«دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی و نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ماه نوامبر (۱۳ آبان) سال جاری، با انتشار پیام‌هایی در حساب توئیتر خود مدعی شد رسانه‌ها و نظرسنجی‌های انتخاباتی درتلاشند بر انتخابات دو هفته آینده کشورش تاثیر منفی بگذارند.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی نوشت: «اخبار جعلی دائم درباره موارد جدید [کرونا] صحبت می‌کنند، موارد جدید! موارد جدید! این آمار شامل افرادی با ریسک پایین نیز می‌شود.»

او در ادامه نیز به رسانه‌ها اتهام مداخله و تاثیرگذاری منفی بر نتایج انتخابات را زده و نوشت: «رسانه‌ها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا پیش از انتخابات ۳ نوامبر (۱۳ آبان) در مردم دلهره بوجود آورند.»

در ادامه نیز او باز ادعای تکراری خود را مطرح کرده و نوشت: «آمار بالاست، زیرا تست‌های بسیاری در سطح آمریکا گرفته می‌شود. ما در دنیا بهترین و بیشترین تست را انجام می‌دهیم.»

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده که آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته (جمعه به وقت محلی) بیش از ۸۳ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش داده است. با اعلام این آمار آمریکا رکود پیشین خود در تاریخ ۱۶ ژوئیه (۲۶ تیر) با گزارش حدود ۷۶ هزار مورد جدیدِ مبتلا را شکسته است.

البته دونالد ترامپ اندکی پس از انتشار این پیام در پیام توئیتری دیگری انگشت اتهام را سمت نظرسنجی‌های انتخاباتی اشاره گرفت و مدعی شد هواداران زیادی دارد، اما نظرخواهی‌ها آمار را عکس آن نشان می‌دهند.

نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا در این پیام نوشت: «نظرسنجی‌های انتخاباتی: ترامپ ۸۹ درصد، جوی خوابالو ۱۱ درصد.»

این ادعای ترامپ در حالی مطرح می‌شود که تاکنون تقریبا تمامی نظرسنجی‌های انتخاباتی برتری «جو بایدن» نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها و رقیب ترامپ، را نشان می‌دهد.

به طور مثال، جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی آمریکا از سوی «نیویورک تایمز/سینا» نشان می‌دهد که بایدن از ترامپ با اختلاف ۹ درصد پیشتاز است.

این نظرسنجی در حالی انجام می‌شود که حدود ۲ هفته دیگر تا موعد برگزاری انتخابات آمریکا زمان باقی مانده است.