادامه با نحوه ساختن شمع ژله ای در خدمت شما خواهیم بود.

ساختن شمع ژله ای

نحوه ساختن شمع ژله ای با ۲ روش

برای ساختن شمع ژله ای از پارافین و فتیله و وسایل تزیینی و مهره و سنگ ریزه های تزیینی استفاده می شود که انتخاب وسایل تزیینی به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

ساختن شمع ژله ای

روش اول :

وسایل مورد نیاز 

  • پارافین ژله ای
  • عروسک یا هر نوع وسیله تزیینی
  • فتیله
  • سنگ ریزه های تزیینی
  • مهره

مراحل ساخت شمع حباب دار 

ابتدا درون ظرفی مناسب پارافین را بریزید سپس پارافین را روی حرارت کم شعله گاز قرار دهید تا ذوب گردد. برای خارج کردن هوای داخی فیتیله آن را درون پارافین بیندازید و بجوشانید.

به یک قسمت سر فیتیله مهره ای را ببندید سپس فیتیله را در وسط لیوان قرار بدهید. کف لیوان را به کمک سنگریزه بپوشانید و روی مهره را به خوبی بپوشانید همچنین می توانید قسمت داخلی لیوان را به کمک عروسک یا هر نوع وسیله تزیینی به زیبایی بیارایید.

مدل شمع ژله ای حباب دار

پارافین ذوب شده را درون لیوان به آرامی بریزید و به آرامی شمع را خنک نمایید و آن را در زیر نور آفتاب قرار بدهید تا سرد شود. اگر تمایل دارید حباب هایی کمتر در ساختار شمع ژله ای ایجاد شود می توانید لیوان را به آرامی به کمک پارافین پر نمایید.

شمع ژله ای

روش دوم : 

وسایل مورد نیاز 

  • پارچ فلزی یا ظروفی مشابه
  • دما سنج مخصوص
  • قابلمه یا ظرف
  • مهره
  • وسایل تزیینی و سنگ
  • گل
  • فیتیله
  • پارافین
  • موم ژله ای مخصوص شمع

مراحل ساخت شمع بدون حباب 

ابتدا پارافین را درون ظرفی مناسب بریزید سپس ظرف را روی حرارت کم قرار دهید تا پارافین به صورت کامل ذوب شود و به دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد برسد.

فیتیله را درون پارافین مذاب قرار بدهید تا هوای داخلی آن از بین برود. یک قسمت از سر فیتیله را به جسمی سنگین متصل نمایید سپس آن را در وسط ظرف قرار دهید.

آموزش ساختن شمع بدون حباب

به کمک گل های خشک ته ظرف را بپوشانید و ظرف را حدود ۷۰ درجه سانتی گراد گرم نمایید و مقداری پارافین یا موم ژله ای به تدریج درون ظرف بریزید.

برای ساختن شمع ژله ای بدون جباب باید شمع را به سرعت سرد نمایید. روی ظرف پارچه ای ضخیم را قرار دهید سپس ظرف حاوی شمع را درون یخچال قرار دهید.

ساختن شمع ژله ای بدون حباب

نکات طلایی برای ساخت بهتر شمعهای ژله ای

۱. برای رنک کردن پارافین رنگ های مایع و مخصوصی وجود دارد که این رنگ ها بر پایه موم ساخته شده اند. با هر ۳۰ گرم از مایه رنگ می توانید ۴۵ گرم شمع را رنگ نمایید.

۲. ظرفی که برای قالب شمع ژله ای انتخاب می کنید بهتر است شیشه ای باشد و طرحی جذاب و فانتزی داشته باشد.

۳. پارافین قابل اشتعال می باشد و اگر حرارت زیادی ببیند ذوب می شود. اگر پارافین مشتعل شد باید روی ظرف درب قرار دهید تا از رسیدن اکسیژن به شمع جلوگیری گردد.

مدل شمع ژله ای

۴. برای ذوب کردن پارافین یا ژل از مایکروویو استفاده نکنید.

۵. برای ذوب شدن سریع پارافین می توانید آن را به تکه هایی کوچک تقسیم نمایید.

۶. برای ساختن شمع ژله ای به پارافین یا ژل مخصوص نظیر ژل با چگالی پایین و ژل با چگالی متوسط و ژل با چگالی بالا نیاز دارید.

۷. پارافین یا ژل با چگالی متوسط از رایج ترین ژل های مورد استفاده در شمع سازی می باشد.

شمع ژله ای زیبا

در این مطلب با نحوه ساخت شمع ژله ای آشنا شدید که امیدواریم با توجه به مراحل و نکات ذکر شده بتوانید این نوع شمع را به راحتی تهیه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو