«جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی تجمع‌های انتخاباتی خود را که قرار بود شخصا در آن حضور یابد لغو می‌کند و تا روز انتخابات از طریق ویدئو در این رویدادها حضور خواهد یافت.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا رکورد تازه‌ای را ثبت کرده است.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۸۵ هزار و ۳۱۷ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به هشت میلیون و ۵۷۵ هزار و ۶۹ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم ۹۳۹ نفر دیگر در آمریکا بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۲۲۴ هزار و ۸۸۶ نفر برسد.

از سوی دیگر، در حالی که صبح امروز تست ابتلا به کرونا ۳ نفر از دستیاران «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا مثبت اعلام شده بود، رسانه‌ها ساعتی پیش اعلام کردند که این تعداد به ۵ نفر افزایش یافته است.

مایک پنس گرچه رئیس کارگروه ویژه کرونای کاخ سفید است، مانند دونالد ترامپ در اغلب مواقع بدون ماسک دیده می‌شود و تجمعات بزرگ سیاسی برگزار می‌کند که در آن بسیاری ماسک به صورت ندارند.