موافقت واحد طب سنتی، مکمل و تلفیقی سازمان جهانی بهداشت با عضویت ایران در شبکه WHO-IRCH

30

1399/8/3

21:52


واحد طب سنتی، مکمل و تلفیقی سازمان جهانی بهداشت در نامه‌ای با عضویت ایران در شبکه همکاری بین‌المللی نظارتی برای گیاهان دارویی (WHO-IRCH) موافقت کرد.

موافقت واحد طب سنتی، مکمل و تلفیقی سازمان جهانی بهداشت با عضویت ایران در شبکه WHO-IRCH

دکتر آرمان زرگران، استادیار گروه داروسازی سنتی و مشاور روابط عمومی معاونت بین‌الملل دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: دکتر جانگ چی، مدیر واحد طب سنتی، مکمل و تلفیقی سازمان جهانی بهداشت دوم آبان 99 (23 اکتبر 2020) با ارسال نامه‌ای ضمن اعلام موافقت با عضویت کشورمان در شبکه WHO-IRCH، اینجانب را به عنوان نماینده ایران (Information Focal Point) تعیین کرد.
وی افزود: طی این نامه همچنین از نماینده ایران برای حضور در نخستین جلسه پیش روی این شبکه در نوامبر سال جاری میلادی دعوت شده تا عضویت کشور به صورت رسمی اعلام شود.
مشاور روابط عمومی معاونت بین‌الملل دانشگاه تصریح کرد: با توجه به اهتمام سازمان جهانی بهداشت در ارتقای جایگاه طب‌های سنتی در کشورهای عضو طی دهه‌های گذشته، مجموعه طب ایرانی در کشور نیز با برنامه‌ریزی دقیق و گسترش تعاملات بین‌المللی به ویژه با محوریت سازمان جهانی بهداشت (WHO) در سال‌های اخیر موفق به کسب دستاوردهای بزرگی در راستای جهانی‌سازی طب ایرانی و تبیین ساختارمند آن در نظام سلامت از منظر بین‌المللی شده است.
دکتر زرگران با اشاره به اینکه صدور مجوز نگارش بنچ مارک‌های سازمان جهانی بهداشت برای طب ایرانی و موافقت با عضویت ایران در شبکه WHO-IRCH به عنوان سی و ششمین عضو رسمی، نمونه‌هایی از موفقیت‌های کسب شده است، خاطرنشان کرد: اخذ این جایگاه‌های بین‌المللی در نقش‌آفرینی ایران در حوزه طب سنتی در جامعه جهانی و به‌ ویژه WHO تأثیرگذار خواهد بود.

 

وی یادآور شد: شبکه سازمان جهانی بهداشت در همکاری بین‌المللی نظارتی برای گیاهان دارویی از سال 2006 به عنوان شبکه‌ای جهانی با حضور مسئولان ناظر بر قوانین و دستورالعمل‌های مرتبط با گیاهان دارویی و با هدف حفاظت و ارتقای سلامت عمومی و ایمنی با استفاده از قوانین بهینه شده برای گیاهان دارویی و طب گیاهی تشکیل شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو