گزارش باکس آفیس/ فیلم Spider-Man: Far from Home افتتاحیه ای 93 میلیون دلاری داشت

گزارش باکس آفیس/ فیلم Spider-Man: Far from Home افتتاحیه ای 93 میلیون دلاری داشت


منبع: بلاکس آپ

292

1398/4/17

17:57


گزارش باکس آفیس/ فیلم Spider-Man: Far from Home افتتاحیه ای 93 میلیون دلاری داشت

بالاخره انتظارات به پایان رسید و فیلم سینمای Spider-Man: Far From Home (مرد عنکبوتی: دور از خانه) اکران خود را آغاز کرد. این فیلم در هفته اول اکرانش توانسته فروش بسیار خوبی داشته باشد و در صدر جدول باکس آفیس قرار گیرد. این فیلم ابرقهرمانی هم اکنون نزدیک به 600 میلیون دلار در کل دنیا فروش داشته است. در ادامه گزارش این هفته با ما همراه باشید.

فیلم سینمایی Spider-Man: Far From Home (مرد عنکبوتی: دور از خانه) که محصول جدید کمپانی سونی و مارول است، در هفته ای که گذشت اکران خود را در 4,634 سالن سینمای آمریکای شمالی آغاز کرد و توانست فروش بسیار خوبی داشته باشد. این فیلم در سه روز افتتاحیه توانسته 93 میلیون دلار بفروشد، ولی چون که اکران این فیلم از روز سه شنبه آغاز شده است در مجموع توانسته 185 میلیون دلار در هفته اول اکرانش فروش داشته باشد. باید گفت که فیلم (مرد عنکبوتی: دور از خانه) نسبت به بودجه 160 میلیون دلاری ساختش توانسته فروش فوق العاده ای داشته باشد و فراتر از انتظارات ظاهر شود. 

این فیلم علاوه بر فروش فوق العاده اش در آمریکا، در فروش خارجی خود نیز بسیار موفق بوده است و توانسته تا به الان مجموعا 395 میلیون دلار در کشورهای دیگر بفروشد. با این حساب فیلم جدید مرد عنکبوتی توانسته مجموعا 580 میلیون دلار در هفته اول اکرانش بفروشد. بجز اینها فیلم در سینمااسکور نیز نمره بسیار خوب A را دریافت کرده است. طبق آمار منتشر شده 60 درصد افرادی که فیلم را تماشا کرده‌اند، مردان و پسران بوده‌اند که 58 درصد این آمار نیز افراد کمتر از 25 سال را تشکیل می‌ دهد.

داستان «دور از خانه» بعد از ماجراهای «انتقام جویان: آخر بازی» می‌گذرد و این بار پیتر پارکر با بازی تام هالند برای یک سفر مدرسه‌ای به اروپا سفر کرده و نیک فیوری او را به کار می‌گیرد تا در قالب مرد عنکبوتی با تهدید یک دنیای موازی مقابله کند. تام هالند،  جیک جیلنهال، زندیا، جیکوب باتالون، مریسا تومه، مایکل کیتون، ساموئل ال جکسون، کوبی اسمالدرز، گوئینت پالترو، نومان اکار، مارتین استار، تونی ریوولوری، انگوری رایس، رمی هی و جی.بی اسموو از جمله بازیگرانی هستند که در دنباله فیلم Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه)  حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌ اند. مانند قسمت اول، کارگردانی دنباله فیلم Spider-Man نیز بر عهده جان واتس، بوده است و کریس مک‌کنا و اریک سامرز وظیفه نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته‌اند.

در رتبه دوم جدول باکس آفیس انیمیشن Toy Story 4 (داستان اسباب بازی ۴) قرار گرفته است. این انیمیشن محبوب تا به الان فروش بسیار خوبی داشته است و پیش از این نیز توانسته بود 2 هفته در صدر جدول باقی بماند. داستان اسباب بازی 4 در هفته سوم اکرانش با افت فروش 42 درصدی روبرو شد و توانست 34.3 میلیون دلار فروش داشته باشد. این انیمیشن تا به الان توانسته در کل 306.5 میلیون دلار در آمریکای شمالی بفروشد.

انیمیشن Toy Story 4 در خارج از خاک آمریکا نیز توانسته فروش بسیار خوبی داشته باشد. این انیمیشن مجموعا توانسته 343.4 میلیون دلار در کشور های دیگر بفروشد. با این فروش Toy Story 4 توانسته در کل 649.9 میلیون دلار در کل دنیا بفروشد. تام هنکس، تیم آلن، آنی پاتس، جون کیوسک، استل هریس، والاس شاون، جان راتزنبرگر، جف پیجن، مدلین مک گرو، بلیک کلارک، تونی هیل، جردن پیل، کیگان-مایکل کی، کیانو ریوز، کریستینا هندریکس و الای مکی، از جمله بازیگرانی هستند که به‌عنوان صداپیشه در انیمیشن Toy Story 4 حضور دارند.

فیلم سینمایی Yesterday (دیروز) نیز در رتبه سوم قرار گرفته است. این فیلم در هفته دوم اکرانش با افت فروش 36 درصدی روبرو شده است و توانسته در رتبه سوم جدول باقی بماند. فیلم Yesterday  که جدیدترین محصول یونیورسال است در آخر این هفته توانسته 10.7 میلیون دلار دیگر بفروشد و مجموع فروش خود را به رقم 36.8 میلیون دلار برساند. لازم به ذکر است که فیلم دیروز با بودجه 26 میلیون دلاری ساخته شده است. این فیلم به کارگردانی دنی بویل در رابطه با یک موسیقی دان است که بعد از بیدار شدن متوجه می شود تنها فردی در دنیا است که گروه بیتلز را به یاد می آورد، و گروه معروف بیتلز اصلا وجود خارجی نداشته اند. لیلی جیمز، اد شیرن، آنا د آرماس و کیت مک کینون از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در رتبه چهارم جدول فیلم سینمایی Annabelle Comes Home (آنابل به خانه می‌آید) به کارگردانی گری دابرمن (Gary Dauberman) قرار گرفته است. این فیلم ترسناک در هفته دوم اکرانش با افت فروش 52 درصدی روبرو شد و از رتبه دوم به چهارم سقوط کرد. این فیلم در هفته ای که گذشت توانست 9.7 میلیون دلار بفروشد و مجموع فروش خود را به رقم 50,1 میلیون دلار برساند. قسمت جدید فیلم آنابل در خارج از خاک آمریکا نیز توانسته در کل 84.6 میلیون دلار بفروشد. با این حساب فیلم آنابل به خانه می‌آید در مجموع توانسته 134,7 میلیون دلار در کل دنیا بفروشد. در فیلم ترسناک Annabelle Comes Home بازیگرانی چون مکینا گریس در نقش جودی، پاتریک ویلسون در نقش اد وارن، ویرا فارمیگا در نقش لورین وارن، کتی ساریف، مدیسون ایزمن، مایکل کیمینو در نقش باب پالمری، پاول دین در نقش آقای پالمری، استیو کولتر در نقش پدر گوردن و استیون بلک هارت در نقش توماس ایفای نقش دارند.

در رتبه پنجم نیز فیلم سینمایی Aladdin قرار گرفته است. این فیلم لایو اکشن در هفته هفتم اکرانش با افت فروش بسیار کمی روبرو شد و در نهای توانست 7.6 میلیون دلار دیگر بفروشد و مجموع فروش خود را در آمریکای شمالی به رقم 320,7 میلیون دلار برساند. این فیلم در فروش خارجی خود نیز توانسته مجموعا 600,9 میلیون دلار بفروشد. این فیلم توانسته در کل دنیا 921.6 میلیون دلار بفروشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو