بیوگرافی کامل محمد جواد آذری جهرمی + عکس

بیوگرافی کامل محمد جواد آذری جهرمی + عکس


منبع: دلگرم

708

1398/2/30

10:49


بیوگرافی کامل محمد جواد آذری جهرمی + عکس

بیوگرافی محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی (زاده ۲۵ شهریور ۱۳۶۰ جهرم) سیاست‌مدار و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است، که هم‌ اکنون در دولت دوازدهم به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند.

آذری جهرمی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه صنعت آب برق است و فعالیت شغلی خود را از سال ۱۳۸۴ به عنوان کارشناس فنی وزارت اطلاعات آغاز کرد. او از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ مدیرکل امنیت سیستم‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات بود. آذری جهرمی در سال آخر فعالیت دولت یازدهم، برای مدت کمتر از یک سال، از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ به عنوان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (محمود واعظی) و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت فعالیت می‌کرد.

وی نخستین وزیر جمهوری اسلامی ایران است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ متولد شده‌است.

بیوگرافی کامل محمد جواد آذری جهرمی + عکس

زندگی‌نامه محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی در ۱۳ مهر ۱۳۶۰ در جهرم، استان فارس به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق گرایش قدرت از دانشگاه صنعت آب و برق است. او در خانواده خود یک شهید و یک جانباز از جنگ تحمیلی دارد.

در برنامه پیشنهادی وی، برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که توسط پایگاه اطلاع‌رسانی دولت منتشر شد، از او به عنوان «پرورش یافته در خانواده‌ای مذهبی و وفادار به آرمانهای اسلام، ایران و انقلاب با تقدیم یک شهید و یک جانباز» یاد شده‌است.

separator line/ویزیر ارتباطات ایران /بیوگرافی محمدجواد آذری جهرمی/ازدواج محمدجواد آذری جهرمی

ازدواج محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی سالهاست ازدواج کرده و متاهل می باشد، بنا به عکس های متشر شده بنظر می آید او صاحب دو فرزند پسر می باشد.

/ویزیر ارتباطات ایران /بیوگرافی محمدجواد آذری جهرمی/ازدواج محمدجواد آذری جهرمی

عکس آذری جهرمی به همراه همسر و فرزندانش

آذری جهرمی داماد کیست ؟

محمدرضا رضایی کوچی، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، به عنوان موافق وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، در بخشی از سخنانش در مورد برخی شایعات پیرامون پدر همسر این وزیر پیشنهادی، شفاف سازی کرد؛ رضایی کوچی گفت: « این که گفته می شود آقای آذری جهرمی داماد فرد خاصی است این گونه نیست. وی داماد یک کارمند بازنشسته شرکت نفت است.»

/ویزیر ارتباطات ایران /بیوگرافی محمدجواد آذری جهرمی/ازدواج محمدجواد آذری جهرمی

separator line/ویزیر ارتباطات ایران /بیوگرافی محمدجواد آذری جهرمی/ازدواج محمدجواد آذری جهرمی

تحصیلات محمدجواد آذری جهرمی

وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی برق، گرایش قدرت از دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور است.

سوابق اجرایی محمدجواد آذری جهرمی

  • معاونت فنی وزارت اطلاعات وزارت اطلاعات (۱۳۸۰ تا ۱۳۸۸)
  • مدیرکل امنیت سیستم‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات (۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳)
  • عضو غیرموظف هیئت مدیره شرکت خدمات ارتباطی رایتل (۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵)
  • عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت (۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵)
  • معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶)

/ویزیر ارتباطات ایران /بیوگرافی محمدجواد آذری جهرمی/ازدواج محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی در شرکت رایتل

از سال ۹۳ مأموریت جدید به وی داده شد، او هم عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت و هم عضو غیرموظف هیئت مدیره شرکت خدمات ارتباطی رایتل شد و تا دو سال در این هیئت مشغول به کار بود و از سال ۱۳۹۵ ریاست هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت را بدست گرفت.

دیگر سوابق محمدجواد آذری جهرمی

  • کارشناس فنی وزارت اطلاعات از سال ۱۳۸۴تا ۱۳۸۸
  • معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت از سال ۱۳۹۵
  • عضو کمیسیون عالی تنظیم مقررات شورای عالی فضای مجازی
  • عضو کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای شورای عالی فضای مجازی
  • عضو ناظر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی عضویت در کمیته ارتباطات ستاد بحران کشور
  • مجری طرح اجرای وظایف صیانتی و اجتماعی و فرهنگی در خصوص ارتباطات و فناوری ارتباطات
  • مسئول کمیسیون مشترک ICT ایران و عراق
  • مسئول کمیسیون مشترک ICT ایران و روسیه
  • نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس APT

separator line/ویزیر ارتباطات ایران /بیوگرافی محمدجواد آذری جهرمی/ازدواج محمدجواد آذری جهرمی

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

محمدجواد آذری جهرمی از سال ۱۳۸۴ وقتی تنها ۲۴ سال داشت به عنوان کارشناس فنی وزارت اطلاعات در دوران تصدی غلامحسین محسنی اژه ای بر مسند وزیر اطلاعات کارش را شروع کرد و تا سال ۸۸ در این حوزه فعال بود. از سال ۸۸ وقتی ۲۸ ساله شد به عنوان مدیرکل امنیت سیستم‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقرات و ارتباطات وارد دوران مدیریتی شد و تا سال ۹۳ در این وزارت فعالت می‌کرد.

با معرفی آذری جهرمی به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادعاهایی در خصوص حضور وی در بازجویی‌های فنی برخی از بازداشت شدگان وقایع سال ۱۳۸۸ منتشر شد. آذری ضمن تکذیب این خبر، آمادگی خود را برای جلسه حضوری با کسانی که گفته‌اند از آن‌ها بازجویی کرده، اعلام کرد. و در توئیتی نوشت: «هیچگاه شغل بنده بازجویی یا مشاوره فنی آن یا تفتیش منازل نبوده‌است».

حسن روحانی در مرداد ۱۳۹۶ آذری جهرمی را به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم به مجلس پیشنهاد کرد. وی در ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ با کسب ۱۵۲ رأی موافق، (پایین‌ترین میزان رأی اعتماد مأخوذه در میان وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم) ۱۲۰ رای مخالف، ۷ رای ممتنع و ۹ رای باطله، از مجموع ۲۸۸ رای ماخوذه، از سوی نمایندگان مجلس دهم، رأی اعتماد گرفت و به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتخاب شد.

separator line/ویزیر ارتباطات ایران /بیوگرافی محمدجواد آذری جهرمی/ازدواج محمدجواد آذری جهرمی

از شنود مکالمات تا بازجویی !

الیاس نادران نماینده جبهه پایداری در توئیتی نوشت:

«آقای روحانی ! با نصب معاون فنی وزارت اطلاعات که وظیفه ذاتی‌ اش شنود بود، می‌ خواهید فضای مجازی را آزاد کنید ؟ هرچند نادران اندکی بعد این توئیت را حذف کرد.»

معرفی جهرمی به‌عنوان وزیر ارتباطات دولت دوازدهم به مجلس با حاشیه‌های زیادی همراه شد. او در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا دربارهٔ این که آیا او در بین سال‌های ۸۴ تا ۸۸ کار شنود انجام می‌داده یا خیر گفت:

« خبرهای زیادی در خصوص این که من در بخش شنود وزارت اطلاعات کار کرده‌ام در شبکه‌های مجازی دیده می‌شود. یک بار هم اعلام کردم که اصلاً وزارت اطلاعات بخشی به نام شنود ندارد. در سال ۸۴ هم بنده در وزارت اطلاعات مدیر کل نبودم؛ و در سال ۸۴ کارشناس حوزه فنی بوده‌ام. »

separator line

رد شایعت توسط محمد جواد آذری جهرمی

او در پاسخ به این سؤال که سال ۸۸ چه کاره بوده گفت: عنوان شفاف بنده هم در سال ۸۸ مدیرکل امنیت سیستم‌های ارتباطی در سازمان تنظیم مقررات بود. تمام خبرهایی که در این چند هفته در خصوص فعالیت‌های بنده با به کار بردن عبارات خاص منتشر شده هدف کاملاً رسانه‌ای و در راستای تخریب دارد. چارچوب و ضوابط شنود در کشور براساس قانون مشخص شده‌است. باید نگاه کنید ببینید در چارچوب این قانون جایگاه و سلسله مراتب شنود چیست و کجاست ؟ آیا در شنود، خود وزارت اطلاعات نقشی دارد ؟

البته وزارت اطلاعات و دیگر نهادهای امنیتی، پلیس و بخش‌هایی که برای امنیت مردم تلاش می‌کنند قطعاً نیاز به کنترل براساس قانون دارند تا سرنخ‌های لازم را کشف کنند. اما در خصوص موضوعی، خود این نهادها هم رأساً اقدام نمی‌کنند. هر فعالیتی در این زمینه طبق آیین‌نامه در قوه قضائیه و اداره کل دادگستری کل استان‌ها و براساس قانون انجام می‌شود؛ بنابراین انتساب این حرف‌ها به صورت کلی به من کاملاً غلط است.

separator line/ویزیر ارتباطات ایران /بیوگرافی محمدجواد آذری جهرمی/ازدواج محمدجواد آذری جهرمی

محمد جواد آذری و شبکه‌های اجتماعی

محمد جواد آذری جهرمی، در ۳۰ مردادماه ۱۳۹۶، از تلاش خود برای رفع فیلتر شبکه توئیتر خبر داد. وی با اشاره به این که خودش نیز در توئیتر عضو است و در این شبکهٔ اجتماعی فعالیت می‌کند، در دفاع از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:

«ما هیچ نقشی در فیلترکردن توئیتر نداشتیم؛ برای همین در رفع قانون فیلترینگ هم نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم. جامعه را نمی‌توان تنها به تلگرام داخلی محدود کرد و این روش، استراتژی مناسبی نخواهد بود. در حال حاضر، این شبکهٔ اجتماعی که می‌توان از آن به‌عنوان ابزار مناسب برای دیپلماسی عمومی یاد کرد، توانسته‌است ارتباط با مردم دنیا و اظهارنظر دربارهٔ موضوعات مختلف را فراهم کند.»

separator line

محمد جواد آذری جهرمی و پیام‌رسان‌های داخلی

وزیر ارتباطات دربارهٔ پیام‌رسان‌های داخلی نیز گفت: اجحافی که در حق پیام‌رسان‌های داخلی انجام شد، این بود که انتظارات، تکلیف و تصوری بیش از حد توانمندی آن‌ها به وجود آمده‌است. پیام‌رسان‌های داخلی با ظرفیتی که در شرایط کنونی دارند، توانستند جذب مخاطب ۱۰ میلیونی داشته باشند و بر اساس توانمندی واقعی این پیام رسان‌ها، نمودار رو به پیشرفت خوبی نشان می‌دهند؛ اما تصوری که برخی موافقان فیلتر تلگرام از این پیام رسانها ساختند، واقعی نبود؛ ما از همان ابتدا نیز به مجلس اعلام کردیم که ظرفیت این پیام‌رسان‌ها حدود ۱۵ میلیون نفر است.

پیام‌رسان‌های داخلی به نسبت معادلاتی که در اختیار و توان آنهاست، موفق بوده‌اند و اکنون باید چالش‌های آن‌ها از نظر مردم بررسی شود. ملاحظاتی فنی، وزن این پیام‌رسان‌ها و اعتماد در استفاده از آن‌ها بین مردم وجود دارد و برای رفع آن‌ها و توانمندسازی این پیام‌رسان‌ها، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده‌است و ما رشد هفتگی آن‌ها را شاهدیم.

separator line

مواضع و دیدگاه‌های محمد جواد آذری جهرمی

وی از حامیان افزایش سرعت اینترنت در ایران، حمایت از استارتاپها و کارآفرینان بوده و در مقاطع مختلف نسبت به سطوح اجرای فیلترینگ اعتراض کرده‌است، همین مسئله باعث تشکیل پرونده‌های قضایی علیه وی گردید.

در تیر ۱۳۹۷، آذری جهرمی برای افشا کردن نام شرکت‌های وارد کنندهٔ گوشی موبایل که مرتکب تخلف ارزی شده بودند، اعلام آمادگی کرد. سپس در مرداد ۹۷، فیض الله عرب سرخی در مورد دریافت ارز دولتی معادل ۲۶ میلیون دلار ۴۲۰۰ تومانی و اقدام به واردات ۱۲ هزار گوشی موبایل اپل توسط جریانی که وی آن‌ها را «یک گروه صاحب نفوذ» نامید، در توئیتر از آذری جهرمی خواهان توضیح و شفاف‌سازی شد. آذری جهرمی نیز در پاسخ اقدام به افشاگری پیرامون این مسئله کرد.

در لیست شرکتها، شرکتی بود که حدود ۲۶ میلیون یورو برای واردات گوشی اپل ارز تخصیصی داشت. اما آن شرکت گوشی‌هایی وارد کرده بود که بخشی را در بازار گرانفروشی کرده بود و بخشی را احتکار. برای گرانفروشی جریمه و گوشی‌های احتکاری هنوز توقیفند و منتظر دستور قضایی رفع توقیف و عرضه به بازار.

وزارت وی، نخستین وزارتی بود که لیست کسانی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند را منتشر کرد.
جهرمی دو کمیته بحران به موازات هم در مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات برای مقابله با تحریم احتمالی اینترنت تشکیل داده‌ است.
جهرمی اعلام کرد برخی دستگاه‌های دولتی از اتصال به سامانه‌ها خودداری می‌کنند، این در حالی است که اتصال به سامانه‌ها از فساد می‌کاهد. او گفت این اقدام آن‌ها جرم است و معضل را پیگیری خواهد کرد.

separator line

تخصصهای مرتبط محمد جواد آذری جهرمی

تخصصهای مرتبط محمد جواد آذری جهرمی (ذکر شده در برنامه وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم)

  • آشنایی کامل با طراحی ، مهندسی و مدیریت شبکه های انتقال نوری
  • آشنایی کامل با طراحی ، مهندسی و مدیریت شبکه های مبتنی بر IP
  • آشنایی کامل با مدیریت شبکه های نسل جدید
  • آشنایی با شیوه و مدل های نوین مدیریتی بخشهای عمومی و خصوصی

separator line

سایر ویژگیهای محمد جواد آذری جهرمی

سایر ویژگیهای محمد جواد آذری جهرمی (ذکر شده در برنامه وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم)

  • مدیر اجرائی برتر در جشنواره شهید رجائی سال ۱۳۹۵
  • اولین کاندیدای متولد پس از انقالب پیشنهادی برای کسب مقام وزارت
  • رتبه برتر کنکور مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • آشنایی کامل و تسلط به زبانهای انگلیسی و عربی

separator line/ویزیر ارتباطات ایران /بیوگرافی محمدجواد آذری جهرمی/ازدواج محمدجواد آذری جهرمی

حمایت رهبری از محمد جواد آذری جهرمی

مقام معظم رهبری با ابراز خرسندی از انتخاب یک وزیر جوان خطاب به وی گفتند :

« خداوند انشاء الله کمکتان کند انشاء الله آمدنِ شما در دولت، تجربه موفقی باشد واقعاً تشنه همین تلاش جوانانه جوان‌ ها هستیم.»

حضور محمدجواد آذری جهرمی در برنامه دورهمی

محمدجواد آذری جهرمی را باید تابوشکن حضور یک مسئول سیاسی در راس وزارت نامید که در یک برنامه فان حضور پیدا می کند، او 11 اسفند 96 مهمان دورهمی مهران مدیری است.

بیوگرافی کامل محمد جواد آذری جهرمی + عکس

separator line

آدرس اینستاگرام محمدجواد آذری جهرمی

http://bia2safa.net/goto/web/url/36221

separator line

گالری تصاویر محمدجواد آذری جهرمی

بیوگرافی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات همسر محمدجواد آذری جهرمی

بیوگرافی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات همسر محمدجواد آذری جهرمی

بیوگرافی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات همسر محمدجواد آذری جهرمی

بیوگرافی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات همسر محمدجواد آذری جهرمی

بیوگرافی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات همسر محمدجواد آذری جهرمی

بیوگرافی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات همسر محمدجواد آذری جهرمی

بیوگرافی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات همسر محمدجواد آذری جهرمی

بیوگرافی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات همسر محمدجواد آذری جهرمی

بیوگرافی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات همسر محمدجواد آذری جهرمی

بیوگرافی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات همسر محمدجواد آذری جهرمی

بیوگرافی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات همسر محمدجواد آذری جهرمی


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو