دسته بندی : پزشکی و سلامت

آموزش استفاده از بذر کتان برای لاغری و آب کردن چربی شکم

فواید دانه های کتان برای لاغری کاهش وزن >> برخی معتقدند که می توان در رژیم غذایی از بذر کتان برای تقویت کاهش وزن استفاده کرد ، اما مطالعات در این مورد متناقض است ، اما دلایل زیادی وجود دارد که عقیده دارند دانه های کتان به کاهش وزن کمک می کنند ، زیرا غنی از فیبر هستند ، که باعث احساس سیری برای مدت طولانی تری می شود، میل به خوردن را کاهش می دهد ، منبع مهم امگا ۳ هستند و علاوه بر این ، این دانه ها حاوی لیگنان هستند که ممکن است به کاهش وزن کمک کند ، اما هنوز به صورت علمی کاملا تأیید نشده است که بذر کتان به طور مستقیم به کاهش وزن کمک می کند.

بسم الله الرحمن الرحیم 

بذر کتان برای لاغری

 

نحوه استفاده از بذر کتان برای کاهش وزن

بذر کتان خرد شده را می توان به سادگی با افزودن آن به آب داغ و نوشیدن آن استفاده کرد ، این نوشیدنی علاوه بر استفاده از مکمل های غذایی حاوی روغن بذر کتان می تواند احساس سیری و اشتها را کاهش دهد.  یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۷ نشان داد که استفاده از تخم کتان در رژیم غذایی منجر به کاهش وزن ، کاهش قابل توجهی در شاخص توده بدن و دور کمر ، به ویژه در افراد چاق یا اضافه وزن می شود.

در ادامه ما نکاتی را ذکر می کنیم که می توان برای استفاده از بذر کتان برای لاغری مفید باشد :

بذر کتان لاغری شکم

  • خوردن دانه های کتان آسیاب شده:

بدن انسان ممکن است نتواند از مواد مغذی مفید موجود در بذر کتان خام و کامل استفاده کند. از آنجا که بدن نمی تواند آن را به خوبی هضم کند ، بنابراین ترجیح داده می شود قبل از خوردن آن را آسیاب کنید.

بذر کتان و کاهش وزن

  • افزودن دانه های کتان به غذاهای مختلف:

بذر کتان آسیاب شده می تواند به بسیاری از غذاها اضافه شود ، به عنوان مثال می توان آن را به برخی از انواع آب میوه ، شیر، ماست یا سوپ اضافه کرد و همچنین انتخاب غذاهای آماده حاوی بذر کتان آسیاب شده توصیه می شود.

تخم کتان و لاغری شکم

  • افزودن دانه های کتان به نان:

می توانید با کاهش مقدار آرد مصرفی ، و قرار دادن همان مقدار بذر کتان آسیاب شده ، تخم کتان را به نان اضافه کنید و از این روش می توان هنگام تهیه نان ، پنکیک یا هر نوع نان و شیرینی پخته شده دیگری استفاده کرد. برای لاغری 

بذر کتان و لاغری شکم

  • نگهداری دانه های کتان در یک جای تاریک و خنک:

بذرهای کتان کامل می تواند برای مدت زمان نسبتاً طولانی قبل از آسیاب شدن باقی بمانند ، زیرا آنها پوسته بیرونی دارند که از اسیدهای چرب داخل آنها در برابر اکسید شدن محافظت می کند ، هرچند کلا توصیه می شود این دانه ها در مکان های تاریک و خنک نگهداری شوند. اما برای بذر کتان آسیاب شده ، گفته میشود که آنها می توانند به راحتی اکسید شوند، بنابراین بعد از آسیاب کردن این دانه ها باید برای نگهداری در فریزر قرار گیرند.

تخم کتان لاغری شکم

فواید بذرکتان (۱)

 

آیا بذر کتان برای لاغری و آب کردن شکم مفید است ؟

برای کاهش وزن افزایش فعالیت بدنی به طور کلی و افزودن تمرینات جدید به رژیم روزمره مهم است ، و همچنین توصیه می شود برای کمک به از دست دادن چربی بدن از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید و لازم به ذکر است که هیچ اطلاعاتی نشان دهنده نقش بذر کتان در لاغری شکم به طور خاص نیست ، اما این همانطور که قبلا ذکر شد ، ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

در واقع میتوان گفت بذر کتان برای از دست دادن چربی شکم و لاغری شکم و پهلو ، یکی از غنی ترین دانه های موجود از نظر فیبر است ، بنابراین خوردن آنها باعث می شود فرد برای مدت طولانی تری احساس سیری کند ، و میل او به خوردن غذا را کاهش می دهد ، که باعث کاهش میزان کالری مصرفی می شود ، و این ممکن است به از دست دادن وزن ، لاغری و کوچک شدن معده و شکم کمک کند .

و علاوه بر این ، خوردن این فیبرها سیستم هضم را تحریک می کند تا حمل و نقل مواد غذایی از طریق روده و حفظ سلامت روده بزرگ ، که به حفظ وزن سالم کمک می کند، زیرا برای تنظیم سطح قند خون مفید است . مطالعه ای که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد نشان داد که روغن بذر کتان سیستم هضم را احیا می کند، که به دفع سموم از بدن و در نتیجه کاهش وزن کمک می کند . علاوه بر این ، روغن بذر کتان به پر شدن اشتها کمک می کند که باعث کاهش مصرف غذا و کاهش وزن می شود.

فواید بذر کتان برای لاغری 

جدول ارزش غذایی بذر کتان برای رژیم غذایی 

برای این که بذر کتان را برای لاغری و کاهش وزن در رژیم غذای خود بگنجانید باید در مورد ارزش غذایی و میزان کالری موجود در آن اطلاعاتی داشته باشید در ادامه جدول ارزش غذایی تخم کتان را خواهیم دید.

فواید تخم کتان برای لاغری

جدول ارزش غذایی تخم کتان

 

سایر فواید تخم کتان :

بذر کتان فواید زیادی برای بدن دارد ، از جمله مهمترین این فواید عبارتند از:

پیشگیری از سرطان پستان:

برخی مطالعات اخیر نشان داده است که دانه های کتان علاوه بر سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ ، از سرطان پستان نیز جلوگیری می کند. این به دلیل درصد بالای اسیدهای چرب امگا ۳ گیاهی در دانه های کتان است که از بروز این سرطان ها و رشد آنها جلوگیری می کند.

پیشگیری از دیابت:

همانطور که برخی تحقیقات اخیر نشان داده است که خوردن دانه های کتان به صورت روزانه سطح قند خون را بهبود می بخشد . این به دلیل محتوای فیبر این دانه ها است.

کاهش التهاب:

برخی از مطالعات انجام شده بر روی حیوانات نشان می دهد که دانه های کتان به دلیل وجود اسید چرب امگا ۳ در این دانه ها ، دارای خواص ضد التهابی هستند .

کاهش علائم یائسگی:

مطالعه ای بر روی ۱۴۰ زن یائسه نشان داد که روغن بذر کتان به کاهش گرگرفتگی یائسگی کمک می کند ، بنابراین احساس بهتری ایجاد می کند.

خواص بذر کتان برای لاغری

خواص تخم کتان (۱)