آشنایی با دریاچه الندان و زیبایی های تماشایی آن

آشنایی با دریاچه الندان و زیبایی های تماشایی آن


منبع: آرگا

80

1399/8/4

10:23


دریاچه الندان یکی از مهم ترین دیدنی های شهر ساری است که در یکی از روستاهای این منطقه با همین نام واقع شده است زیبایی های این دریاچه و زیستگاه های اطراف آن موجب می شود تا هر ساله علاقه مندان زیادی از جذابیت های آن دیدن کنند. زیبایی های این دریاچه شامل طبیعت جنگلی اطراف آن، گونه های مختلف گیاهی و جانوری و طبیعت خود دریاچه می باشد.

آشنایی با دریاچه الندان و زیبایی های تماشایی آن

 دریاچه الندان یکی از برترین دیدنی های کشور ایران می باشد که در روستای الندان واقع شده است و نزدیک به شهر کیاسر است. این منطقه نام خود را از روستای الندان گرفته است و نام آن نیز بر همین اساس نامگذاری شده است و امروزه یکی از مهم ترین دیدنی های منطقه ساری و این روستا می باشد. اگر قصد سفر به استان مازندران را دارید این دریاچه یکی از بهترین مکان ها برای تفریح و بازدید می باشد که همه ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشد. بازدیدکنندگان می توانند در این مکان دیدنی به تفریحاتی همچون قایق موتوری و پدالی بپردازند و از سفر خود لذت ببرند. این دریاچه ی دیدنی که به عنوان یک نگین درخشان برای مردم مازندران می باشد همه روزه قابل بازدید است و در هر فصل از سال دیدنی های خاص خود را دارید و چشم اندازهای مختلف طبیعت را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می دهد. این دریاچه یکی از مکان های دیدنی شهر ساری است و به دلیل بارش های زیادی فصلی که دارد همیشه پر آب است و آب این منطقه را تامین می کند همچنین این منطقه جنگلی می تواند دارای جذابیت های طبیعی بی شماری نیز باشد.

دریاچه الندان چه جذابیت هایی دارد؟

اگر قصد سفر به این استان را دارید این دریاچه زیبا یکی از بهترین مکان های دیدنی می باشد که پیشنهاد می کنیم حتما از آن بازدید نمایید. این دریاچه بی نظیر حدود ۱۷ هکتار وسعت دارد و اگر بارندگی در استان مطلوب باشد این وسعت تا حدود ۳۰ هکتار نیز می رسد. این مکان دیدنی یکی از شاهکارهای طبیعت است که نمی شود آن را در طول سفر با چیزی عوض نمود. اگر عاشق بوته های رنگی و دشت های سر سبز و خوش آب و هوا هستید  این دریاچه بهترین گزینه می باشد و زیبایی خاصی به منطقه بخشیده است. این دریاچه طبیعی و آرام یکی از شگفتی های طبیعت می باشد که هر شخصی را مجذوب خود می نماید. مسافران عزیز می توانند در این مکان عکس های زیبایی را به ثبت برسانند و همچنین آتلیه های نزدیک به این دریاچه بهترین گزینه برای عکاسی عروس و داماد را دریاچه الندان می دانند که می تواند زیبایی منحصر به فردی را به عکس ها ببخشد.

طبیعت الندان

زیبایی های اطراف دریاچه:

در نزدیکی این دریاچه چشمه های زیادی وجود دارد که دارای آب بسیار زلالی می باشند. این مکان دیدنی خالی از سکنه می باشد و هیچ خانواده ای در نزدیکی این دریاچه سکونت ندارد. به همین دلیل این مکان دیدنی بسیار بکر و دیدنی باقی مانده است. این دریاچه در زمستان ها میزبان اردک های وحشی است که زیبایی های دریاچه الندان را افزایش می دهند. اگر می خواهید عکس های زیبایی را در این مکان دیدنی به ثبت برسانید پیشنهاد می کنیم در ساعات اولیه صبح که نور کافی در آن وجود دارد را انتخاب نمایید. این دریاچه در شهر کیاسر برای مردم این شهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و از آن به عنوان یک نماد بزرگ برای این شهر شناخته می شود. شما با سفر به این مکان دیدنی یکی از خاطره انگیزترین سفر های خود را سپری خواهید کرد و می توانید جاذبه های دیدنی بی شماری را در این منطقه مشاهده کنید.

دریاچه زیبای الندان

طبیعت زیبای دریاچه:

همانطور که اشاره شد این دریاچه علاوه بر زیبایی های منحصر به فرد خود دارای طبیعت سرسبز و جنگلی است که می تواند توجه هر مخاطبی را به سوی خود بکشاند در طبیعت اطراف این دریاچه می توانید درختچه های جنگلی و محلی ولیک و ازگیل را مشاهده کنید این منطقه در فصل پاییز از چشم اندازهای دیدنی تری برای گردشگران خود برخوردار می باشد که با دیدن طبیعت آن از نزدیک می توانید زیبایی های بی حدی را مشاهده کنید. از دیگر زیبایی های این دریاچه می توان به آسمان آبی اشاره کرد که به دلیل پاک بودن هوا بسیار صاف است و می تواند فضای مناسبی برای آرامش گرفتن شما باشد و احساس خوبی را به شما منتقل کند این دریاچه در فصل های مختلفی از سال دارای زیبایی است به ویژه در فصل بهار که دارای طبیعتی بکر و محبوب است.

طبیعت الندان

زیستگاه دریاچه:

اگر از علاقه مندان به طبیعت و طبیعت گردی هستید می توانید با سفر به دریاچه زیبای الندان از طبیعتی خاص و بکر دیدن کنید در این دریاچه و طبیعت اطراف آن گیاهان دارویی و جنگلی وجود دارند که به دلیل خاصیت رمانی بالایی که دارند مورد توجه هستند در این منطقه انواع سبزی های معطر، الزی و بنفشه های زیبا می بینید که نه تنها دارای زیبایی هستند بلکه خواص درمانی دارند و در صورت تمایل می توانید از آن ها استفاده کنید.

اهمیت این زیستگاه به دلیل وجود گونه های مختلف گیاهی و جانوری نیز می باشد در این منطقه با توجه به اینکه انواع درختچه های جنگلی و گیاهان دارویی وجود دارند وجود گونه هایی از حیوانات نیز حیات وحش آن را تکمیل می کنند وجود اردک ها و مرغ های دریایی در این دریاچه حال و هوای خوبی ایجاد کرده است و فضای دلنشین این دریاچه را دو چندان می کند. گونه هایی از اردک های وحشی که در این منطقه سکونت می کنند و زیستگاه ارزشمندی دارند از طریق ماهی های دریاچه تغذیه می کنند.

منطقه جنگلی الندان

این دریاچه یکی از دیدنی های ساری است و با توجه به این ویژگی های منحصر به فردی که دارد می تواند مورد توجه علافه مندان زیادی باشد آب و هوای معتدل، هوای مطبوع و پاک، گیاهان دارویی، طبیعت زیبا و آرامش بخش و … از مهم ترین ویژگی های این دریاچه خاص و زیبا هستند که برای هر علاقه مندی دارای جذابیت می باشند و می تواند مورد توجه شما عزیزان نیز قرار بگیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو