Emilia Clarke - امیلیا کلارک

پس از لیام کانینگهام بازیگر نقش سر داووس، امیلیا کلارک نیز می‌گوید درباره بخشی از فیلمنامه با نویسندگان "بازی تاج و تخت" مخالفت کرده است.

امیلیا کلارک در کتاب جدید "آتش اژدها را نمی‌کشد" فاش می‌کند که در چند مقطع با نویسندگان سریال "بازی تاج‌وتخت" در مورد نحوه‌ی نمایش شخصیت "دنریس تارگرین" مخالفت کرده است. کلارک می‌گوید برای او اهمیت داشته است که سطح معینی انسانیت در شخصیت دنریس وجود داشته باشد تا مخاطبین با او ارتباط برقرار کنند و به همین علت به هیچ‌کس اجازه نداد شخصیتش را بیش از حد "سرد و بی‌احساس" نشان دهند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، کلارک به "جیمز هیبرد" نویسنده‌ی کتاب می‌گوید: "چند باری پیش آمد که گفتم: "چرا این نکته را به من گوشزد می‌کنید؟" اگرچه من دائماً شخصیتی هستم که می‌گویم: "چطور می‌توانم کمک کنم؟"، اما لحظاتی بود که این‌گونه رفتار می‌کردم: "به من نگویید با دخترم چه کنم. خودم می‌دانم!""

کلارک ادامه می‌دهد: "مشخصه‌ی دنریس به سرد و بی‌احساس بودن تبدیل می‌شد. اما من همیشه می‌خواستم این خصوصیت را با کمی انسانیت برانگیزانم چرا که هیچ‌کس دائماً این‌گونه رفتار نمی‌کند. گاهی مخالفت می‌کردم: "متوجه هستم که او باید سرسخت و بی‌رحم و پرقدرت باشد. اما در این لحظه او یک انسان لعنتی است. بنابراین چنین چیزی تحویل شما می‌دهم و امیدوارم که در تدوین حذف نشود."

کلارک تنها بازیگر "بازی تاج‌وتخت" نیست که با نویسندگان مخالفت کرده است. "لیام کانینگهام" که نقش "سر داووس سی‌وورث" را ایفا کرده در بخش دیگری از کتاب فاش کرده است که با نویسندگان در مورد برقراری رابطه‌ی رمانتیک میان شخصیت او و "میساندی" با بازی "ناتالی امانوئل" که ۱۸ سال از او جوان‌تر است مخالفت کرده است.

در اپیزود پایانی سریال فانتزی شبکه‌ی HBO اژدهای محبوب "دروگون" بدن بی‌جان دنریس را برداشت و به سمت مقصد نامعلومی به پرواز درآمد. هواداران در مورد اینکه او به کجا می‌رود نظریه‌های زیادی مطرح کردند از جمله اینکه اژدها مادر خود را می‌خورد. اما کلارک در کتاب می‌گوید: "فکر می‌کنم او به همراه پیکر این سو و آن سو پرواز می‌کند تا اینکه متلاشی‌اش می‌کند. به معنای واقعی کلمه فکر می‌کنم که او پرواز می‌کند تا زمانی که دیگر نمی‌تواند پرواز کند.