سهم پایین استان مرکزی از جذب گردشگران سلامت

منبع: همگردی

90

1399/8/4

09:31


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، سهم پایین استان مرکزی از جذب گردشگران سلامت مشاهده می شود.

داستان چیست؟

دکتر آشتیانی در نشست مشترک اعضای کنسرسیوم گردشگری سلامت استان مرکزی در دانشگاه علوم پزشکی اراک، با بیان اینکه گردشگری سلامت به معنی سفر به قصد دریافت خدمات درمانی و سلامت است و افراد به دلیل گران بودن هزینه درمان یا نبودن امکانات لازم در مبداء اقدام به سفر می کنند، افزود: درآمد حاصل از گردشگری سلامت به نسبت دیگر گردشگری ها بالاتر و حداقل سه برابر است که در واقع در دل خود، انواع دیگری از گردشگری را جای داده است.

وی بیان کرد: 84 درصد گردشگران سلامت در سفر خود کسانی را بهمراه دارند، به همین دلیل پس از صنعت نفت و صنعت خودروسازی، گردشگری سومین صنعت مطرح جهان است و در این بین گردشگری سلامت از ارجحیت بالایی برخوردار است.

آشتیانی با اشاره به اینکه در گذشته از کشورهای آسیایی برای گردشگری سلامت به سمت اروپا و آمریکای شمالی سفر صورت می گرفت، اما در حال حاضر این رویه معکوس شده، گفت: بدلیل کیفیت خدمات و ارزان بودن هزینه های درمان، کشورهای آسیایی مقصد گردشگران سلامت شده اند و اعمال زیبایی و درمان ناباروری در واقع در اولویت هدف این سفرها قرار دارد.

وی با اشاره به گردشگری طبیعت درمانی که در دنیا مورد توجه قرار گرفته است، گفت: چشمه های آبگرم، دریاچه های نمک، لجن درمانی و ... در این سفرها مدنظر است که استان مرکزی در این راستا دارای ظرفیت و مزیت است.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک، خدمات مقرون بصرفه، امکانات پزشکی در سطح کلاس جهانی، وجود جراحان با استعداد و مجرب، خدمات سریع و در دسترس، تاریخ غنی، پشتیبانی دولت و تسهیل اخذ ویزا از دلایلی است که باعث انتخاب ایران توسط گردشگران سلامت شد.

وی گفت: بین 3 تا 4 درصد جمعیت جهان با هدف گردشگری سلامت مسافرت های بین المللی انجام می دهند که این میزان بالغ بر 11 میلیون نفر و درآمد حاصل از آن سالانه 400 میلیارد دلار است که هر سال رشدی 25 درصدی را تجربه می کند و هر گردشگر در هر سفر خود بین 7475 تا 15 هزار دلار هزینه می کند.

آشتیانی با اشاره به اینکه کشورهای هند، برزیل، مالزی، تایلند و ترکیه در صدر کشورهای فعال در حوزه گردشگری سلامت قرار دارند، گفت: در چهار ماهه نخست سال 98 بالغ بر 600 هزار نفر به عنوان گردشگر سلامت وارد ایران شده اند که نسبت به قبل رشد 2 برابر داشته و درآمد حاصله از آن یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که انجام خدمات مرتبط با زنان و زایمان و جراحی های قلب و عروق در صدر خدمات ارائه شده قرار دارد و مشهد، شیراز، اهواز، ارومیه، تهران و قم جز شهرهای برتر گردشگری سلامت بشمار می روند.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با اشاره به اینکه جرقه توسعه گردشگری سلامت در استان مرکزی از سوی بیمارستان قدس اراک زده شد، گفت: آنچه امروز در بحث گردشگری سلامت استان مرکزی دیده می شود مطلوب نیست و باید با برنامه ریزی استاندارد این مسئله را تقویت کرد.

دکتر جلایی افزود: افزایش کیفیت ارائه خدمات، توسعه امکانات رفاهی و گردشگری، توسعه خدمات هتلینگ بیمارستانی و استفاده از پزشکان و کادر درمانی مجرب از راهکارهای رشد مراکز درمانی در جذب بیمار بین المللی است که باید نگاه بخشهای حاکمیتی مانند استانداری را نیز در اختیار داشت.

سهم پایین استان مرکزی از جذب گردشگران سلامت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو