نماینده کاشمر: با دولت پدرکُشتگی نداریم

منبع: برترین ها

108

1399/8/4

00:57


نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با دولت پدرکشتگی نداریم، گفت: نقد و سؤال از رئیس‌جمهور تنها بر سر موضوعات معیشتی مردم است.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین شامگاه گذشته در دومین نشست خبری پس از راهیابی‌اش به مجلس شورای اسلامی، خبرنگاران را صاحبان نه خبر بلکه خبرسازان و تصمیم‌ساز برای تصمیم‌گیران در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و ملی دانست و اظهار کرد: قائل بر این‌که خبرنگاران مهم‌ترین عناصر برای خبررسانی به مردم منطقه ترشیز و کشور هستید سعی‌ام بر این است تا مادامی‌که وکالت مردم ترشیز را برعهده ‌دارم بتوانم به‌صورت فصلی نشست خبری برگزار کنیم و مباحث مختلف را بررسی کنیم.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی از بدو انقلاب تاکنون، اظهار کرد: از آرزوهای ما و مطالبات شما است که یک نشست خبری با حضور حداقل 4 نماینده مجلس در ادوار اخیر برگزار کنیم و با همدیگر برای منطقه قدم‌های بلند و قلم‌های تیز برداریم تا بتوانیم از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم و زمینه رشد و تعالی ترشیز فراهم شود.

وجود زیارتگاه شهید مدرس یک ظرفیت و پتانسیل برای منطقه ترشیز است

وی با اشاره به نزدیک شدن به دهم آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس(ره) و روز مجلس بیان کرد: با توجه به اینکه همه ‌ساله در این روز شاهد برگزاری مراسم ویژه‌ای با حضور مسئولان کشوری و استانی و نمایندگان مجلس در زیارتگاه شهید مدرس در شهر کاشمر بوده‌ایم، برای امسال نیز دعوت از رئیس مجلس برای حضور در این مراسم طی چندین مرتبه انجام ‌شده است، که امیدواریم با توجه وضعیت کرونایی که قرار داریم، شرایط برگزاری مراسم فراهم شود.

نیک‌بین وجود زیارتگاه شهید مدرس در کاشمر را یک ظرفیت و پتانسیل بزرگ نه‌تنها برای کاشمر، بلکه برای منطقه ترشیز دانست و یادآور شد: ما باید از این ظرفیت شهید آیت‌الله مدرس که به‌نام روز مجلس نام‌گذاری شده است، از بودجه‌های مجلس و ملی برای توسعه و ارتقای منطقه بهره ببریم.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاشمر در حوزه فرهنگ و هنر از پتانسیل‌های بالقوه‌ای برخوردار است، ابراز کرد: ظرفیت فرهنگی و هنری کاشمر اگر از مشهد بالاتر نباشد، قطعاً پایین‌تر نیست به‌طوری‌که در حوزه فیلم‌سازی و انیمیشن‌سازی شاهد تولیدات فاخری هستیم، در همین راستا نیز ساخت فیلم مستند شهید مدرس را پیشنهاد دادیم که اگر بودجه لازم در این زمینه اختصاص یابد قطعاً هنرمندان این منطقه می‌توانند اثری باکیفیت تولید کنند.

وی با اشاره به قول رئیس دانشکده صداوسیما مبنی بر تأسیس هنرستان صداوسیما در کاشمر گفت: اگر زیرساخت‌ها در این شهرستان فراهم شود آمادگی داریم مجوز تأسیس هنرستان صداوسیما را در کاشمر صادر کنیم و متقاضیان تحصیل در این هنرستان از شرق کشور در آن پذیرش شوند.

به رئیس‌جمهور نقد داریم، توهین نه

نیک‌بین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر انتقاداتی که به رئیس‌جمهور شده و نماینده کاشمر نیز جزو همان منتقدین بوده است، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که توهین کردن گذشته از اینکه ممنوع است حرام شرعی است، رهبری نیز امروز موضوع نقد را مطرح کردند و نقد همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به انتشار کلیپی از صحن علنی مجلس در روز حضور وزیر امور خارجه اظهار کرد: تمام مذاکراتی که در صحن علنی مجلس انجام می‌شود به‌صورت مکتوب، فایل صوتی و تصویری مستند و بایگانی می‌شود، برابر قانون وزیر که برای پاسخگویی به مجلس می‌آید در ابتدا 30 دقیقه صحبت می‌کند و در ادامه 10 نفر از نمایندگان هرکدام به مدت سه دقیقه سؤال پرسیدند و در پایان نیز مجدد وزیر 15 دقیقه پاسخ سؤالات نمایندگان را می‌دهد.

وی افزود: در روزی که آقای ظریف در مجلس بود ابتدا نیم ساعت بدون هیچ‌گونه تنش و اعتراضی صحبت کرد، اما در انتهای بخش دوم صحبت‌هایش مباحث مشاجره‌ای به‌وجود آمد و برخی نمایندگان در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه که ناکامی‌های برجامی را به رهبری مستند می‌کرد او را دروغگو خطاب کردند و بنده در آنجا بلند شدم و از همکاران خواستم که کسی توهین نکند و سکوت کنند، اما چون نزدیک به رئیس مجلس بودم و آقای قالیباف در روزهای اول مجلس تمامی نمایندگان را نمی‌شناخت، نام من را در تریبون اعلام کرد که پس از جلسه نیز از این بابت عذرخواهی کرد.

نیک‌بین با تأکید بر اینکه اهل توهین نبودم و نیستم، اما نقد را همچنان دارم، بیان کرد: قائل به این هستم خبرنگاران به‌عنوان نمایندگان افکار عمومی باید نقد کنند، اما در مرحله اول به‌طرف مقابل نقد را منتقل کنید ولی اگر افاقه نکرد آن را علنی کنید.

دخالت نماینده مجلس در موضوع شهردار، خلاف قانون است

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در پاسخ به یکی از نشریات محلی کاشمر مبنی بر اینکه سؤال پرسیده بودند که آیا شما پیگیری استیضاح و عزل شهردار بوده و هستید؟، خاطرنشان کرد: بنده حتی یک‌قدم هم برای استیضاح و عزل شهردار کاشمر برنداشته‌ام و برنخواهم داشتم، چرا که موضوع شهردار در اختیار نماینده نیست و در این زمینه هیچ‌گونه هماهنگی و نامه‌ای انجام نداده‌ام و این در حالی است که تمام نامه‌هایی که به دستم می‌رسد آن‌ها را ارجاع و پیگیری می‌کنم،

اما در خصوص شهردار با وجود نامه‌هایی که دریافت کردم هیچ اقدامی انجام ندادم، چرا که معتقدم در این روزهای آخر دوره پنجم شورای شهر، شهر نیاز به ثبات و آرامش دارد اما اگر شورای شهر به هر دلیلی به این نتیجه رسیدند که شهردار کفایت سیاسی و حقوقی ندارد، دخالت نمی‌کنم چرا که دخالتم خلاف قانون است.

وی در ادامه با اشاره به تعطیل شدن برخی صنوف و بیکار شدن قشر زیادی در جامعه ادامه داد: آنچه در قانون آمده و باید اجرا شود، موضوع پرداخت بیمه بیکاری برای تمام کسانی است که بیمه بودند، اما بخشی از افراد که دارای بیمه خویش‌فرما هستند و یا اصلاً بیمه نیستند مشمول دریافت این بیمه بیکاری نشدند.

سهل‌انگاری ما در داخل کشور منجر به اوضاع فرهنگی امروز کشور شده است

نیک‌بین با بیان اینکه کار فرهنگی و تأثیر کمیسیون فرهنگی و مصوبات آن در کشور به دلیل ویژگی که دارد ظرف مدت یک سال و یا 10 سال نمایان نمی‌شود، تصریح کرد: فرهنگ مجموعه‌ای از بایدها و نبایدها، هنجارها و ناهنجارها، رفتارها، افکار و روابط است، که تنها می‌توان ظرف یک مدت معین جهت‌دهی داد اما تغییر خیر؟

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تهاجم و سهل‌انگاری ما در داخل کشور منجر به اوضاع فرهنگی امروز کشور شده است، ابراز کرد: تأثیر معنوی کمیسیون فرهنگی در این مدت کوتاه 5 ماهه از شروع مجلس یازدهم مشهود نخواهد بود، بنابراین ضرورت دارد برای تبیین امور فرهنگی باید شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها تقویت شود و وظایف اعضای آن به‌روز شود و از آن‌ها بخواهیم در موضوعات مختلف ورود جدی داشته باشند نه اینکه تنها یک رفع تکلیف از سوی امام‌جمعه، فرماندار و اعضای آن باشد.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی یکسری اولویت‌ها تعریف کرده است، گفت: اولویت اول در بخش جمعیت و تعالی خانواده بوده است و تمامی جلسات حول این موضوع برگزار شده است، به‌طوری‌که از روز نخست آغاز مجلس تا امروز این طرح تقریباً در کمیسیون نهایی شده و در جلسه روز دوشنبه تصویب می‌شود.

نیک‌بین با اذعان به اینکه فعال‌ترین کمیسیون مجلس، با وجود اینکه کمترین عضو را از اول داشت کمیسیون فرهنگی است، بیان کرد: باعث تأسف است که در مجلس شورای اسلامی، نه‌ تنها دوره یازدهم بلکه ادوار گذشته مجلس، کمترین استقبال از کمیسیون فرهنگی می‌شود، حتی افرادی که تاکنون کارشان کار فرهنگی بوده است رقبتی برای حضور در این کمیسیون ندارند، بنابراین باید به سمت فرهنگ اقتصادی، فرهنگ سیاسی، فرهنگ پوشش و فرهنگ آموزش گام برداریم و با تغییر فرهنگ مصرف و فرهنگ نقد زمینه توسعه و پیشرفت را فراهم کنیم.

امضای 195 نماینده مجلس برای طرح سؤال از رئیس‌جمهور

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نطق اخیرش در مجلس مبنی بر تذکر آئین‌نامه‌ای داخلی به رئیس و هیأت رئیسه مجلس، عنوان کرد: بخش اصلی صحبتم به رئیس مجلس و هیأت رئیسه بود که چرا هیأت رئیسه به وظیفه‌اش عمل نمی‌کند، در حالی ‌که طبق قانون بیش از 195 نفر از نمایندگان مجلس طرح سؤال را امضا کردند، چرا اعلام وصول نمی‌کنید و چرا اقتدار مجلس را زیر سؤال بردید؟

وی با بیان اینکه افرادی که به عملکرد مجلس را نقد می‌کنند باید انصاف داشته باشند، افزود: من جزو منتقدین عملکرد مجلس هستم و در نطق اخیری که در مجلس داشتم، اعلام کردم که چرا باید برنامه‌های صحن مجلس را در قالب استفساریه، الحاق تبصره و غیره بسته شود.

نیک‌بین با اذعان به اینکه در تمامی ادوار مجلس روال کار در 2.5 تا سه ماه اول فعالیت صرف شعب، کمیسیون‌ها و اولویت‌های مجلس می‌شود و از ماه چهارم وارد امور تخصصی می‌شود، اظهار کرد: معتقدم که مجلس باید به مسائل اساسی مردم موضع‌گیری قوی شدیدتری داشته باشد، با این تفاسیر عملکرد مجلس در دو ماهه اخیر اگرچه مطلوب نبوده، اما روند بدی هم نداشته به‌طوری‌که در مقایسه با سایر ادوار گذشته بهتر عمل کرده است.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس نمی‌تواند در کارهای اجرایی دخالتی انجام بدهد، خاطرنشان کرد: باید تمامی خواسته‌ها و مواردی که مدنظر نمایندگان است پس از طرح و تصویب در صحن علنی در قالب قانون برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

در موضوع تنظیم بازار خلأ قانونی نداریم، دولت اجرا نمی‌کند

وی با یادآوری اینکه در موضوع تنظیم بازار قانون کامل موجود است و در این حوزه خلأ قانونی و آئین‌نامه‌ای وجود ندارد، ادامه داد: ما نسبت به اجرای این قانون حرف داریم که چرا دولت آن را اجرا نمی‌کند و نسبت به تنظیم بازار و تأمین منابع و کالاها اقدام انجام نمی‌دهد.

نیک‌بین با تأکید بر اینکه ما هیچ پدرکشتگی با دولت نداریم و معاند دولت نیستیم و هرکسی در چارچوب جمهوری اسلامی معاند دولت باشد ما قطعاً با آن معاند خواهیم بود، گفت: منتقد با معاند متفاوت است بنابراین من معاند نیستم اما منتقد هستم.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سؤال از رئیس‌جمهور تنها بر سر موضوعات معیشتی مردم است، تصریح کرد: در ماجرای معرفی استاندار خراسان رضوی به‌عنوان وزیر پیشنهادی صمت، بیشترین سهم را در جمع‌آوری رأی برای این وزیر اصلاح‌طلب داشتم، چرا که معتقد بودم این وزارتخانه نباید بدون وزیر بماند و با توجه به توانمندی وزیر پیشنهادی این کمک را انجام دادم.

وی با بیان اینکه باید دولت را کمک کرد و اگر دعوایی بین مجلس و دولت رخ دهد، مردم متضرر می‌شوند، اظهار کرد: بنابراین ضرورت دارد دولت را کمک کرد، اگر دولت نخواست این کمک را بپذیرد باید با ابزارهای قانونی کارهای قانونی انجام داد، چرا که با استفاده درست و به‌موقع از ابزارهای قانونی قطعاً می‌توان دولت خسته را به حرکت و انجام کارهای بزرگی وا‌داشت.

افرادی که فرودگاه شهید مدرس را جانمایی کرده‌اند باید محاکمه شوند

نیک‌بین همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر مصوبات دولت نهم در خصوص احداث فرودگاه شهید مدرس، اتصال کاشمر به شبکه ریلی و اجرای باند دوم سه‌راهی شادمهر به انابد گفت: در موضوع احداث فرودگاه شهید مدرس که از مصوبات دولت نهم است باید کسانی که این فرودگاه را در این نقطه جانمایی کرده‌اند، به دادگاه معرفی و محاکمه شوند، چرا که باندی که برای این فرودگاه احداث‌ شده است در مسیر سیل قرار دارد.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه کرد میلیاردی برای این پروژه ادامه داد: معتقدم کسی که این کار را انجام داده به دستگاه قضایی معرفی، محاکمه و جریمه شود که چرا اموال بیت‌المال در این پروژه حیف شده است.

وی با بیان اینکه اولویت‌های حمل‌ونقل منطقه باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد، اذعان کرد: اولین اولویت منطقه ترشیز، حمل‌ونقل جاده‌ای است و ابتدا باید زیرساخت‌های یک جاده‌ ایمن را فراهم کنیم تا بتوانیم در راستای استقرار کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی گام برداریم.

نیک‌بین اولین اولویتش را تکمیل باند دوم محور شادمهر به انابد دانست و یادآور شد: از زمانی که وکالت مردم منطقه را برعهده گرفته‌ام، بیش از 50 مرتبه به‌صورت تلفنی و حضوری نسبت به موضوع جاده پیگیری کردم و تلاش کردم تا کارگاه‌های راه‌سازی در این مسیر تعطیل نشود.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص اتصال کاشمر به شبکه ریلی کشور عنوان کرد: در بودجه امسال ردیف اعتباری برای این مهم دیده نشده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو