Tasvire Shakhes

فیلم ها و سریال ها، امروزه تبدیل به بخش جداناپذیر اوقات فراغت ما شده و به جرأت می‌توان گفت که تقریبا هر کسی در شبانه روز، خواه ناخواه یا در تلویزیون یا در کامپیوتر و لپ تاپ و یا در تلفن های همراه حداقل یک بار یک فیلم یا سریال را مشاهده می‌کند. حال اگر تماشای فیلم و سریال جزء علایقتان باشد قضیه کمی پیچیده تر می‌شود.

این روزها با وجود فیلم و سریال های متنوع و متعددی که ساخته و اکران می‌شوند، انتخاب یک فیلم مناسب برای تماشا سخت شده و انتخاب یک سریال خوب سخت تر؛ از این نظر که یک فیلم نهایتا 3 ساعت وقت شما را می‌گیرد اما یک سریال چند روز یا چند هفته یا حتی چند ماه.

از این رو بر این سدد برآمدیم تا 5 سریال برتر و مشهور و صد البته محبوب و پرطرفدار که در سالیان اخیر اکران شده‌اند را به شما عزیزان معرفی کنیم.

در ادامه همراه ما باشید...

1- بزرگ شده توسط گرگ ها (Raised by Wolves)

1 فصل - 10 قسمت

بزرگ شده توسط گرگ ها (Raised by Wolves) یک سریال درام و علمی تخیلی، ساخته‌ی اِرِن گازیکوفسکی محصول کشور آمریکاست که برای اولین بار در تاریخ 3 سپتامبر 2020 در شبکه HBO Max (اچ‌بی‌او مکس) به نمایش درآمد. فصل اول این سریال که در ده اپیزود منتشر شد مورد انتقاد و بازبینی های منتقدین قرار گرفت و توانست نمره خوبی کسب کند و سرانجام به دلیل استقبال قابل توجه بینندگان و همچنین نقد های مثبت منتقدین در همان اوایل اکران، ساخت این سریال تلویزیونی برای فصل دوم تمدید شد.

از بازیگران این سریال می‌توان به آماندا کولین، ابوبکر سلیم، تراویس فیمل، وینتا مک‌گرات، نیام الگار و ماتیاس وارلا اشاره کرد.

1111178

زمین در اثر یک جنگ بزرگ جهانی که ریشه در دیانت داشته، حال نابود شده و در این میان دو ربات هوشمند یعنی پدر (ابوبکر سلیم) و مادر (آماندا کولین) وظیفه دارند نسل جدید انسان ها را در سیاره ای با نام کپلر-22بی پرورش دهند. در این بین راهبه هایی نیز مسئول پرورش عقاید انسان ها هستند اما چندان طولی نمی‌کشد که ربات های پدر و مادر درمیابند پرورش عقاید انسان ها اصلا کار آسانی نیست و همین مسئله موجب روشن شدن آتش جنگ های بسیاری می‌شود که ریشه اکثر آنها همین مسائل دینی و مذهبیست...

2- تاریک (Dark)

3 فصل - 26 قسمت

تاریک (Dark) یک سریال مهیج و علمی تخیلی آلمانیست که توسط باران بو اودار و یانتیه فریز ساخته شده و از سال 2017 تا 2020 به مدت 3 فصل در شبکه نتفلیکس به نمایش درآمد. فصل اول این سریال در سال 2017 در 10 قسمت، فصل دوم در سال 2019 در 8 قسمت و فصل سوم و آخر آن در سال 2020 در 8 قسمت به نمایش درآمدند که کارگردانی همه قسمت ها را باران بو اودار به عهده داشته و یانیته فریز نیز مشترکاً در همه قسمت ها به عنوان نویسنده فعالیت داشته است. سریال تاریک همچنین از جهات مختلفی از جمله اجرا، موسیقی، دیالوگ ها و پیچیدگی داستان نیز مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

از بازیگران این سریال می‌توان به لوئیس هوفمان، اولیور مازوچی، یوردیس تریبل، مایا شونه، مارک واشکه، کارولینه ایخورن و آندریاس پیتسچمن اشاره کرد.

22222

گم شدن دو نوجوان، زندگی چهار خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بر این سدد بر می‌آیند که توطئه شوم پشت این قضیه را کشف کنند و در این راه با چالش های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند. به طور کلی این مجموعه به بررسی پیامدهای وجودی زمان و تأثیر آن بر طبیعت انسان می‌پردازد.

3- پسران (The Boys)

2 فصل - 16 قسمت

پسران (The Boys) یک مجموعه تلویزیونی در ژانر ابرقهرمانی و کمدی سیاه محصول کشور آمریکاست که توسط اریک کریپکه برای سرویس ویدیویی آمازون ساخته شده است. این سریال بر گرفته از کتابی با همین نام نوشته گارت انیس و داریک رابرتسون می‌باشد. داستان فیلم درباره گروهی از ابرقهرمانان است که با دیگر ابرقهرمان ها که از قدرت خود سوء استفاده می‌کنند مبارزه و سعی در متوقف کردن آنان دارند. سریال پسران در 2 فصل 8 قسمتی از سال 2019 به نمایش درآمد و به دلیل استقبال کاربران، ساخت فصل سوم این سریال نیز در دستور کار قرار گرفت.

از جمله بازیگران این فیلم میتوان به کارل اربن، جک کواید، آنتونی استار، ارین موریارتی، دومینیک مک الیگوت، جسی آشر، لاز آلونسو، چیس کرافورد، کارن فوکوهارا و الیزابت شو اشاره کرد.

3333333

داستان سریال پسران حول مبارزه دو گروه ابرقهرمانی با نام های هفت و پسران می‌چرخد. گروه هفت یک گروه مشتکل از هفت قهرمان بوده و جبهه‌ی مقابل گروه پسران می‌باشد. گروه پسران نیز یک گروه ابرقهرمانی فاسد بوده که برای کمپانی وات اینترنشنال کار می‌کنند که البته از سوی عموم مردم به عنوان قهرمانانی فداکار شناخته می‌شوند و شرکت وات اینترنشنال نیز از طریق آن ها اقدام به درآمدزایی می‌کند. اعضای گروه هفت نیز در تلاشند تا جلوی اقدامات پلید گروه پسران را بگیرند و تهدیدات آن ها را خنثی کنند.

4- خانه کاغذی (سرقت پول) (Money Hiest)

4 فصل - 37 قسمت

خانه کاغذی (اسپانیایی : La casa de papel) یا سرقت پول (انگلیسی : Money Hiest) یک سریال تلویزیونی درام جنایی ساخته الکس پینا و محصول کشور اسپانیاست. در ابتدا قرار بود فقط یک فصل از این سریال آن هم به صورت محدود و در دو بخش ساخته شود، در نهایت در سال 2017 فصل اول این سریال در 13 قسمت از شبکه اسپانیایی آنتنا 3 به نمایش درآمد. فصل دوم سریال در سال 2018 در 8 قسمت، فصل سوم در سال 2019 در 8 قسمت و فصل چهارم نیز در سال 2020 و در 8 قسمت به نمایش درآمدند. فصل پنجم این سریال نیز در دست ساخت می‌باشد. در اواخر سال 2017 نیز شبکه نتفلیکس توانست حق پخش این سریال را به دست آورد. این سریال در شهر مادرید کشور اسپانیا فلیمبرداری شده اما بخش قابل توجهی از آن نیز در پاناما، تایلند و اسپانیا فلیمبرداری شده است. این سریال همچنین توانسته جوایز مختلفی از جمله جایزه بهترین سریال درام را در چهل و ششمین دوره جوایز بین المللی امی را دریافت کند و حتی تبدیل یکی از پربیننده ترین سریال های غیرانگلیسی نیز شود. سربال خانه کاغذی همچنین تحسین منتقدین را در ابعاد مختلف از جمله کارگردانی و نوآوری هایی در روند داستانی و... برانگیخته است. داستان این سریال به روشی شبیه به زمان واقعی روایت می‌شود و پیچیدگی‌های داستان نیز به فلاش‌بک ها، پرش‌های زمانی، انگیزه‌های شخصیت پنهان و راوی غیرقابل اعتماد متکی هستند. این سریال با روایت شدن از منظر و زبان یک زن یعنی توکیو (اورسولا کوربیرو) و داشتن یک هویت قدرتمند اسپانیایی، ژانر سرقت را برمی‌اندازد.

از جمله بازیگران این سریال می‌توان به آلوارو مورته، اورسولا كوربيرو، ایتسیار ایتانیو، پدرو آلنسو، پاکو توس، آلبا فلورس، میگل هران و هایمه لورنته اشاره کرد.

44444

یک مرد مرموز با نام مستعار پروفسور یک گروه 8 نفره را تشکیل می‌دهد تا با کمک آنها به ضرابخانه ملی اسپانیا رفته و نقشه خطرناک خود را عملی کند. او به همراه گروهش 67 نفر را در ضرابخانه به گروگان می‌گیرند؛ آنها قصد دارند به مدت 11 روز در ضرابخانه بمانند تا پولهایی که میخواهند چاپ شوند. سرانجام آنها نقشه خود را با موفقیت عملی میکنند و مجبور میشوند مدتی خود را پنهان کنند. البته در همین مدت نیز خود را برای نقشه دوم یعنی دستپرت زدن به یک بانک بزرگ در اسپانیا آماده می‌کنند...

5- دیدن (See)

1 فصل - 8 قسمت

دیدن (See) یک سریال درام و علمی تخیلی آمریکاییست که برای شبکه اپل پلاس تولید شده و برای اولین بار در تاریخ 1 نوامبر 2019 در همین شبکه به نمایش درآمد. نویسنده این سریال استیون نایت بوده و فرانسیس لارنس نیز کارگردانی آن را بر عهده داشته است. بعد از استقبال کاربران، ساخت این سریال برای فصل دوم تمدید شد اما به علت همه گیری ویروس کرونا، فیلمبرداری فصل دوم به تعویق افتاد.

از جمله بازیگران این سریال می‌توان به جیسون موموآ، الفری وودارد، سیلفیا هوکس، کریستیان کامارگو، هرا هیلمار، نستا کوپر، آرچی مَدِکو و موژان آریا اشاره کرد.

5555555

در آینده ای دور، بخش اعظمی از انسان های جهان نابود شده و باقی مانده آنها نیز حس بینایی خود را از دست داده‌اند. حال جامعه از راه های جدیدی برای تعامل، شکار زندگی و بقا در دنیایی بدون شب و روز استفاده می‌کنند. داستان حول خانواده‌ای می‌چرخد که در قیبله آلکنی ها زندگی می‌کنند. باباواس (جیسون موموآ) سردار و شمشیرزن کارکشته‌ی آلکنی زنی باردار و فراری به نام ماگرا را که به قبیله او پناه آورده است را پذیرفته و با او ازدواج می‌کند. بعد از مدتی ماگرای باردار دوقلوهایی را می‌زاید و نام آنها کوفون و هانیوا می‌گذارند. پدر بیولوژیکی آنها یک مرد سیاه پوست بینا با نام جرلامارل است. همه چیز آرام به نظر می‌رسد تا اینکه باباواس و خانواده‌اش متوجه می‌شوند که این دوقلوها از نعمت بینایی برخوردار هستند و اینجاست که خطر متوجه آنها می‌شود زیرا در این دنیا که همه انسان ها نابینا هستند کسی که می‌تواند ببنید ساحره است و باید کشته شود. حال باباواس و ماگرا به عنوان والدین دوقلوها وظیفه دارند که از آنها در برابر تهدیدات محافظت کنند...

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید...