انتقادات تند مجید انصاری از هتاکان به روحانی

منبع: برترین ها

52

1399/8/4

15:42


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر این آقایان توجهی به منافع ملی داشتند، در شرایطی که کشور درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان خارجی و جنگ بهداشتی با بیماری کرونا است، این رویکرد را اتخاذ نمی‌کردند.

ایرنا نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر این آقایان توجهی به منافع ملی داشتند، در شرایطی که کشور درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان خارجی و جنگ بهداشتی با بیماری کرونا است، این رویکرد را اتخاذ نمی‌کردند.

حجت الاسلام مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تمجید از رهبر انقلاب در حمایت از دولت گفت: کسانی که ادعای ولایتمداری و انقلابی‌گری دارند باید بیش از دیگران به ارزشهای اخلاقی و اسلامی پایبند باشند ولی عده‌ای انقلابی‌گری را با فحاشی و هتک حرمت اشتباه گرفته اند.

وی تصریح کرد: وقتی که هتک حرمت نسبت به مسئولان عالی‌رتبه کشور باشد قانون این موضوع را با صراحت جرم تلقی کرده و چون جرم آشکار است احتیاج به شاکی خصوصی ندارد و مدعی‌العموم باید برای برخورد با آن ورود کند.

عضو مجمع روحانیون مبارز، برخورد مدعی العموم با هتک حرمت رییس جمهوری را دفاع از حریم اخلاق عمومی دانست و افزود: موضوع هتک حرمت رییس جمهوری بحث حفظ اخلاق عمومی است چرا که رییس جمهوری منتخب مردم است. در واقع منصب ریاست جمهوری یک منصب ملی محسوب می شود و بحث شخص مطرح نیست.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، هتک حرمت رییس جمهوری از تریبون مجلس را سوءاستفاده از موقعیت و قدرت ارزیابی کرد و گفت: صاحبان رسانه و تریبون و امثال آنها باید خود منادی وحدت و اخلاق باشند و در این باره مسئولیت مضاعف دارند.

وی با اشاره به تکرار تذکرات به مجلس یازدهم از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: کسانی که ادعای ولایتمداری، انقلابی‌گری و دفاع از ارزش‌ها را دارند، بیش از دیگران باید به ارزش‌های انسانی و اخلاقی و اسلامی حساس باشند اما متاسفانه عده‌ای از آنها انقلابی گری را در فحاشی و هتک حرمت و تهمت زدن می دانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این افراد فکر می کنند اگر در تریبون مجلس همه حریم‌های اخلاقی را شکستند و با رکیک‌ترین الفاظ به مقام دوم کشور توهین کردند، شجاعت محسوب می شود در حالی که این شجاعت نیست و همانطور که بین انتقاد و توهین فرق هست بین شجاعت و بی حیایی هم تفاوت وجود دارد.

وی با یادآوری این موضوع که تکرار هشدارها به مجلس از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده حساسیت و اهمیت موضوع است، گفت: اگر این آقایان توجهی به منافع ملی داشتند، در شرایطی که کشور درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان خارجی و جنگ بهداشتی با بیماری کرونا است و انواع مشکلات بر سر مسئولان کشور آوار شده و اداره کشور دشوار است، این رویکرد را اتخاذ نمی کردند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های منافقین هم با همین ادبیات صحبت می کنند و مثل این است که آنها چنین ادبیاتی را تولید کرده و هتاکان داخلی آنرا تکثیر می کنند.

انصاری، اهانت‌کنندگان را افرادی فراموشکار دانست که بعد از مدت کوتاهی فرمایشات رهبری را از یاد می برند و هتاکی را از سر می گیرند و گفت: اگر واقعاً هتاکان بازهم بخواهند کار آمریکایی کنند باید تکلیفشان را با خودشان و مردم روشن کنند.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با بیان خاطراتی از ادب و نزاکت امام خمینی(ره) در برخورد با دشمنان گفت: حضرت امام در شرایطی که شاه مردم را شکنجه و شهید می کرد از تعبیر «آقای شاه» یا «شاه» برای وی استفاده می‌کرد و در شرایطی که کارتر دشمن مردم ایران بود از وی تحت عنوان «آقای کارتر» یاد می کرد و هیچگاه از دایره نزاکت در صحبت از دشمنان خارج نشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو