نکات مهم انتخاب لباس کودکان در سنین مختلف

نکات مهم انتخاب لباس کودکان در سنین مختلف


منبع: آرگا

99

1399/8/4

12:06


در این مطلب توجه شما را به نکات انتخاب لباس کودکان جلب خواهیم کرد که امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید لباس هایی مناسب برای فرزند خود تهیه نمایید.

نکات مهم انتخاب لباس کودکان در سنین مختلف

انتخاب لباسی مناسب برای بچه ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بهتر است شما نکات انتخاب لباس کودکان را همواره مد نظر داشته باشید تا بتوانید لباس با طرح و رنگی مناسب را برای فرزند خود تهیه نمایید.

نکات انتخاب لباس برای کودکان در رده سنی مختلف

ویترین مغازه های پوشاک کودک پر از طرح های متنوع که هر والدینی را برای خرید سر شور و شوق می آورد ولی بهتر است شما قبل از خرید لباس برای بچه ها نکاتی را مد نظر داشته باشید تا فرزند شما در زمان پوشیدن لباس احساس راحتی داشته باشد. در مطالب قبلی نکات خرید پیراهن مردانه را پیش رو داشتید در ادامه نکاتی برای انتخاب لباس کودکان را گردآوری کرده ایم.

نکات انتخاب لباس کودکان

نکاتی برای انتخاب لباس مناسب برای بچه ها

۱. برای انتخاب لباس کودک توجه به امنیت حرف اول را می زند و بهتر است شما لباس هایی را انتخاب نمایید که فاقد دکمه و پاپیون و بند و … می باشند زیرا این وسایل تزیین کننده باعث افزایش خطر خفگی برای کودکان می شوند. اگر لباسی که انتخاب کرده اید دارای بندهای بلند است از خرید آن خودداری نمایید زیرا بند لباس دور دست و پا و گردن کودک شما می پیچد و اگر تمایل دارید لباس فرزند شما دارای تزیینات باشد بهتر است طرح هایی را انتخاب نمایید که تزیینات آن ها به صورت محکم دوخته شده باشند.

۲. لباس کودکان را بر اساس وزن آن ها انتخاب نمایید همچنین برای انتخاب لباسی مناسب سن معیار خوبی به شمار نمی رود. سایز در برندهای مختلف متفاوت می باشد از این رو وزن کودک معیاری مناسب تری برای انتخاب لباس کودک به شمار می رود همچنین توجه داشته باشید که اغلب لباس های کودکان بر اساس سن آن ها دسته بندی می شوند.

انتخاب لباس برای کودک

۳. لباس کودک باید به گونه ای انتخاب شود که درآوردن و پوشیدن آن راحت باشد و علاوه بر این فرزند شما در هنگام پوشیدن لباس احساس راحتی بیشتری داشته باشد. یقه لباس بهتر است گشاد باشد تا پوشاندن آن و تعویض لباس به سادگی امکان پذیر باشد.

۴. بند و زیپ هایی که در قسمت جلویی لباس وجود دارند نسبت به بند و زیپ هایی که در قسمت پشت لباس وجود دارند پوشیدن آن را راحت تر می کنند همچنین لباسی که برای کودک خود تهیه می کنید باید دارای آستینی راحت باشد.

۵. لباس هایی را برای فرزند خود انتخاب نمایید که قابل شستشو می باشند و علاوه بر این برای دوخت آن ها از پارچه با کیفیت استفاده شده است زیرا کودکان لباس هایشان را خیلی زود کثیف می کنند و شما مجبور هستید لباس آن ها را به صورت مرتب بشویید همچنین جنس پارچه لباس را باید به گونه ای انتخاب نمایید که حساسیت زا نباشد و هیچ آسیبی به پوست فرزند شما وارد نشود.

نکاتی برای انتخاب لباس کودک

۶. لباس هایی در دوخت آن ها از الیاف مصنوعی استفاده شده است برای کودکان مناسب نمی باشند و بهتر است شما لباسی را برای فرزند خود انتخاب نمایید که در دوخت آن از پارچه کتان یا نخی استفاده شده است.

۷. با توجه به اینکه کودکان در حال رشد می باشند و اندازه آن ها به سرعت تغییر می کند از این رو بهتر است شما لباسی را برای آن ها انتخاب نمایید که راحت و گشاد هستند همچنین برای خرید لباس کودک هزینه زیادی را متحمل نشوید.

۸. اگر فرزند شما در سنی می باشد که مجبورید برای او از پوشک استفاده نمایید بهتر است لباس هایی را انتخاب نمایید که در قسمت وسط پاها دارای دکمه هستند تا بتوانید به راحتی اقدام به تعویض پوشک نمایید.

انتخاب لباس برای کودکان

۹. اگر فرزند شما به صورت چهار دست و پا راه می رود بهتر است لباسی را برای او انتخاب نمایید که قسمت پاهایش را بپوشاند و از زانوهایش محافظت نماید.

۱۰. اگر فرزند شما در سنی می باشد که به تازگی یاد گرفته است لباس های خود را بپوشد بهتر است لباس هایی را برای او انتخاب نمایید که پوشیدن و در آوردن آن ها راحت است زیرا این موضوع باعث تقویت اعتماد به نفس بچه ها می شود.

۱۱. شلوار فرزند خود را به گونه ای انتخاب نمایید که به جای دکمه و زیپ دارای کمر کش باشد.

۱۲. دکمه ها و بست های موجود در لباس کودک را کنترل نمایید و لباس هایی را برای فرزند خود انتخاب نمایید که دارای بست های محکم می باشند زیرا ممکن است در طول روز مجبور شوید چندین بار دکمه های لباس فرزند خود را باز و بسته نمایید.

انتخاب لباس برای کودک

۱۳. با توجه به اینکه تحرک کودکان زیاد می باشد از این رو بهتر است لباس هایی را برای آن ها انتخاب نمایید که گشاد و راحت می باشند همچنین لباس سرهمی برای بچه های کوچک انتخابی مناسب می باشند.

۱۴. سر بچه ها نسبت به بدن آن ها بزرگ تر می باشد از این رو بهتر است شما لباسی را برای فرزند خود انتخاب نمایید که در قسمت جلو دارای زیپ یا دکمه می باشد همچنین اگر تمایل دارید لباس یقه بسته ای را برای فرزند خود انتخاب نمایید بهتر است لباسی را انتخاب نمایید که در قسمت شانه دارای دکمه فشاری می باشد.

۱۵. انتخاب لباس با رنگی مناسب برای کودکان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بهتر است شما لباسی را برای فرزند خود انتخاب نمایید که دارای رنگی روشن می باشد. رنگ های تند برای کودکان دختر و پسر انتخابی مناسب به شمار می روند.

لباس کودک را چگونه انتخاب کنیم

۱۶. اگر تمایل دارید برای فرزند خود کلاه بخرید بهتر است کلاه های لبه دار را انتخاب نمایید تا از سر کودک و پوست او در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت نماید.

۱۷. اگر فرزند شما به سنی رسیده است که می تواند برای انتخاب طرح و رنگ لباس هایش تصمیم گیری نماید بهتر است در هنگام خرید لباس به نظر و سلیقه شخصی او توجه نمایید و انتخاب طرح و رنگ لباس را بر عهده فرزندتان قرار دهید.

۱۸. بعد از خرید لباس ها ، آن ها را برای حفظ سلامت پوست و سلامت بدن کودکان به خوبی بشویید و لباس های شسته شده را در مکانی پهن کنید که جریان هوا برقرار می باشد و ترجیحا لباس را زیر نور خورشید خشک نمایید.

نکات انتخاب لباس کودکان

در این مطلب توجه شما را به انواع نکات انتخاب لباس برای کودکان در رده سنی مختلف جلب کردیم که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو