اولین قدم برای داشتن قلب سالم و فشار خون مناسب

40

1399/8/4

11:16


فشار خون بالا و کلسترول بالا خطر حمله قلبی را افزایش می دهند. برای جلوگیری از حمله قلبی، پزشک بسته به شرایط بیمار احتمالاً اقدامات کاهش فشار خون یا کاهش کلسترول را توصیه می کند.

اولین قدم برای داشتن قلب سالم و فشار خون مناسب

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از شفقنا زندگی برخی از رایج ترین تغییرات در سبک زندگی عبارتند از:

ترک سیگار : سیگار کشیدن احتمالاً دشمن عمومی شماره یک است. افرادی که روزانه یک پاکت سیگار می کشند در مقایسه با افراد غیر سیگاری دو برابر بیشتر در معرض حمله قلبی قرار می گیرند. بر اساس یک مطالعه که روی ۲۰،۷۲۱ مرد سالم، سوئدی، از ۴۵ تا ۷۹ سال انجام شد و بیش از ۱۱ سال تحت نظر قرار گرفتند، مشخص شد که وقتی فرد سیگار را ترک می کند، می تواند خطر حمله قلبی را تا ۳۶٪ کاهش دهد.

تمرین منظم:. طبق همین مطالعه در بیش از ۲۰،۰۰۰ مرد سوئدی، ورزش منظم خطر حمله قلبی را ۳٪ کاهش می دهد. ایروبیک ترجیح داده می شود، زیرا گردش خون را بهبود می بخشد و فشار خون و ضربان قلب را کاهش می دهد. وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده به بزرگسالان توصیه می کند بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه ورزش هوازی متوسط مانند پیاده روی یا شنا داشته باشند.

داشتن رژیم غذایی سالم: مصرف زیاد میوه و سبزیجات ضمن کاهش مصرف نمک می تواند برای سلامت قلب مفید باشد. دوری از چربی های اشباع و ترانس نیز می تواند به کاهش کلسترول کمک کرده و خطر مشکلات قلبی را کاهش دهد.

خواب بیشتر: بزرگسالانی که کمتر از هفت ساعت در شب می خوابند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی مانند حمله قلبی، بیماری های قلبی و سکته هستند. 

چگونه می توان از بروز حمله قلبی دوم جلوگیری کرد؟

طبق انجمن قلب آمریکا، حدود ۲۰٪ از افرادی که اولین حمله قلبی خود را تجربه کرده اند، طی پنج سال بعدی حمله دوم را تجربه خواهند کرد. اما روش هایی برای کاهش این خطر وجود دارد.

همراه با تغییر سبک زندگی توصیه شده در بالا، شما باید از داروهای تجویز شده توسط پزشک خود استفاده کنید – به خصوص اگر این دارو برای کاهش فشار خون بالا یا کلسترول باشد. رسیدن به وزن سالم نیز توصیه می شود. از دست دادن حتی ۱۰٪ از وزن بدن برای کاهش خطر حمله قلبی دوم مهم است اگر قبلاً دچار آن شده اید.

بازتوانی قلب برای کسانی که دچار حمله قلبی شده اند نیز توصیه می شود. این یک برنامه تحت نظارت پزشکی است که افراد را قادر می سازد تا به طور منظم ورزش کنند، آنها را در مورد چگونگی زندگی سالم با قلب آموزش می دهند و شامل مشاوره در مورد چگونگی کاهش استرس است.

در حقیقت، توانبخشی قلبی می تواند خطر حمله قلبی دوم را تا ۴۷٪ کاهش دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو